Limburgers opgelet!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Limburgers opgelet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 15:35

Hai,

Met alle waarschijnlijkheid ga wij binnen het jaar verhuizen naar onze mooiste prvincie Limburg.

Onze nieuwe woonplaats zal omgeving Heerlen zijn. Mijn voorwaarde voordat ik ook maar 1 boek inpak, is dat ik aan de rand van hei of bos wil wonen met de mogelijkheid mijn paard te stallen. Ik zit zelf aan de Brunssumse hei te denken. Dus Heerlen, Landgraaf, Brunssum etc

Zijn er hier Bokkers die in die omgeving wonen en mij ALLES kunnen vertellen over hun woonplaats een waar de beste ruiterpaden zijn. Ook adressen van pensionstalling etc zijn heel erg welkom! Huizen die te koop staan ook Knipoog

Alvast bedankt,
Valeska


*edit Katja: Caps uit titel verwijderd.*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:56

Ik woon in Landgraaf en raad je dan ook aan om ook naar Landgraaf te komen. Heerlen is 3x niks en veel mensen uit Parkstad zeggen het liefst in Landgraaf te wonen Haha!

Wij wonen aan de bosrand, aan de kant van de hei (zie topic daar staat een link naar de foto's Haha! ) en er zijn ontzettend veel mogelijkheden om hier een paard te stallen. In tegenstelling tot Heerlen. De manege in de Brunssummerhei ligt wel ideaal, hier heb ik stage gelopen. Gezellig daar!

In Landgraaf heb je Strijthagen waar je kunt uitrijden, de velden richting Duitsland én de Brunssumerhei.

Ik ben nu heel enthousiast en denk zoals gewoonlijk veel te snel veel te veel dingen door elkaar waardoor ik nu weer vergeten ben wat ik allemaal wilde typen.
Maar wat reuze gezellig! Als je wat wilt weten Haha! Ik sta tot je beschikking Knipoog Haha!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:00

Ik kan je ook niet aanraden om naar Heerlen te gaan.
Ik zal eens goed nadenken, zodat ik je wat tips kan geven.

Wel gezellig dat je naar Limburg komt!!!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:02

ik woon iets hoger in limburg, maar ook ik vraag me af waarom Heerlen?
Er zijn veel leukere plekjes!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:02

Heerlen staat er zelfs bekend om (drugs en criminaliteit).

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 16:56

Wij wonen nu in Rotterdan in een van de meest beruchte junken buurt.
We zijn dus heel wat gewend en eigenlijk hebben we het hier erg naar onze zin ondanks dat het een volksbuurt is.
We fokken grote honden, dus last van ongure mensen hebben we eigenlijk nooit.

Maar nu moet mijn man een nieuw filiaal opzetten van het bedrijf waar hij bij werkt. We hebben altijd veel gereisd en dit is weer eens een nieuwe uitdaging voor ons.

Het filiaal ligt in Heereln, vandaar Heerlen. We zijn ons bewust van de drugs problematiek daar, daarom vraag ik om jullie ervaringen.

Trouwens leuk huis gezien aan de rand van de Brunssumsehei....Sint Barbaraweg/straat? nr 72.
Iemand die weet of dat een goede buurt is?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:20

Heerlen is 3x niks.. Haha! Haha! ! Heb er gewerkt!

Ben zelf 1x op de Brunssumerhei gaan rijden en vond et geweldig.. ook een goede manege!
Zelf woon ik in de buurt van Sittard, maar hier zijn lang niet zoveel uitrijmogelijkheden als de Brunssumerheide!
SUCCES!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:33

Haha wat leuk, dan kunnen we eens meeten!! Haha! Ik woon in Brunssum, vlakbij de manege. Ik heb in Heerlen gewoond maar daar was ik niet kapot van. De St. Barbarastraat ken ik wel, dat is in Palemig. Ligt tegen het Schaesbergerveld aan, en dat is weer niet zo'n heel denderende wijk... Maar de straat op zich valt wel mee. Je bent indd vrij snel op de hei, en zo in Landgraaf (ligt praktisch op de grens). Op de Kakert in Landgraaf is een kleine pensionstal, staat wel in de Gouden Gids, dat is heel dichtbij de St. Barbarastraat.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 17:46

Justy schreef:
Haha wat leuk, dan kunnen we eens meeten!! Haha! Ik woon in Brunssum, vlakbij de manege. Ik heb in Heerlen gewoond maar daar was ik niet kapot van. De St. Barbarastraat ken ik wel, dat is in Palemig. Ligt tegen het Schaesbergerveld aan, en dat is weer niet zo'n heel denderende wijk... Maar de straat op zich valt wel mee. Je bent indd vrij snel op de hei, en zo in Landgraaf (ligt praktisch op de grens). Op de Kakert in Landgraaf is een kleine pensionstal, staat wel in de Gouden Gids, dat is heel dichtbij de St. Barbarastraat.



Nagelbijten / Gniffelen Jaaaa, meeten!!!

Wil je voor me uitkijken voor een vrijstaande woning, omgeving brunssumse hei???

Dus Heerlen is niks.....hmm. Nou ja, mijn voorkeur gaat toch uit naar een dorp of zo.

Hoe heb jij je kunnen redden als Randstadter in Limburg? Ik heb het geluk 6 jaar een Limburgs vriendje te hebben gehad uit Geleen, dus het dialect versta ik perfect! Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:08

Valeska schreef:
:= Jaaaa, meeten!!!

Wil je voor me uitkijken voor een vrijstaande woning, omgeving brunssumse hei???

Dus Heerlen is niks.....hmm. Nou ja, mijn voorkeur gaat toch uit naar een dorp of zo.

Hoe heb jij je kunnen redden als Randstadter in Limburg? Ik heb het geluk 6 jaar een Limburgs vriendje te hebben gehad uit Geleen, dus het dialect versta ik perfect! Haha!


Ik zal mijn ogen open houden Knipoog Mocht ik wat tegenkomen zal ik je PB-en.

Ja, hoe red je je als Randstadter in Limburg? Haha! Ik leg vrij makkelijk contact, dat scheelt. En verder ben ik in het begin gewoon in mijn autootje gestapt en rondjes gaan rijden, zo van 'we zien wel waar we uitkomen'. Dan leer je de weg wel Tong uitsteken Met 't dialect had ik geen probleem, ik ben vrij taalgevoelig Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:34

Heerlen vind ik niks. Heeft echt geen uitstraling. Ik woon er zelf niet, maar Schimmert vind ik echt zo'n mooi dorp. We zijn daar eens naar een paard wezen kijken. Lekkere heuvels achter het huis en het ziet er gewoon gezellig uit.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:45

Okkie1 schreef:
Heerlen staat er zelfs bekend om (drugs en criminaliteit).


Nou nou, drugs en criminaliteit heb je overal.
Heerlen is meer als alleen de binnenstad hoor,er zijn ook genoeg dorpen die nog onder heerlen vallen. Ik woon mijn hele leven al in heerlen en t bevalt me goed. heb ook in een dorp gewoont hier en nu woon ik 2 km van t centrum af.
Mijn paard staat in Hulsberg,in die omgeving heb je genoeg pensionstallen(valkerburg,schinnen,schimmert enzv)
Vanuit heerlen kan je wel alle kanten op, t is niet zo erg zoals t wordt afsgeschilderd,anders was ik hier allang weg Cool

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:11

thoroughbred schreef:
Nou nou, drugs en criminaliteit heb je overal.
Heerlen is meer als alleen de binnenstad hoor,er zijn ook genoeg dorpen die nog onder heerlen vallen. Ik woon mijn hele leven al in heerlen en t bevalt me goed. heb ook in een dorp gewoont hier en nu woon ik 2 km van t centrum af.
Mijn paard staat in Hulsberg,in die omgeving heb je genoeg pensionstallen(valkerburg,schinnen,schimmert enzv)
Vanuit heerlen kan je wel alle kanten op, t is niet zo erg zoals t wordt afsgeschilderd,anders was ik hier allang weg Cool


