wedstrijden voor winstpunten of voor prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

wedstrijden voor winstpunten of voor prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 21:17

ik zie heel veel mensen altijd zeggen (of hopen) dat ze een 1e prijs (willen).. En veel prijzen hopen te winnen e.d.
Maar ik ga zelf dit jaar ook starten, maar ik denk eigenlijks helemaal niet aan bekers en lintjes e.d. ik ga voor de winstpunten, een prijsje erbij is mooi meegenomen...
Het is natuurlijk logisch dat je een winstpunt wilt, maar als ik soms sommige mensen hoor Verward

Hoe denken jullie daarover?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:36

Ik ben begonnen met wedstrijden voor de lol, zelfs niet voor de winstpuntjes en zelfs niet voor de prijzen.

Met Robin ging het echt voor geen meter. Maar ach, ik deed het voor de lol toch!? Dat maakt dan niets uit.
1 keer laatste, 2 keer laatste, 3 keer laatste, dan een keertje 9e, 4 keer laatste... gaat nog, maar de 5e keer is het dan toch wel genoeg! Frusty Ik deed het voor mn plezier, oke, maar natuurlijk wil je wel een beetje winnen. Dus de prestatiedruk werd van zelf heel groot en ik wilde winnen!!!
Kiezen tussen een winstpunt en de prijs, zou het echt niet weten. Maar ik weet wel dat je met een winstpunt hoger komt, en met een prijsje niet, die staat maar in zn vitrine kastje te staan en te staan, terwijl jij als je alleen de prijs zou hebben maar bleef hangen op 1 en hetzelfde niveau. Dus toch ga ik dan voor de winstpunt.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:50

nou ik ga meestal gewoon voor me winstpunt en ervoor dat ik lekker heb gereden heb op me pony!!
dat vindt ik vooral belangrijk!!! kijk een winstpunt is natuurlijk altijd leuk!! maar ik bedoel als je bijv een jonge pony heb en je hem nog veel moet leren dan is het leuk om mee te doen en dan te zien dat je pony vooruit gaat!! en dat zie je dan meestal ook aan de winstpunten en aan de prijzen!! zelf ga ik niet voor de prijzen maar tis wel leuk meegenomen!!
maar het belangrijkste blijft dat jij lekker heb gereden!!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:37

Ik ga vooral voor de lol! Erger nog, ik vind vooral het wassen en vlechten leuk en daarna vind ik het meestal pas weer leuk als ik aan het uitstappen ben! I Haha! k kan me echter wel voorstellen dat de lol minder zal worden als ik altijd slechte punten zou hebben/laatste zou worden! De winstpunten vind ik op zich belangrijker dan de beker maar ik vind winnen ook geweldig! Bewaar ook elk bekertje dat ik win itt sommige anderen die bij ons op de vereniging gewoon de bekers teruggeven omdat ze er toch al genoeg hebben! Ik heb er nooit genoeg! Heb zelfs al mijn bekertjes nog van toen ik nog wedstrijdjes op manegepaarden reed.... Bloos Maar goed, het gaat er natuurlijk om dat je zelf tevreden bent over je proefje en dat je het leuk vind!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:19

Ik ga voor winstpunten en prijs Haha! Als ik niet minstens 2 winstpunten in een proef kan scoren en minstens eerste kan worden ga ik niet. Ik vind wedstrijdrijden heel leuk maar ik ben wel heel prestatiegericht.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:47

Vorig jaar ben ik ook gestart. En eerst ging ik puur voor de lol, dat ik met mijn paardje wedstrijden kon rijden, fantastisch! Helemaal opgetut begon ik grijnzend mijn eerste proefje. En het ging heel goed.
In de 4 wedstrijden, 8 proefjes, hebben we 9 winstpunten gehaald en 6 prijzen gewonnen. Van het geld heb ik een mooie regendeken van Rambo kunnen kopen. Op het gegeven moment ging het dus niet meer om de lol, maar wilde ik graag een hogere plaats de voorgaande keer.

De winter heb ik geen wedstrijden gereden en in april ga ik weer starten. Meteen maar een hogere klasse. Alhoewel ik mezelf vertel dat we het maar weer moeten zien, hoop ik wel weer op winstpunten (en de prijzen zijn natuurlijk ook mooi meegenomen, het is toch leuk als je naam opgeroepen wordt en iedereen voor je klapt). Maar uiteraard blijven het leuke dagjes uit (vandaar alleen in de zomer Haha! ), waar ik, mijn groom en mijn paard (ze vind het echt mooi en is helemaal tevreden met zichzelf dan) enorm van genieten.

