Boktsnobvraag: enkelgebroken watertrens in goud?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Boktsnobvraag: enkelgebroken watertrens in goud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 11:34

Ik heb Maddox gekocht en daarbij zijn bitje gekregen waarmee hij al vanaf zijn 3e wordt gereden. Hij is nu 10.

Het is het allersimpelste RVS enkelgebroken watertrensje wat er bestaat.

Ik wil eigenlijk het bitje niet wisselen (alhoewel ik nou niet kan zeggen dat hij er dressuurmatig zo super op loopt, maar dat ligt niet aan het bit).

Nu heb ik voor lange buitenritten een halsterhoofdstel gekocht waaraan alle gespjes enzo goudkleurig zijn. Ik wilde hetzelfde bitje erbij kopen zodat ik niet steeds de bitten hoef te wisselen, maar ik wil wel graag goudkleur.

In de winkel heb ik tot nu toe alleen maar zwaardere bitten kunnen vinden. Het lichte, simpele bit wat ik heb is er alleen maar in zilver(RVS)kleur.

Nou je begrijpt natuurlijk dat dit een mega dilemma is..... Knipoog Knipoog dus wie helpt mij uit de brand?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:21

Aurian bitje van K&K?
Als je nou niet zo ver weg zat, dan had ik nog wel een dubbel-gebroken om te proberen. Je moet niet verbaast zijn als Maddox daar beter op blijkt te gaan. Het feit dat hij altijd op dat bit gereden is, wil niet zeggen dat dat ook het fijnste bit voor hem is. De meeste paarden worden met een enkel-gebroken bit gereden "omdat iedereen dat doet" en/of "omdat het een zacht bit is" om maar wat te noemen. Mijn Patricia ging in de bak stukken beter op zo'n happy-mouth, maar buiten ging ze het fijnst op een western-stang, de K&K's heeft ze altijd maar zo-zo gevonden, enkel-gebroken vond ze een ramp (wat achteraf de problemen met rijden in het begin verklaarde).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:25

Persoonlijk hou ik niet van die lichte holle bitjes, die zware die jij in de winkel bent tegen gekomen liggen veel rustiger in de mond.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:25

ik heb je een PB verzonden

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 20:19

Het is inderdaad een heel licht, hol bitje. Ik reed Bolivia altijd met een K&K ultra bit, ik zou het een keer kunnen proberen (nou ja, een keer.... wel even aanschaffen).

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:01

Je hebt ergens een bitten leen service, ik geloof bij stal foxan (ijslanderstoeterij) www.foxan.nl denk ik.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:10

zal morgen even in mijn boeken kijken, maar volgens mij heeft imperial riding wel wat voor je. Licht, hol en goudkleurig in normale watertrens

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:13

Harry's Horse heeft die volgens mij ook...ik heb jaren geleden wel eens zo'n enkelgebroken trensje in goudkleur gekocht bij het plaatselijke dierenwinkeltje...was 19,95 toen , in guldens of euro's weet ik niet meer Bloos

Maar gewoon even vragen bij het eerste de beste Ruitershoppie , is geen enkel probleem

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 21:42

pmarena schreef:
Maar gewoon even vragen bij het eerste de beste Ruitershoppie , is geen enkel probleem


Dat heb ik natuurlijk al gedaan...., maar bij Hyporama en 2 kleine ruitersportzaken hadden ze t niet. Alleen maar zwaardere bitten.

Ik werd een beetje moedeloos van.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:25

Grote kans dat ze je daar een dure proberen aan te smeren...

Juist een zo klein mogelijk plaatselijk shoppie zoeken , die moeten echt makkelijk zo'n bitje kunnen bestellen bij HH of BR ofzo... staat er ook niks in de Divoza gids toevallig ?

Het is dat het ruitershoppie / voerboer hier in het dorp dicht is , anders had ik er ZO 1 voor je gehaald...

Volgens mij hebben ze ze bij Dobey in Rockanje ook wel , kom je daar wel eens in de buurt toevallig ?