Kun je met egg-bars ook wedstrijden rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Kun je met egg-bars ook wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:56

Oke er kunnen stifgaten in gemaakt worden. Maar ik heb het idee als de bodem niet helemaal vlak is, dat met egg-bars rijden niet echt handig is voor het paard. Je hebt wel meer draagvlak, maar ook meer kans op verstuikingen bij ongelijke ondergrond.

Iemand ervaring(en) hiermee? (deze vraag geldt eigenlijk voor het in de bos rijden) Zelf let ik wel goed op, of er geen kuilen zijn en zo.

Groetjs



Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:01

Nou ja ik ben weer zo'n twijffelkont, ik vind het er zelf zo raar uitzien. Ik ben erg voorzichtig, en ik weet/wist niet of dat wat uit maakt met rijden. De eerste keer dat mijn paard egg-bars kreeg, hebben ze wel stiftgaten in gemaakt.

Die quicksetting heb ik ook, maar nog nooit uitgeprobeerd. Misschien toch maar eens doen. Ze zitten nog steeds in de verpakking.

(even ter info, mijn paard heeft voor egg-bars, omdat hij een peesblessure had. Hij is nu weer goed, maar de DA en hoefsmid adviseren mij om de egg-bars er onder te houden.)

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:03

O, ja mijn egg-bar wordt met de hand hand gelast. Op de foto staat een ijzer die (denk ik) in de fabriek gemaakt is. De vorm en werking is uiteraard het zelfde.

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:13

Oke, weer gerust gesteld. Hmm dat van die springschoenen is wel een goeie tip. Heb ik weer een smoes om wat te kopen voor het paard.

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:16

Mijn hoefsmid maakt altijd pas de stiftgaten als het ijzer op maat is geslagen. Ook bij de egg-bar heeft hij dit de eerste keer gedaan, maar aangezien ik voorlopig nog geen wedstrijden ga rijden, zitten ze er op dit moment niet in.
Of lassen stevig genoeg is: dat lijkt mij wel. Overal worden lasconstructies gebruikt.

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 08:14

Nee joh, Cassidy, was als geintje bedoeld. Maar als ik in een ruitersportzaak loop, zie ik allerlei leuke spullen. Dan wil ik alles wel kopen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Nee ik verdien mijn eigen geld, en ik geef het uit zoals ik het wil. Dat is toch heerlijk, vergeleken bij vroeger toen ik nog op school zat.
Daarnaast nog even over de egg-bars die kosten ook een aardige duit, maar goed,.. .als het paard maar goed loopt vind ik het prima. Op zulke zaken kun je nou eenmaal niet bezuinigen. Ik vind het altijd een mooi gezicht als een paard net weer is beslagen rondom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers