te weing drinken!!!??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

te weing drinken!!!??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 10:55

Nog even een ander probleem, mijn pony krijgt ook te weinig vocht binnen, terwijl ze toch een automatische drinkbak heeft, en ze weet ook hoe ie werkt, hoe kan ik haar meer vocht laten binnenkrijgen???

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

zemelen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 10:58

Misschien is het een oplossing om 'm regelmatig zemelen te geven met behoorlijk wat water erin ???

Hopelijk drinkt hij het water er dan bij op.

succes ermee !

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 10:58

Je kan eventueel water door haar eten heen doen. Gewoon door de biks of wat ze ook krijgt. dan word het een papje maar krijgt ze wel meer vocht binnen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:10

Slobber voeren met extra veel water erin. Gewoon 1/2 schep slobber en 4 liter kokend water erover en dan af laten koelen. Pas voeren als het lauw is. Werkt ook heel goed.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 11:21

imker schreef:
Slobber voeren met extra veel water erin. Gewoon 1/2 schep slobber en 4 liter kokend water erover en dan af laten koelen. Pas voeren als het lauw is. Werkt ook heel goed.


Da's t eerste wat ik heb gedaan! (Ze had dinsdag een koliek aanval en ze moest heel veel water hebben en mocht helemaal geen ruwvoer, zoals hooi en kuil, dus ja dan maar slobber)

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:23

van zout krijgen paarden toch dorst? misschien een goed idee om een liksteen in de stal te hangen? en inderdaad is slobber met veel water een oplossing, of sappige appels/wortels of nat hooi?? veel succes!

groetjes Patricia en history en Karishma

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 00:58

hisseklis schreef:
van zout krijgen paarden toch dorst? misschien een goed idee om een liksteen in de stal te hangen? en inderdaad is slobber met veel water een oplossing, of sappige appels/wortels of nat hooi?? veel succes!

groetjes Patricia en history en Karishma


Ik denk dat het aanbrengen van een liksteen de beste oplossing is. Misschien krijgt ze door de andere oplossingen teveel voer binnen. Nat hooi wordt een zooitje, het is maar de vraag of dat opgegeten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 15:14

Handell wil bijna niet drinken als zijn water te koud is, hij krijgt in de winter, als het vriest, dus lauw water (ja een verwend paard maar je moet toch wat).

Misschien is dat ook wel het probleem bij jouw paard.

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:23

Citaat:
Nog even een ander probleem, mijn pony krijgt ook te weinig vocht binnen,


Waar baseer je dat op ?
Ik vraag dit omdat ik denk dat veel mensen zich ten onrechte veel te veel zorgen maken over hun paard/pony. Dieren "leven" op hun instincten en weten over het algemeen precies wat goed voor hun is. Zeker water (eerste levensbehoefte) zullen ze zichzelf niet zomaar ontzeggen want uitdroging betekend dood gaan. Van nature drinken paarden maar zo'n 2 x per 24 uur, "in het wild" is ook niet altijd water voorhanden dus ze kunnen erg lang zonder. Als je zeker weet dat je paard de automatische drinkbak kan gebruiken zou ik me er dus niet al te veel zorgen over maken.
Of er moet een goede reden voor zijn, vandaar mijn eerste vraag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:39

als ze weet hoe de bak werkt, en er ook af en toe gebruik van maakt zou ik me geen zorgen maken.
Het ene paard drinkt amper een emmertje op een dag (mijn shetlander drinkt ook gewoon weinig, heeft ze altijd gedaan, maar is kerngezond) en bij het andere paard krijg je het water gewoon weg niet aangesleept

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 22:55

Ik heb t van de DA, haar stront was veel en veel te droog en een logische conclusie is dan dus dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Dus moet ze meer drinken of op een andere manier meer vocht binnen krijgen.
Zoutblok lijkt me een goed idee, want als ik haat extra water door de slobber geef kan ze natuurlijk ook minder gaan drinken omdat ze dat al in de slobber heeft gehad.... Frusty

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:49

*volcano* schreef:
Ik heb t van de DA, haar stront was veel en veel te droog en een logische conclusie is dan dus dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Dus moet ze meer drinken of op een andere manier meer vocht binnen krijgen.
Zoutblok lijkt me een goed idee, want als ik haat extra water door de slobber geef kan ze natuurlijk ook minder gaan drinken omdat ze dat al in de slobber heeft gehad.... Frusty


Als ze slobber krijgt met extra water, dan maakt het toch niet uit of ze daarna haar normale portie water nog opdrinkt? Als ze haar vocht maar binnenkrijgt, het maakt niet uit of ze dat via de slobber krijgt, of via haar drinkbak.