Ik weet wel hoe het er in Heerlen aan toe gaat Knipoog Heb op het Eikske in Landgraaf gewoond en nu in Ubach over Worms in Landgraaf. Heb vrijwel altijd in Heerlen op school gezeten en het is een feit dat Heerlen daar bekend om staat. Het is zelfs als onaangenaamste stad van Nederland uit een onderzoek gekomen! Je hebt een paar wijken (Welten en het luxe gedeelte van Molenberg bijv.) waar het wel meevalt, maar daar heb je weer geen mogelijkheden voor de paarden dicht bij huis. Daarbij is toch echt het merendeel van Heerlen rotzooi. Ze stoppen daar alle allochtonen op een kluitje en het station zit vol junkies. De stad zie je gewoon achteruit gaan. Het doet me een beetje aan Aken denken tegenwoordig en dat is nu niet bepaald een mooie stad. Mij zie je 's avonds niet alleen door Heerlen rond lopen

In Landgraaf heb je wel de Kakert wat bekend staat voor ongure types, maar dat valt nog mee.
Die pensionstal op de Kakert is van Katinka Vliegen. Een jury lid, instructrice én gewaardeerd ruiter. Haar vader was de eerste gediplomeerde instructeur in Limburg. Pronkte daar dan ook mee Knipoog
Of ze daar nog plaats hebben weet ik niet.

Je hebt nog stal Bovenste Hof in Landgraaf, die ligt bij de oude Draf & Renbaan midden op Strijthagen (bos). Heel gezellig stal is dat! Die eigenaar is pas begonnen daar en heeft het goed voor elkaar. We kennen die mensen persoonlijk en het zijn echt OK dan! zó'n mensen OK dan! !!

Dan Manege Galop, Een grote manege ook aan de bosrand. Je moet ervan houden. Ook hier ken ik de eigenaar persoonlijk van. Hij komt een beetje over als een bullebak. Maar stiekem is het een goede kloot! Verder is het wel een heel gezellig manege maar hij is erg groot dus daar moet je van houden. Dat heeft zijn voor en tegens.

Je hebt ook nog Heihof, ook die mensen ken ik! Hele rustige pensionstal midden in het Veld (dus ook weer voldoende uitrijmogelijkheden). Zijn ook leuke mensen daar, maar heel rustig. Dat heeft ook weer zijn voor en tegens.

Dan heb je de Grenshof, die kan ik je niet aanraden om eerlijk te zijn. Maar dat is ook een kwestie van smaak.

En Veassen, daar heb ik een tijdje les gegeven. Is wel een gezellige stal, maar als serieuze ruiter zit je daar verkeerd.

Je hebt nog meer kleine stallen maar dat weet ik allemaal niet precies.

In Brunssum heb je Manege de Brunssumerhei dus. Goedverzorgde (toen ik daar alles moest doen tijdens de stage dan Knipoog ) manege en echt heel gezellig. Midden in de brunssummerhei.

In Kerkrade heb je nog Crombach, een gezellige manege, hebben ze pas opgeknapt dus ziet er nu ook goed uit. Maar zelf zou ik er niet willen staan.

Overheem, schuintegenover Crombach. Een kleine pensionstalling, met een vrij gesloten groep. Maar ben je eenmaal een beetje betrokken is het heel gezellig daar!

Eh... wat heb je nog meer. Tja weer kleinere stallen maar die weet ik niet precies.

In Schinveld heb je trouwens ook mooie stallen.

Een hele grote, superluxe en gezellige manege. Echt mooi daar! Met Restaurant en alle luxe inbegrepen! Aanrader!

Daar tegenover min of meer heb je een springstal, wat kleiner en iets minder luxe maar wel gezellig!

