Stal paardenvreugd, stal staal en de heidehoek..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Stal paardenvreugd, stal staal en de heidehoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:04

Wie kan mij meer vertellen oiver de voorzieningen van stal staal, stal paardenvreugd en de heidehoek?
Overweeg daar van de winter mn paard neer te zetten, maar heb nog wat vragen voor mensen die daar staan of het geod kennen.
Wie kan mij hier wat over vertellen qua sfeer, voorzieningen, boxen e.d?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:08

Ik sta er zelf niet.

Van Paardenvreugd weet ik dat de sfeer een aantal jaar geleden erg slecht was. Er was toen veel onderlinge jaloezie en er werd heel veel geroddeld en afgezeken.

De Heidehoek is volgens mij wel een leuke stal, de sfeer was er toen ik daar was erg gezellig, ook dit is echter al weer een hele tijd geleden.

Staal ben ik nooit geweest, maar heb ik positieve verhalen over gehoord....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:08

Paardenvreugd, waar zit die dan??? paardenstek ken ik wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:09

smurf schreef:
Paardenvreugd, waar zit die dan??? paardenstek ken ik wel....

Paardenstek ken ik weer niet, haha, als ik het goed heb zit paardenvruegd in baarn?? Verward maar hou me dr niet aan.

En wenK weet jij toevallig wat de voorzieningen bij paardenvruegd voorstellen aan bakken e.d?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:11

Paardenvreugd zit op de Wakkerendijk, iets voor de welkoop, bij ons vandaan gezien Smurf...

De paardenstek zit op de meentweg geloof ik. Halverwege ongeveer aan de kant van de Polder....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:14

Paardenvreugd heeft een binnenbak, iets kleiner dan 20x40 in mijn herinnering, een stapmolen, een buitenbak en een longeercircel. De buitenbak was dacht ik vrij klein, de rest heb ik toen niet gezien. De stallen zijn wel ruim, paarden kunnen elkaar zien, maar doordat de stallen en de bak met elkaar verbonden zijn heb je wel altijd veel herrie.

Als je binnenkomt heb je eerst enkele rijen met stallen, dan een kantine met een brede gang (3 paarden breed ongeveer) naar de binnenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:16

Toch vaag dat paardenvreugd nergens een site heeft ofzo.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:17

Paardenstek zit bij ons vandaan voor de Wlekoop aan de linkerkant van de Wakkerendijk (kan niet missen dus, want daar staat bijna niets) daar waar de Eemland bussen altijd inrijden, want die loods is geen binnenbak, maar een parkeerplaats voor tourincars.

Ze hebben daar geen binnenbak dus maar wel een goede buitenbak en een longeercirkel en vrij veel weiland.

Voor de Heidehoek zou je Margreet ff kunnen pb-en, die staat daar en weet er alles van.

o ja de Paardevreugd, is dan niet bij Teus van t Klooster?

Je moet wel snel zijn met reserveren, denk ik, want ik vermoed dat er binnenkort weer veel mensen op zoek gaan naar stalling daar inde buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:18

OKe, zal Margreet even pb-en dan en daarom wil ik dus deze week een stal reserveren, want denk niet dat ie het overleeft als ie van de winter binnen moet staan, want hij staat met 15 graden al te trillen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:20

dat beestje moet gewoon ff inburgeren, geef hem een spoedcursus, het is Morrie ook gelukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:22

smurf schreef:
dat beestje moet gewoon ff inburgeren, geef hem een spoedcursus, het is Morrie ook gelukt!


Buiten het inburgeren heb je ook nog de gemakszucht vant baasje Bloos Haha! , baasje wil graag een binnenbak en losgooibak met goeie hekken vanwege de hekel aan regen heb advies gekregen van de dierenarts om het paard in ieder geval in binnenstal te zetten.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:24

is ie nog hengst, want dan heb je er een probleem bij, ze nemen bijna nergens hengsten namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:27

smurf schreef:
is ie nog hengst, want dan heb je er een probleem bij, ze nemen bijna nergens hengsten namelijk


Nee, hijs niet meer compleet, maar dat merk je niet. Maar dat zeggen we er gewoon niet bij Haha! Schijnheilig Tong uitsteken
Dat was dus beetje probleem bij de heidehoek, volgens hun waren de hekken niet berekend op paarden die neiging hadden naar andere paarden toe te trekken.
BTW is nu dus ook info over stal paardenstek welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:44

Verder niemand die hier staat ofzo?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:47

bij ons staat alles achter 1 kniehoog draadje met minmaal stroom en ze gaan er (bijna) nooit doorheen......alleen de koeien wandelen er wel eens doorheen.....

er moeten een heleboel Bokkers zijn die op Heidehoek staan hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:51

smurf schreef:
bij ons staat alles achter 1 kniehoog draadje met minmaal stroom en ze gaan er (bijna) nooit doorheen......alleen de koeien wandelen er wel eens doorheen.....

er moeten een heleboel Bokkers zijn die op Heidehoek staan hoor....