Heel veel succes en veel plezier!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:21

Ik rijd meer voor winstpunten dan voor prijzen. Zodra ik mijn punten in een bepaalde klasse heb stop ik met wedstrijden rijden tot hij weer tip-top klaar is voor de volgende klasse.
Mijn kast staat vol met bekers en ik vind niet dat er hier in de buurt veel geldprijzen gegeven worden dus dan heb ik geen zin meer om wedstrijden te rijden.
Als er veel geldprijzen zouden zijn, is het wel een ander verhaal. Ik geloof dat ik dan nog langer door zou starten in een bepaalde klasse.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:45

Mirjam schreef:
. Van het geld heb ik een mooie regendeken van Rambo kunnen kopen.


ook als je van je prijzengeld het startgeld weer zou afhalen?
ik weet niet hoe het in jullie regio zit, en het zal ook wel met de klasse te maken hebben die je start, maar de keren dat ik prijzegeld won, was dat gewoon mijn startgeld weer terug. en aangezien wij ook nog een trailer moeten huren, en je natuurlijk benzinekosten hebt hoef ik het voor het geld niet te doen.
het is natuurlijk leuk om geld te winnen ,maar winst maak ik er niet op Knipoog

en weer on-topic: winstpunten en prijzen gaan vaak samen. ik blijer met een winstpunt en geen prijs, dan met een prijs voor 140 punten..
maar het leukste is natuurlijk én punten én een prijs.. Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:10

Hoi!

Ja... beetje moeilijk.. Ik vind eigenlijk dat je naar een wedstrijd moet gaan om te winnen! Maar ik ga hier nooit vanuit... Een winstpunt is op zich voor jezelf ook een overwinninkje, dus ja ik ga ook meer voor de winstpunten!

kuss

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:22

ik zou eerder voor de winstpunten rijden als voor de prijzen. stel je wordt eerste met 143 punten (je weet maar nooit) en als dat altijd zo is kom je nooit een klasse hoger. natuurlijk is het wel leuk om te weten dat je dan die keer 'de beste' bent.
maar eigenlijk rij ik voor de fun. als ie een keer flink ligt te kloten, jammer dan, kan iedere pony last van hebben.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:38

Hopelijk start ik dit jaar ook nog, maar dat doe ik dan alleen voor de lol!! Ik heb nooit echt wedstrijden gereden al heb ik daar wel de kans voor gehad!! ik ben een paar jaar mee geweest met een vriendin als groom. Maar nu ik Jaike heb wil ik het toch ook wel eens proberen!! Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:46

Ik start ook voor de winstpunten, want ik wil graag verder komen dan waar ik ben, maar ik vind het ook wel erg leuk om met een prijs thuis te komen.
Maar toen ik de eerste keer L startte met Estor (twee jaar geleden) had ik 154 en 152 punten, wat ik best goed vond, aangezien het de eerste keer was en een uitwedfstrijd en ook nog in een binnenbak en hij loop t binnen meestal minder. Ik was wel twee keer laatste, nou dat kon met dus niks schelen, want ik had goed gereden.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:14

op de eerste plek ga ik voor de lol(wat niet altijd lukt)
op de tweede plaats voor een winstpunt
en op de derde plek voor een beker.
Met een winstpunt kom je verder en met lol ook, met een beker niet(behalve dat iedereen zegt dat je goed bent omdat je zoveel bekers hebt)
Natuurlijk is het leuk om een mooie beker te winnen, maar een winstpunt daar kun je mee promoveren!!!!
Ik bewaar ook al mij rozetten, bekers en coupons.

hiske

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:17

op de eerste plek ga ik voor de lol(wat niet altijd lukt)
op de tweede plaats voor een winstpunt
en op de derde plek voor een beker.
Met een winstpunt kom je verder en met lol ook, met een beker niet(behalve dat iedereen zegt dat je goed bent omdat je zoveel bekers hebt)
Natuurlijk is het leuk om een mooie beker te winnen, maar een winstpunt daar kun je mee promoveren!!!!
Ik bewaar ook al mij rozetten, bekers en coupons.

hiske

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:30

Ik deed afgelopen zondag mee met de manegewedstrijd om weer een keer op Paljas te rijden, dus ook helemaal voor de lol. Gek genoeg werd ik nog 4e ook en had ik 2 winstpunten, het zou nu wel leuk zijn als ik volgende keer weer een winstpunt haal zodat ik snel naar de L kan.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:53

ik ga binnenkort starten met een paard van iemand anders.
omdat ik met mn verzorgpaard niet kan starten, hij is hengst en ik heb nog nooit wedstrijden gereden.
ik ga dus met dat andere paard voor de winstpunten, moet L1+1 rijden, anders kan ik met oeds niet starten.
als ik straks met oeds wedstrijden rijdt, ga ik ook voor de winstpunten, en natuurlijk ook voor de 1e prijs Haha!
als je niet voor de 1e plaats gaat, hoef je net zo goed niet te gaan vind ik.
al die moeite voor de "lol".....
tja, dat gaat mij iets te ver hoor Knipoog
ben het eigenlijk wel eens met pril Lachen
toedeledoki
gillian