Wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 20:02

Als ik de haflinger van mijn nicht opzadel dan kan ik meestal gewoon aansingelen..
Maar zodra ik opstap zakt dat zadel helemaal naar mijn kant hoewel de singel toch echt strak zit!
Ik weet dat de pony zich ook opgeblazen kan hebben maar kan het ook aan het zadel liggen?
Zo ja...wat kan ik eraan doen?

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:23

Misschien past het zadel niet ,ik zou er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 20:59

Avanti_haf schreef:
Misschien past het zadel niet ,ik zou er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft


Oke bedankt Lachen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:04

Bij mijn verzorghaflingers was het eerst ook, maar ik denk dat het er ook van komt dat ze bijna geen schoft hebben. T zou natuurlijk kunne dat het zadel niet past, maar hoelang heb je het al anders zou het ook nog aan de zadelkussens kunnen liggen die nog wat stijf zijn.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 21:05

jolinda schreef:
Bij mijn verzorghaflingers was het eerst ook, maar ik denk dat het er ook van komt dat ze bijna geen schoft hebben.


Idd dat heeft ie bijna niet Knipoog
Dacht ook dat het daaraan lag!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:14

Probeer eens op te stappen met een hulpje (bijv. een kratje oid.).
Zo hoef je minder gewicht aan de beugel te hangen en blijft het zadel waarschijnlijk beter liggen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:16

Als je een helper hebt kun je die vragen om even aan de andere kant te gaan hangen Lachen. Bij een paard zonder schoft blijft een zadel vaak wat moeilijker liggen bij opstappen.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:57

Bij mijn ronde schoftloze haflinger gaat het zadel ook altijd wat schuiven.

Met een opstapje wil nog wel helpen, maar je kunt ook een pluk manen pakken als je opstapt.

Ik stap meestal zo op: linkerhand aan de voorkant van het zadel, linkervoet in de beugel en dan met je rechterhand NIET de achterkant van je zadel pakken maar ook aan de voorkant en dan rechts. ik hoop dat je het begrijpt. Heb ik geleerd bij een ijslander stoeterij. Op die manier blijft bij het zadel een stuk beter liggen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:43

Ik had dat bij Joris ook, zeker met mijn boomloze zadel. Uiteindelijk had ik de perfecte balans tussen de strakte van de singels aan beide kanten gevonden, zodat ik niet aan de linkerkant het zadel al uit balans trok met aansingelen. En ja...hij kon zijn buik wel met 5 gaatjes verschil uitzetten, de viezerik Knipoog