Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:02

Tessebes schreef:
Volgens mij snap je het begrip pennymeisje niet. Het is namelijk wat anders dan een verzorgster. Een pennymeisje is iemand met een hoop fantasie, die denkt dat ze geweldig is en alles weet en kan.


Idd!

Ik heb niks tegen kinderen die paarden verzorgen, wel tegen bovenstaande types.
Het is niet eens dat ik iets tegen ze heb, ik kan er vaak wel om lachen, maar af en toe is het ook verschrikkelijk irritant!

Jaike, wat ben je toch een topper!


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:07

Mithrandir schreef:
Maar jij weet het toch ook allemaal het beste? Dus ben je niet hetzelfde dan?


wat weet ik volgens jou dan?

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:08

Sonja schreef:
Pennymeisjes krijgen een kampioenspaard van hun vergeten tante uit Amerika opgestuurd. En dan is het een Shetlander maar die springt wel parcoursen van 1.40. En redt mensen van de verdrinking etc.
Ook is alles zielig en niet goed, want ze weten het standaard beter. Een Pennymeisje van 12 kan mij dus bijvoorbeeld heel goed terechtwijzen dat ik mijn paard op de verkeerde manier borstel, of dat ik haar mishandel omdat ze ook in de winter lekker een aantal uren naar buiten mag. Dat is namelijk zielig want dan is het koud.

Tegen verzorgers hebben we hier helemaal niets. In tegendeel, er zijn heel wat eigenaren onder ons die wel wat over zouden hebben voor een leuke, goede en betrouwbare verzorgster!
Overigens vind ik persoonlijk ook manegemeisjes die veel willen leren hartstikke leuk en ben ik altijd bereid om ze wat te vertellen, voor te doen of ze iets zelf te laten proberen. Dus ook dat zijn niet standaard Pennymeisjes.

Snappie?


Of ze hebben een wilde hengst waar alleen zij op kunnen rijden. Haha!

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:10

Mithrandir schreef:
ik snap ut... en Tessebes... Jij weet het toch beter dan "pennymeisjes"?


Waarom zeur je zo over wie het beter weet?
Daar gaat het helemaal niet om, lees eens wat we zeggen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:17

Clitia schreef:
Euhm, "ik ga dat verwaarloosde paard op de wei redden, ze komt in de achtertuin en ik ga haar groentesoep voeren..." is heel wat anders dan "ik heb een verzorgpaard".
Kenmerk van pennymeisjes is dat ze liegen, kenmerk van verzorgers is dat ze trouw en eerlijk zijn...

Ik zie de vergelijking niet Verward

Dat er minachtend gedaan wordt tegen verzorgsters is volgens mij omdat ze niet betalen... Ik heb daar ruim een jaar ruzie om gehad, 'n gast op stal bij m'n verzorgpaard had zelf 2 paarden (deed ie niets mee, behalve betalen) en ik zat hem in de weg omdat ik wel wat met m'n verzorgpaard deed. Hij vond dat hij beter was en meer recht had omdat hij dus de rekening kreeg, en ouder was, en wedstrijd reed (op 'n paard dat niet van hem was).

Right Ach gut Tuurlijk ben je beter... Haha!


Nou lekker is dat, daar ben je mooi klaar mee.
Sommige mensen....

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:20

Mithrandir schreef:
er word gezegd dat pennymeisjes het beter weten dan de gene die het paard heeft? Maar dat hoeft helemaal niet. Dus geef je aan dat jij het bter dan die pennymeisje weet ?
hmm

ik zeur niet!


Ik ben niet in de overtuiging dat ik alles weet en alles kan nee, ik sta open voor kritiek en verbetering, in tegenstelling tot Pennymeisjes, want die weten en kunnen alles al.

Jaike, wat ben je toch een topper!


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:28

Mithrandir schreef:
nee das geen vak Frusty


wel een kunst.... Lips are sealed Haha!

