Wat voor een singel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Wat voor een singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 16:43

Omdat smiles wat schuurplekjes heeft onder zijn singel denk ik erover om een nieuwe singel te kopen die wat zachter is. Weten julllie misschien een goede (voor een veelzeidigheidszadel).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:48

Ik heb een wintec elastic, je hebt ze in dressuur en vzh model.

Flair had van andere materialen dressuursingels altijd wondjes en van deze niet.

Maar de wintec is een hele zachte licht elastische singel, erg paardvriendelijk, en afspoelbaar.

Ook vind ik de kieffer neopreensingels altijd fijne singels, maar die trekken het vuil zo aan.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:48

Ik raad je die van Neopreen aan, maar de wondjesmoeten eerst genezen, voordat jeer weer een zadelopdoet!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:59

Ja die van neopreen die zijn goed me paard heeft nooit meer ergens last van gehad maar als ik jou was zal ik ook eerst even die wondjes laten genezen
veel suc 6

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:30

ik heb die vzh singel van kieffer.
ik ben hier zeer tevreden over.
voor mijn dressuur zadel heb ik een wintec dressuursingel ook hier ben ik erg tevreden over

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:15

Eerst wachten tot het genezen is, dan zou ik een paar weken met een bontje rijden, en daarna zou ik een neopreen singel proberen. Succes.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:43

Piaffe schreef:
Ik raad je die van Neopreen aan, maar de wondjesmoeten eerst genezen, voordat jeer weer een zadel op doet!


Dat zou ik je ook aan raden. En als je paard extreem gevoelig is: een schapevachtje gebruiken (zei XoNo geloof ik ook al!), niet alleen bij wondjes, gwoon erom laten!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 19:46

Hij heeft gelukkig geen wondjes, maar de haartjes zijn weggeschuurt, en ik wiol wondjes liever voorkomen, met een bontje rij ik nu, maar die wordt snel vies, wordt niet heel schoon in de wasmachine en blijft lang nat, dus voor mij niet echt practish.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:01

Een zacht-lederen singel zou ik doen.
Heb ik ook en is echt lekker zacht!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:40

Ik raad je een Kieffer of een Kalvakade Neopreen singel aan. Echt super! Met de wintec elastic heb ik zeer slechte ervaringen. Bij leren singels krijg je juist sneller drukplekken, helemaal als je er mee het bos in gaat. Dan komt er zand tussen, en dat gaat gigantisch schuren!

Ik kan het (helaas) weten, want ik heb hier een paardje op stal staan die zelfs van het randje van het dekje al schuurplekken krijgt! Scheve mond

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:06

Ons paard krijgt zelfs met een neopreen singel schuurplekken. Namelijk voorbij de singel bij de singelstoten. Nu rijden we met echte schapebontjes erom heen en gaat het goed. verder is het een goei singel.

Als je een singel koopt, dan kan je ook kiezen voor een geheel leren singel van kieffer. Die hadden we hiervoor voor ons veelzijdigsheidzadel. Neem nooit elastiek aan het uiteinde. Dat gaat namelijk maar een beperkte tijd mee. Ik zou sowieso nooit voor iets gaan met elastiek. (kijk maar naar je eigen onderbroeken of sokken na 2 jaar)Als je zo een mooie leren singel neemt, daar doe je je hele leven mee, en dus goedkoper. Kost wel 189 piek. Uiteindelijk ben je dus goedkoper uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:23

Wij gebruiken altijd van die katoenen singels, Cottage Craft ofzo heet dat merk. Die zijn helemaal niet zo duur en kun je ook gewoon in de wasmachine gooien. Vuil is een grote boosdoener.
Ik vond het altijd wat sloeberig staan zo'n goedkope singel bij zo'n duur zadel dus ik dacht doe eens gek koop een mooie leren singel (bruin natuurlijk), poepieduur ding: 1 dag gebruikt, megadrukking.
Met die katoentjes nog nooit last gehad, dus dan moet het maar zo. Neopreen heb je niet in het bruin en dat moet het natuurlijk wel zijn! Knipoog

Afbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:26

was zeker met elastiek, margreet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:31

Natuurlijk niet. Kijk wel uit. Heb ook geen idee hoe het kon, gevoelig huidje ofzo. Maar nu nergens last meer van, dus dan maar geen sjieke singel.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:38

Ik gebruik ook al jaren Cottage Craft singels en ze bevallen prima. Ik heb ze al voor veel verschillende paarden gebruikt en nog nooit heeft er één een singeldrukking gehad. Ik vind het inderdaad ook ideaal dat je ze zo in de wasmachine kunt doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 00:20

Dat cotton gebeuren lijkt mij juist schuurplekken opwekken, maar daar heb ik geen ervaring mee. neopreen met bondjes bij de singelstoten lijkt me dan maar de oplossing.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 00:36

Blijkbaar toch niet. Nooit last mee gehad in ieder geval. In tegenstelling tot dat dure leren ding. Neopreen heb ik nog nooit geprobeerd, lijkt me ook wel fijn, maar ik vind dat zwarte niet mooi, nog minder mooi dan zo'n katoenen singel.
Ze zijn helemaal glad afgewerkt aan de kant die tegen je paard aan ligt en binnenin zit een soort van rubber/schuim, weet niet precies wat het is. Maar ze zijn heel mooi soepel en glad en ook nog enigzins ademend. Sluiten goed aan, heb nog nooit meegemaakt dat er zand tussen zat. En dus echt supergoed schoon te houden en dat is toch ook wel iets heel belangrijks!
En de kwaliteit valt ook niet tegen voor een singel van een paar tientjes. We doen ongeveer een week met een singel, beetje afhankelijk van hoeveel modder en hoeveel zweet er op gekomen is en dan gaat hij in de was. Hebben er 3. 2 om af te wisselen als er eentje in de was is en 1 reserve in de kast en de oudste is nu schat ik zo'n 8 jaar oud en die begint een beetje vaal en sleets te worden maar is absoluut nog goed bruikbaar en ik wil echt niet weten hoe vaak die gewassen is!

Van die koordsingel van nylon dat zijn echt ondingen! Krijg je niet alleen schuurplekken van, maar complete brandwonden!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:26

Vind het jammer dat neopreen altijd zo vies en klef voelt (ken maar een paar mensen met zo´n singel hoor).

Ik zou gaan voor een singel met gel, staan een paar in de Horselover, weet niet precies hoe ze heten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 14:33

Ik had/heb een neopreen singel, maar daar krijgt Imker juist schuurplekken van. Gisteren heb ik dan ook een leren dressuursingel van BR besteld. Op leer doet hij het veel beter...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:57

Het is ook ieder voor zich, Flair kan juist weer niet tegen een leren singel, en ook niet tegen die katoenen. Ik heb een wintec omdat deze zacht is en makkelijk schoon te houden. Ik vind van neopreen dat het zand er zo aan blijft plakken. En ik zou ook niks met elastische uiteinden nemen.