Dat dacht ik dus ook, maar over dat draadje, wij hebben nu 4 lagen breed schriklint tot op de 125 cm hoogte en hij blijft nu eindelijk binnen Haha! , hij moest nog even de werking van schrikdraad leren kennen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:53

zet hem een maandje bij Klaas Vos en hij leert zich supersnel geod te gedragen Schijnheilig of een week bij Budje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:00

Fellor schreef:
Dat was dus beetje probleem bij de heidehoek, volgens hun waren de hekken niet berekend op paarden die neiging hadden naar andere paarden toe te trekken.


De paddocks zijn prima afgezet hoor, namelijk door middel van (wit zichtbaar) stroomdraad, meerdere rijen boven elkaar en behoorlijk hoog. Er staat echt een heleboel stroom op. Alleen de weilanden zijn minder tot niet geschikt voor echte uitbrekers.

Ik sta inmiddels al een aardige tijd bij de Heidehoek en het bevalt me nog steeds erg goed. Voor de website: http://www.deheidehoek.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:05

smurf schreef:
zet hem een maandje bij Klaas Vos en hij leert zich supersnel geod te gedragen Schijnheilig of een week bij Budje Clown


Hmmm, lijkt me niet zo'n goed idee, kan ik mn paard over een week weer terug bij af en wonden in zn bek terughalen van bud. No thx. Bij klaas, tsja, ik ga toch voor echt een goeie bak om goed te kunnen trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:06

CCCCorine schreef:
De paddocks zijn prima afgezet hoor, namelijk door middel van (wit zichtbaar) stroomdraad, meerdere rijen boven elkaar en behoorlijk hoog. Er staat echt een heleboel stroom op. Alleen de weilanden zijn minder tot niet geschikt voor echte uitbrekers.

Ik sta inmiddels al een aardige tijd bij de Heidehoek en het bevalt me nog steeds erg goed. Voor de website: http://www.deheidehoek.nl


Ik ga er straks kijken over een uurtje ofzo en dan zal ik het zien

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:13

Ik sta ook op de Heidehoek sinds een jaar!!
Bevalt prima! Goede faciliteiten bakken altijd bereidbaar!!
Stallen zijn fijn, mooi, ruim en goed geventileerd...
Mijn paard is onwijs opgeknapt en eigenlijk een heel ander paard geworden! En dat meen ik serieus ennne gezellig is het ook Knipoog

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:26

En oh ja!!
Als je gaat kijken let maar niet op Arnoud! (de Eigenaar) Is een beetje lomppe boer Knipoog Maar niks mis mee kan wel met m lachen!! OK dan!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:52

Margo schreef:
En oh ja!!
Als je gaat kijken let maar niet op Arnoud! (de Eigenaar) Is een beetje lomppe boer Knipoog Maar niks mis mee kan wel met m lachen!! OK dan!


Bloos! Haha!
Hij moest ook even aan ons wennen geloof ik.. Haha! De faciliteiten zijn echt prima! Er staan iets van 80-90 paarden maar dat merk je in de praktijk eigenlijk niet: de bakken zijn zelden overbezet (ja soms in de winteravond een keertje). 's winters kan het wel eens druk zijn met longeren of de stapmolen, maar er is een trainingsmolen in aanbouw en er komt een extra longeerring bij. Klein detail: de huidige longeercirkel is voorzien van een Agterbergbodem met sproei-installatie... OK dan! Verder kan je goed het bos in (Hoge Vuursche etc) en vind ik t ook opvallend dat voor een stal met zoveel mensen iedereen toch altijd erg bereid is om elkaar te helpen. Prima sfeer zonder kift of geroddel...nou ja... Schijnheilig Knipoog

Maar je bent al wezen kijken, dus...wat vond je er zelf van?

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:10

idd staan een heleboel paarden maar echt spitsuur hebben we niet! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:13

Ik ben net wezen kijken bij verschillende stallen en de heidehoek is eigenlijk de enige die voor mij qua facilitewiten aan de eisen voldeed, dus hoogstwaarschijnlijk zien jullie mij daar van de winter en deze keer mét paard terug!! Ik vond Arnoud juist een makkelijke, aardige man en de stallen én paarden zagen er allemaal echt super uit en tsja...de binnenbak...da's toch een soort droom. Alleen jammer dat de buitenbak niet omheind is, maar geod, voorlopig kan ik waarschijnlijk toch alleen naar buiten of oefenen in stevige binnenbak.