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

Wees blij dat die eigenaar zo bezorgd was om zijn paard.
Hallo zeg, een paard is een kostbaar bezit, daar laat je niet zomaar iedereen aan zitten.
En als je dan een verzorger krijgt zou ik ook alles goed willen regelen, dus ja, ik zou alles ook tot in den treure uitleggen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:54

Mithrandir schreef:
triest


?
Verward
Ik vind jou echt raar.
Dus jij zo zomaar iedereen aan je paard laten klooien?
Vaag hoor.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:10

Mithrandir schreef:
ik ben ook raar missj


Nog even off topic:

Kun je mij nou eens duidelijk maken waarom mensen die verantwoordelijk met hun paard omgaan triest zijn?
Ben je niet blij als de eigenaar van een paard, die het paard door en door kent, je in het begin begeleidt en aanwijzingen geeft?

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:51

rona schreef:
Noukske, je bent geen pennymeisje maar een geweldige verzorgster voor mijn paardje! OK dan!
En dat die op stal minachtend doen moet je je niets van aan trekken.


Topreactie! OK dan!

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:44

Quellian schreef:
Aan mij zou je dan ook een slechte hebben, want het gaat óf op mijn manier en zoniet, dan kun je opstappen. Even goede vrienden maar dan is het gewoon klaar. Heb geen zin in opstandige pubers en als ze niet kunnen luisteren, kunnen ze op zoek naar een ander paard. En ik ben een moeilijke, hoor...


OK dan!

Ik noem dat niet moeilijk, ik vind dat je gewoon op een verantwoordelijke manier met je paard omgaat.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

Hahhaa Clitia.Haha!

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

No offense, maar wil je misschien op leestekens letten?
Dit leest erg moeilijk.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:08

Yuna schreef:
ik vind dat allemaal niet zo erg, laat ze maar dromen dan komen ze zachtjes wel op de grond terecht. Haal je zo'n kind meteen naar beneden dan is in een klap al het zelfvertrouwen weg en dat lijkt me ook niet nodig.

Zolang ze niet zomaar aan je paard gaan zitten lijkt me dat niet erg, en de meeste 'echte' paardengekken laten dat wel uit hun hoofd
De irritante gevaarlijke gevallen zijn gewoon irritante gevaarlijke gevallen volgens mij..Pennymeisjes kunnen soms wat te vermoeiend zijn, maar de 'echte' zijn over het algemeen wel leuk...en ach, laat ze hun fantasie...dat komt allemaal wel goed lijkt me^^


Maar dat doen ze dus juist wel, en ik wil geen vreemde meisjes aan mijn paarden hebben.
Ik heb zelfs ooit meegemaakt dat zo'n geschift kind in de wei rustig op mijn pony kroop.
Voor hetzelfde geld gebeurt er dan iets ergs, en dan ben ik de banketstaaf, want dan heb ik een gevaarlijk paard.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:19

Ik las hem vroeger ook, nu af en toe nog wel eens.Haha!
Wat zijn de standaard Penny verhalen?
Meisjes die wilde hengsten temmen, die zonder zadel rijden, die zielige pony's redden.
Sommige kinderen nemen dat iets te letterlijk en worden overmoedig, en dan krijg je dit soort gevaarlijke acties.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:23

Jeetje pmarena, ik had die kinderen volgens mij een rotschop verkocht!:j

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:56

Kan ik me voorstellen ja.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:37

ruitje schreef:
Deze discussie heb ik al eens eerder op Bokt gevoerd en het unanieme antwoord was: Jup,die kinders van tegenwoordig worden flink brutaal Haha!


Komt door de opvoeding.
Tegenwoordig moet je kinderen met fluwelen handschoentjes aanpakken en ze aanmoedigen om flink voor zichzelf op te komen.
Met als gevolg dat sommige een flink grote bek hebben en nergens respect voor opbrengen.
Als ik niet naar mijn ouders luisterde of een grot bek had, kreeg ik gewoon een tik.
Daar heb ik echt geen trauma's aan over gehouden, ik gedraag me sociaal en heb respect voor andere mensen.
Maar dat is een btje off topic.
Pennymeisjes, ze zullen er altijd wel zijn.
Met de lieve heb ik geen enkel probleem, die zijn schattig, en die met die grote bekken zijn super irritant, maar vallen vanzelf wel een keer door de mand.
Als ze een keer plat op hun bek gaan dimmen ze vaak wel.

Jaike, wat ben je toch een topper!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers