nieuwe sgw eskadron peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

nieuwe sgw eskadron peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:48

Onlangs stond in het bit dat eskadron nieuwe peesbeschermers heeft voor de sgw. Het zijn eigenlijk gewone peesbeschermers maar dan met een extra drukknopje over het klittenband zodat die niet losgaan als ze nat worden.
Wie heeft er ervaring met deze peesjes?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:07

ja ken ze wel, maar SGW peesbeschermers kan je ze niet noemen, dat zijn hele andere, voor de cross worden van het merk Style voornamelijk peesbeschermers gebruikt deze gaan helemaal rond het been en zijn voorzien van een ijzerenplaat waar de pees zit.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:46

Deze gaan ook helemaal rond het been.
De flap die de voorkant van het been beschermd is gemaakt van Pikosoft. Dit is het zelfde spul als wat gebruikt word voor Eskadron springschoenen.
Ik denk alleen dat ze bij paarden met hele smalle benen, niet goed zullen passen. Je kunt ze nl niet strak aantrekken omdat de klitteband uit de pikosoft komt. (snappen jullie het nog??? )
Afbeelding
Deze zijn het dus.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:59

Ik vind ze er maar raar uitzien Haha! . Lijkt mij dat je dan beter met gewone 3-in-1 beschermers kan gaan rijden.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:00

zou kunnen, maar die laten makkelijker los. Hier zit de klitteband nog eens extra vast met een drukknoop.
En de 3 in 1 is niet hard aan de buiten-achterkant.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:02

Maar bepaald 3-in-1 hebben wel een speciale dikke laag aan de binnenkant zitten. Dan praat ik over Action en PC, niet over die van Eskadron.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:03

Klopt, weet welke je bedoelt. Weet ook niet of die eskadrons nou zo goed verkopen. Bij ons in de winkel in elk geval niet!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:05

Ik heb ze in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht voor Im's achterbenen. Ik vind ze dus zwaar bout zitten.
In oktober ga ik naar de USA en daar ga ik een lading PC inslaan.

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:19

ik heb ze pas gekocht , en ze zitten echt super goed, bij een paard met hele dunne beentjes.

het kitteband kan je extra strak uitrekken, ze zijn echt fijn!!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:17

Je hoort zo af en toe dat paarden last van de eskadron peesbeschermers... witte haren bijvoorbeeld. Om o.a. dit probleem op te lossen, hebben ze nu het neopreen wat normaal alleen achter het harde gedeelte van de beschermer zit, door laten lopen over de voorkant van het pijpbeen. Je hebt nu dus ook op de voorkant wat meer bescherming/ondersteuning. De drukknop op het overslag klitteband is ervoor om te zorgen dat ze niet losgaan wanneer ze door water en zand gaan (natte buitenbak, modderig concoursterrein...). Wanneer je echt SGW start, is het verstandiger om peesbeschemers te gebruiken die daarvoor echt gemaakt zijn. Inderdaad met een licht metalen plaatje of met carbon (licht en veel sterker!)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:11

Ik heb deze beschermers en vindt ze super! Mijn paard heeft een paar maanden geleden een peesblessure opgelopen nadat hij met z'n achterhoef door de (neopreen 3-1 beschermer) tegen z'n voorbeen had getrapt (in de wei). Gevolg; scheurtje in z'n pees en 2 maanden volledige stalrust. Sinds kort kan ik weer op 'm rijden. Op aanraden van de vee-arts heb ik deze beschermers van Eskadron gekocht, hier trappen ze namelijk niet doorheen. Wil nooit meer anderen!

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:50

ik heb ze ook om bij een paard met peesproblemen,ik vind ze echt super goed, en goed zitten..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:57

Ik heb een paar voor achter voor de Friezen gekocht,
die strijken behoorlijk en gewone strijklappen draaien zo snel.
Pijpkousen zijn niet stevig genoeg. Mijn ouders hebben er nu een paar weken mee gereden en zijn er positief over
Dus Imker, als je ze kwijt wil, laat maar weten, ik wil er iig nog 1 paar bij hebben. Lachen

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:24

vind het hele gave peesbeschermers, wil ze ook, maar ik heb al 7 (!) paar, en dat voor 2 paarden.. oh oh wat errug.. Haha!