Tips gevraagd voor buitenluik!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Tips gevraagd voor buitenluik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:28

Eindelijk...........we gaan een paar gaten in de buitenmuur breken, zodat we bij twee boxen een BUITENLUIK kunnen maken. Ben nu al aan het bedenken wie de eer te beurt valt straks in deze boxen te mogen wonen!

Maar hoe moet het er nu precies gaan uitzien?
- hout of metaal? (hout is mooier, maar vreten ze dat niet op?)
- wel of geen weefrek er in?
- hoe hoog/groot moet het gat precies zijn?
- enz. enz.
Alle tips welkom!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:39

Het is niet echt een tip, maar iets optisch. Op sommige plaatsen maken ze de luiken net zo breed als jou(dubbelsteense incl. spouw)muur. Dit kijkt een stuk mooier.
Verder ga ik dit topic mooi op de voet volgen, want onze stal is verbouwt, maar de luiken ontbreken nog.....

Wij gaan trouwens zoieso voor staal. Gegalvaniseerd. Je kunt het ook laten poedercoaten, maar dit is een stuk duurder. Er komt dan een verflaagje op.
Gegalvaniseerd is wel duurzaam en niet te vergeten onderhouds vrij.
Bij ons worden ze gemaakt van Plexiglas met spijlen, dan heb je wanneer het luik dicht is, toch nog licht inval.
Verder komen er weefrekken in. En ik denk dat ze op ca. 1.20 komen. Hier gaat bij de voorwand het kunststof over in spijlen.

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:29

ik zelf heb er geen verstand van van buitenluiken maar misschien voor ideeen kun je bij sites kijken. dan kan je maybe meer voorbeelden krijgen en beter je keuze maken

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:51

Als je hout wilt moet je dat doen, een beetje troep erop en ze eten het niet meer.

Waarom een weefrek (dus extra kosten) als je die niet nodig hebt?

Grootte zou ik niet weten, als hij maar hoog genoeg is, zodat je paard niet zijn kop stoot.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:57

Sjonniej schreef:
Als je hout wilt moet je dat doen, een beetje troep erop en ze eten het niet meer.

Waarom een weefrek (dus extra kosten) als je die niet nodig hebt?

Grootte zou ik niet weten, als hij maar hoog genoeg is, zodat je paard niet zijn kop stoot.


Ter verkoming van weven.....