Ascot paardenstallen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Ascot paardenstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:38

Wie van jullie heeft er ervaring met dit paardenstallen bouwbedrijf?
En welke ervaring?

Ik hoor graag van jullie.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 23:24

Niemand heeft stallen van Ascot???

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:25

Beetje geduld alsjeblieft Lachen
Als iemand een Ascot stal heeft zal die heus vanzelf wel reageren..

rmillet
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:04

Goede morgen

Ook wij zouden graag in zee gaan met die firma. Iemand ervaringen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:23

Ja, daar heb ik nu een stal van. Merk is idd Ascot, dus niet de minste.

Ze staan nu 15 jaar.

90% staat nog goed :) Aan één wand is er een gat ingeschopt en 1 paneel is doormidden, maar blijft hangen op de wapening. Tussen de ramen en de betonplaten zit een kier van 3 cm en dat was 's winters een behoorlijk tochtgat (is nu wel afgedicht).
De met cement afgedichte kieren zijn weer open (cement is weg) en de golf dakplaten moesten na 10 jaar vervangen worden wegens brosheid/lekken.

Overigens konden die platen afgevoerd worden alszijnde 'asbesthoudend' ;( omdat ze er precies op leken en het niet meer te lezen was dat deze asbestvrij zijn. Niet leuk dus.
Als ik dat vooraf geweten had (en niet pas toen we ze weg gingen brengen en weer teruggestuurd werden) dan had ik een ander soort nieuwe dakdekking genomen, want nu zit ik over tig jaar weer met hetzelfde probleem.

Ik heb de soort met een steenmotief aan de buitenkant en geen afwerking binnen. Het beton is nu erg smerig vanwege de mest die er tegen komt en een hogedrukspuit krijgt dat er niet 100% af.
Als je de wanden binnen laat bekleden met betonplex zul je daar minder last van hebben, maar mijn buren hebben dat en dat wordt aangevreten. Of je moet alle kanten voorzien van metalen strookjes en die zijn erg scherp op sommige punten.

Persoonlijk zou ik ze niet meer nemen. Sowieso is mijn hele zienswijze over 3x3 stallen veranderd, maar vanwege de manier van bouwen kun je er ook geen muur tussenuit halen want dan stort het dak in.

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:00

Al meerdere stallen door dit bedrijf laten plaatsen de afgelopen 20 jaar. Recent nog een offerte laten maken, ik vind ze ontzettend duur zijn geworden. En ja ook ik had het probleem met het afvoeren van de dakplaten, werden gezien als asbestplaten en moest ze speciaal inpakken. Ze waren inderdaad al met 10 jaar zeer poreus en stonden op instorten. Ik moet wel zeggen dat de stallen verder uiterst stevig zijn en lang blijven staan. Ik heb wel de box met betonplex aan de binnenzijde.

Een paar maanden geleden heb ik 2 weide stalletjes laten plaatsen door de Tuinhuizenman uit Cuijck. Dit zijn zeer voordelige stallen van heel mooi dik larikshout. Je kunt allerlei maten laten zetten met vele opties. De stallen zijn zeer stevig , ik heb er 2 Friezen in staan. Mijn ervaring met de service en vakmanschap van dit bedrijf zijn zeer goed. Misschien een leuk alternatief voor de redelijk dure betonstallen.

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:42

Ik heb ascot stallen, zijn geplaatst door de vorige eigenaar, denk dat de stal er zeker 20 jaar al staat. Dat van de dakplaten herken ik wel, begint hier ook af te brokkelen en het lijkt inderdaad op asbest. Voor de rest is alles nog in perfecte staat.