Waar let je op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horse4ever

Berichten: 36
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: Schiedam

Waar let je op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 16:35

ik mag misschien en eigen pony kopen maar waar moet ik dan op letten en moet er dan een dierenarts mee ofzo wie kan me helpen?

En ook een zadel hoe past een zadel en hoe weet je dat een hoofdstel/bit goed zit? Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 16:42

Als ik jouw vragen zo zie, dan is de beste tip die ik je kan geven: Neem iemand mee die er verstand van heeft!

En voor jou zelf is dan het belangrijkste dat je eerst kijkt of het paard je aanspreekt, of je 'm lief vindt, of 'ie lief is met poetsen en opzadelen, en of je er lekker mee kunt rijden.

Laat de andere dingen (exterieur, gangen etc) dan maar aan een kenner over, dat lijkt me verstandiger!

Als jij en die "kenner" dan allebei tevreden zijn, en de prijs past je ook, dan kun je met de eigenaar afspraken gaan maken over een aankoopkeuring door een veearts, en eventueel een proefperiode.
Maar dat weet een ervaren iemand ook wel allemaal, dus die kan je wel helpen.

Is er wel iemand die met je meekan en die ook weet waar 'ie het over heeft? Misschien de manegeeigenaar die jou en je rijstijl ook kent?
Alvast veel plezier gewenst!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:01


RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:50

Hoi Saman! Ik wist niet dat je misschien een eigen pony mocht!?!? Anders (als je voor een pony gaat kijken natuurlijk) neem je Esmee, Sabien of Denise mee? Die hebben er tenminste verstand van! (Sorry, hiervoor had ik zeker moeten pb-en?)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 00:43

RealMaantje schreef:
Hoi Saman! Ik wist niet dat je misschien een eigen pony mocht!?!? Anders (als je voor een pony gaat kijken natuurlijk) neem je Esmee, Sabien of Denise mee? Die hebben er tenminste verstand van! (Sorry, hiervoor had ik zeker moeten pb-en?)


Ja Haha!

Maargoed, als aanvulling wil ik een artikel van mijn site doorgeven: http://www.rietdijk.com/artikel.php3. Het artikel is "Paard kopen?" (klinkt nogal logisch hè? Haha! ) genaamd.