wat voor soort pony moet ik nemen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

wat voor soort pony moet ik nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 03:42

He mensen,na lang zeuren krijgen mijn zusje en ik eindelijk onze eigen pony.Maar nu zijn we op zoek naar een pony die groter is dan een shetlander,maar qau onderhoud en aanschaf ongeveer net zo veel kost.
We zij naar iets op zoek dat maximaal 1000 euro kost??
Aan wat voor soort pony moeten we dan denken??Mijn zusje en ik zijn beide 1.70 en wegen tussen de 50 en de 60 kilo.
Alvast bedankt!!

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 04:05

ik weet niet hoe oud je bent, en of je nog zwaarder word maar als je nog groeit kan je toch het beste een e-pony nemen, anders kan je er over een paar jaar niet meer op!

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 04:08

Ik ben 20 en mijn zusje is 14.Maar goed toen ik zo oud was als haar groeide ik ook niet meer.En meer dan 1000 euro hebben mijn ouders niet te besteden.Als we een grote pony nemen wordt het onderhoudt ook duurder en dat kunnen ze niet betalen.Daarnaast zoeken we een pony die ongeveer dezelfde eigenschappen qua onderhoud heeft als een shet.We zijn dus echt op zoek naar een ras of een kruising.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:06

Ik zou zelf ook goed gaan sparen zodat je net iets meer hebt om uit te geven. Beter nu even wat langer wachten en een fijne, gezonde pony kopen dan met een minimum aan geld proberen een goede pony te vinden, dan kun je ook net iets meer eisen stellen.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 07:53

Volgens mij moet je budget inderdaad iets groter... Want als je een pony vindt van 1000 euro, vraag ik me af of daar niets mis mee is...

Maar als je een pony zoekt met dezelfde eigenschappen als een shet, zou ik voor een fjord ofzo gaan. Want ik neem aan dat je met dezelfde eigenschappen oa bedoelt dat ie het hele jaar buiten kan staan? Een ijslander kan ook natuurlijk.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:22

Ik zou ook nog zelf doorsparen

(Miko of een haflinger wat zijn dat toch superbeestjes)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:27

Tja kwa ras, zou je kunnen kiezen voor de Fjord of Haflinger.
Daar passen de meeste mensen mooi op hoe lang je ook bent(Oke je moet geen 2m zin Haha!)

_Astrid_

Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:40

Je kan ook een D-pony nemen, is een goed maatje, niet altijd even duur, want je hebt d-pony's die al heel lang te koop staan en dus goedkoop zijn, en kwa ras, een haflinger is meestal wel duur, je meot gewoon eens rond gaan kijke, vind je zekr weten wat Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:58

Een Fjord is ook relatief goedkoop in onderhoud en daar kunnen jullie allebei op blijven rijden. Toch zou ik even iets doorsparen en een goede, maar vooral gezonde Fjord kopen (anders ben je straks misschien al meer kwijt aan de dierenarts). Voor 1500 euro heb je al een heleboel meer kans op een goed beest.

Ijslander zou ik niet doen, een goede Ijslander is verschrikkelijk duur in aanschaf.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:13

euh ik lees dat je 20 ben, heb je zelf geen baantje, dat je mee kan sparen. Zelf heb ik namelijk vanaf me 10e iedere gulden apart gelegt, en kon toen op me 16e me eigen paardje kopen. Maar dat terzijde, denk dat jullie moeten zoeken naar een leuke fjord of haflinger, ligt natuurlijk ook aan je eisen, wat wil je er mee gaan doen. succes met de zoektocht.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:26

net wat droppie_18 zegt als je 20 bent kun je zelf toch meebetalen. Ik betaal vanaf mijn 16de alles al zelf. Mijn ouders konden alleen de lessen 1 keer in de 2 weken betalen. Toen ik dus een eigen paard wou moest ik dat zelf gaan betalen.
Ik denk ook dat je het beste een haflinger of een fjord kunt kopen. Die zijn er ook wel onder de 1000 euro maar dan heb je er een die nog te jong is om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:31

1000 is echt te weinig > je wilt toch ook n zadel en een hoofdstel neem ik aan? en wat als het paard ziek wordt
Ik zeg altijd: neem alleen n dier als je het zeker weet dat je het n heel fijn leven kan geven

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:43

ik zou ook nog even doorsparen hoor, want met 1000 red je het niet.
En dan zou je voor een haflinger of fjord kunnen kiezen Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:43

