jaarling vs veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

jaarling vs veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:20

Zouden jullie een jaarling hengst weiden met een afgespeend hengstenveulen van dit jaar en waarom wel/niet?


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:40

Op de moment staat hij in gemixte groep maar de merrie zal volgend jaar veulenen dus moet de groep gescheiden worden.
Daarom wil ik een maatje kopen, grote groep is geen optie daar hebben we de ruimte niet voor. Als ik kijk naar de paarden van Dizzy dan kunnen ze perfect met z'n 2'en opgroeien maar in haar geval was het maatje van de hengst wel de oudste. (is ook een ruin)
Nog een optie is een hengstje zoeken die bij ons in de opfok komt.

Dus ja, een veulen kan op zich wel maar misschien is het slimmer om naar een ouder maatje te zoeken, jaarling of als het een pony is een twenter.

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op Dizzy's vraag. Knipoog


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:42

Tessebes schreef:
Ik heb m'n ogen niet in m'n zak. Knipoog
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde vraag, is er wat mis met onze reacties?.


Helemaal niets, en vind het ook niet zo een vreemde vraag want ik zou niet willen dat Xen het veulen opvreet en een dominante rakker wordt. Haha! Op de moment is hij heel erg zoet en wil ik ook graag zo houden. Knipoog

Ik denk dat als hij volgend jaar twenter is en de merrie weer hengstig komt te staan dat we dan op fikse problemen kunnen stuiten en de baas van nu (Greg) wel eens van z'n troon zou kunnen worden gestoten. Ik heb niet meteen zin om de merrie volgend jaar opnieuw te laten dekken, ik heb ook een beetje schrik hoe hij tov het veulen dat volgend jaar geboren wordt zal reageren en hijzelf is dan al een grote 2-jarige ...

Vandaar dus dat die groep niet kan blijven zoals hij nu is op langere termijn, dacht er goed aan te doen om ze te splitsen en voor hem een andere hengst/ruin in opfok te nemen. Ben er echter nog niet uit wat dan het beste is, veulen, jaarling, twenter, ...

Iemand op zoek naar een opfok voor z'n hengst/ruin in Essen? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Rainer, Rytm en 109 bezoekers