Trailer info

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Trailer info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 17:36

Ik ben op zoek naar een (betaalbare) 2-paardstrailer en had graag jullie suggesties gehad.

Auto mag 1800 kg trekken, dus leeg gewicht trailer max. 800 kg, en laadvermogen 1000 of meer, hoe meer laadvermogen hoe beter, natuurlijk.
(Heb twee warmbloeden die ca 500 kg wegen ze zijn niet erg groot, rond de 1m60...)

Welk merk, type, raden jullie mij aan, welke opties vinden jullie absoluut noodzakelijk (ik dacht in elk geval aan zadelkamer)...
Polyester of hout?

Graag ook adressen dichtbij de Belgische grens, ik heb nl. gehoord dat trailers in Nederland goedkoper zijn dan in België door grotere afzetmarkt.
Adressen in België natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

Tweedehandstrailer mag ook, maar ik moet wel een factuur kunnen krijgen, dus particulier zal niet zo interessant zijn, dacht ik...

Groetjes,

Kaat & paardjes



Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:44

Ik ga het nog even moeilijker maken!
Ik heb van de technische controle gehoord dat het eigenlijk wel over de werkelijk geladen gewichten gaat,
en dat je dus een weging zou kunnen afdwingen.

"Als u dus met uw wagen in totaal 1800 kg mag trekken (gegevens afhankelijk van de constructeur) dan mag u deze beladen aanhangwagen met een MTM van 2000 kg trekken, voor zover u de 1800 kg niet overschrijdt.

De tweede bewering is dus de juiste : u moet kijken naar de tarra van de aanhangwagen + het gewicht van de paarden. De MTM van de aanhangwagen mag groter zijn dan de maximale toegelaten sleepbare massa (1800 kg) van uw wagen voor zover u dit laatste gewicht niet overschrijdt."

Bovenstaande citaat komt dus van de kwaliteitscoördinator van de technische controle in Deurne (België). Ik veronderstel dat die het wel weet, ga in elk geval die mail printen en altijd in de trailer houden, dan kan ik mij beroepen op onoverwinnelijke dwaling als het toch anders blijkt te zijn.

Soit, de wagen die trekt is een Hyundai Terracan, voor de geïnteresseerden.

Met dubbele trailer bedoel ik één met een tussenschot waar je 1000kg paard ik kan steken.
Met 1,5 bedoel ik zo één zonder tussenschot maar breder dan een enkele.

Alvast bedankt voor jullie input,
maar hebben jullie nog concrete tips?
Ik heb al veel websites van merken gelezen en de meeste hebben wel trailers die qua gewicht aan mijn eisen beantwoorden,
maar ik had graag pro's en con's van gebruikers, want ik ben echt een leek als het op trailers aankomt.
Sommige voor- en nadelen leer je pas kennen als je het ding al gekocht hebt...

Qua materiaal leek hout mij bvb intensiever in onderhoud.

Groetjes!

Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:04

Even voor allle duidelijkheid:
- trekkende auto is een terreinwagen (Hyundai Terracan), geen personenwagen
- chauffeur heeft een BE (oud rijbewijs) en ik ga mijn E nog halen

"1° De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa van het trekkend voertuig, vastgelegd in het proces-verbaal van goedkeuring, niet overschrijden."

--> dit klopt met wat ze mij gezegd hebben, massa in beladen toestand is werkelijk gewicht, niet MTM
en de maximaal toegelaten sleepbare massa is in mijn geval dus 1800

Ik weet dat niet alle agenten alle regels kennen, daarom dat ik de teksten dus ook bij de papieren van de trailer zou bewaren!

Wat is RDW overigens?

Ik apprecieer alvast alle goede raad en tips ivm merken (Williams komt er momenteel goed uit blijkbaar), weet er nu nog iemand of er echt zoveel verschil in prijs is tussen Nederland en België?

Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 11:32

Hoi allemaal.

Hotra Tramper en Henra Cayenne lijken me wel wat.

Blijkbaar is (in België) de wet recent gewijzigd en wordt NU gekeken naar wat je werkelijk trekt,
en niet automatisch naar de MTM.

Wou ik nog even melden.

Alvast bedankt voor alle info.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Blijgeestig, Maaraatje en 125 bezoekers