Ik zou idd wachten tot je iets meer te besteden hebt.
En ik zie idd ook niet echt in waarom je zelf niet mee kan betalen? Net wat hierboven al gezegd wordt.... Toen mijn zusje en ik 13 en 15 waren, kregen we onze eerste pony (overigens ook binnen dat budget, maar dat is een ander verhaal) m'n ouders betaalden de stalling en het paard maar de rest moesten we zelf betalen. Later zijn ze steeds minder gaan betalen, en nu betaald mijn zusje (hij is inmiddels helemaal van haar) die 17 is, alles alleen. M'n ouders betalen er niets meer aan.....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:51

opzich heb je voor 700 euro een leuke welshpony. Maar of je daar lekker op kan rijden met je leeftijd-lengte?
Spaar nog even door en kijk dan naar bv een fjordje of een haflinger!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:40

ik zou voor een fjord, haflinger of tinker gaan. Die grotere pony's hebben wel meer gras nodig dan een shetlander, dus als je de pony het hele jaar door buiten laat staan dan wel zoregn voor voldoende gras! Alleen in de zomer worden ze snel dik, maar als je ook intensief rijdt zal je in de winter denk ik wel biks bij moeten voeren.

Als je goed zoekt kan je best zo'n pony vinden voor 1000 euro, maar verwacht er niet teveel van. Waarschijnlijk kom je dan op een onbeleerde pony uit en dan moet je dus ook nog zelf kunnen inrijden. En een zadel kost ook heel wat! Als je rond de 1500 euro hebt is de keus al veel breder bij dit soort pony's, dus misschien kunnen jij en je zusje allebei even doorsparen, als je hard werkt is die 500 zo bij elkaar hoor en uiteindelijk heb je er dan meer plezier van.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:44

Een fell pony of een ijslander zou ook kunnen, maar in aanschaf zijn die iets duurder dan 1000 euro vrees ik.
Ik ben het er ook wel mee eens dat de aanschaf van een pony niet zomaar iets is en wat met zo min mogelijk geld kan. Hoefsmid, dierenarts, spullen voor jullie pony, het zijn veel meer kosten dan alleen stalling en aanschaf.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:52

Ik zou indd ook kiezen voor een Fjord of Haflinger.. Daar kan je beide goed op rijden en die zijn niet al te duur, al denk dat je met het budget wat je nu te besteden hebt, niet uitkomt om een Fjord o.i.d. te kopen. Nog even doorsparen is indd verstandiger Lachen Een goede Fjord vinden voor maar 1000 euro is heel moeilijk...

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:54

Ik zou ook kijken voor een fjord of een haf.
Bij sommige mensen is een goed tehuis belangrijker dan de prijs, en dan kan je het geluk hebben dat je voor 1000 euro een pony kan kopen.
(is toch 2200 gulden Knipoog:P) Kijk eens op www.marktplaats.nl of www.2dehandsgids.nl daar staan er veel op! Suc6 met zoeken Haha!

Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:29

Kun je niet zelf iets bijleggen?
Ik zou inderdaad voor een Haflinger of Fjord gaan.

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:33

idd wat iedereen zegt... door sparen je bent 20 een baantje moet toch kunnen... en alle dingen die je nodig hebt en je moet neit vergeten dat het dier ziek kan worden en dan heb je soms wel meer dan €1000,- nodig! het lijkt me nu nog neit zo'n "slimme" beslissing om een pony te kopen... eerst nog ff doorsparen zodat als hij/zij ziek word je de VA kan betalen!
KiZz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:34

heb je nagedacht over plotselingen kosten, als hoge DA rekening, kan in de duizenden euro's lopen, wat dan?

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:52

Waarom kopen jullie geen Fjord? Die zijn in onderhoud niet duur, je wordt er niet te zwaar voor, en ook niet echt te groot. Mijn Fjord moch alleen hooi, een een heel klein beetje krachtvoer. En daar liep hij super op!

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:49

Ja mensen bedankt voor de tips en alles,maar goed laat ik het zo zeggen,ik heb al een baan en werk me suf omdat ik namelijk op mezelf op kamers woon en daarnaast ook helemaal zelf mijn studie moet bekostigen. Aan een fjord of haflinger hebben we al zitten denken,en als ik het zo lees zit een ijslander er al niet in omdat de aanschaf gewoon veel te veel is voor ons.Daarnaast willen mijn zusje en ik met onze pony alleen recreatief gaan rijden en hebben we ook liever een pony die geen ijzers nodig heeft.We wonen vlak aan het bos dus hoeven niet zo heel veel over de weg.Over een welsh hebben we ook al zitten denken.Het gaat er gewoon om dat we dus een goede pony hebben waarmee we lekker in het bos kunnen rijden.We zoeken dus een pony die in de aanschaf niet zo heel veel kost en zo veel mogelijk buiten kan staan,en daarnaast dus ook niet zo heel veel voer naast hooi en water nodig heeft.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:53

Ja en daarnaast leg ik zelf ook wel het een en ander bij hoor,mijn ouders de rest,maar ja we moeten ook het zadel en hoofdstel er bij kopen dus vandaar dat we iets zoeken tot 1000 euro