Ook heb je daar een kleine pensionstal? waar ze veel met koetsen bezig zijn.

En een kleine manege met wel veel mogelijkheden trouwens van twee zusjes. Hele leuke mensen zijn dat (een van die meiden heeft op concours bij de prijsuitrijking eens gezorgd dat ik een paard had Bloos! ) Echt gezellig daar.

Tja je hebt hier zoveel! Ik denk dat je gewoon de gouden gids eens moet pakken voor adressen en rondkijken! Veel plezier. En kom eens langs als het zo ver is Haha!

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:21

Okki1, ik weet niet hoe oud je bent, maar vroeger was t toch veel erger in de binnenstad. Op het station is nu dag en nacht politie,en de junks worden meteen verwijderd als ze ergens liggen. Ik heb zelf op t grenswisselkantoor in t station gewerkt, en t is de laatste jaren echt wel verbeterd.
Achter welten ben je zo in eyserheide,voerendaal en nog wat dorpen,met genoeg mogenlijkheden om je paard te stallen.

Valeska,mijn vriend komt ook uit de randstad,en woont hier nu al 8 jaar,hij moet wel nog steeds lachen om ons 'taaltje',maar dat went wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:41

Ik werk in het ziekenhuis in Heerlen en mijn moeder woont vlak bij de binnenstad. En er zit nog steeds veel rotzooi in de stad maar aan de andere kant is het wel een ontzettende groene stad. Overal zijn parken en groenvoorzieningen als je de verhalen mag geloven was het vroeger echt nog veel erger met junks. Ik heb in Rotterdam gestudeerd en ik volede me daar onveiliger dan in Heerlen (alleen loop ik 's avonds niet graag bij het Corio Centrum).

Qua stallen bij Heerlen ken ik alleen grote en kleine Ploumen en daar kan je niet goed uitrijden.

Bij Katinka Vliegen lessen een paar mensen van onze stal en laatst was ik schrijfster bij haar, lijkt me wel een tof mens.

Mijn paard staat in pension op de manege in Geleen en dat bevalt e erg goed. Je kan hier aardig uitrijden maar je moet wel vaak een weg oversteken om echt verder te komen. Mijn moeder's pony staat ook in Geleen en dat is vanuit Heerlen net 15 minuutjes met de auto.

Ik kom uit Gorinchem en woon nu 4 jaar in Limburg en voel me hier superthuis. Ik wil nooit meer terug richting randstad.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:31

okkie1,die manege in schinveld is galoof ik manege gallop he?
vriendin van mij woont in schinveld en haar zusje staat geloof ik daar.
in schinveld heb je erg veel pensionstallingen,aardig mooi ook nog Lachen

je hebt in limbricht ook nog manege clipper,maar veel goeds hoor ik daar niet van eerlijk gezegd,wel best grote manege.

in susteren heb je nog manege katsbek,waar je veel tegensprekende verhalen van hoort,ben er zelf nog nooit geweest.

in oirsbeek heb je manege daalderhof,ik rij daar op het moment een pony van een vriendin van mij,ik ben erg tevreden over de manege,ze hadden nou alweer sterren erbij,zijn nu geloof ik 4 sterren manege.
grote bakken,en best redelijk grote manege,ik zelf vind het erg fijn daar Lachen
was zelf eerst nog aan het twijfelen om daarheen te gaan.

ik sta in hulsberg op een privestalling,waar ik opzich ook tevreden ben,maar er is op het moment geen plaats meer.

naast ons ligt nog een privestalling,wel best prijzig maar mooi.
alleen zijn er wel wat mensen weggegaan daar,de juiste reden weet ik niet echt,ging geloof ik om iets van weidegang.

verder heb je nog wel wat manege's,maar wete ik niet de juiste naam van.
manege houben en manege de blauwe steen raad ik je erg af.
zijn ook erg kleine manege's.

de manege in geleen waar katrien staat lijkt me opzich ook best een fijne manege moet ik zeggen Lachen

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:51

beautyfull_mickey schreef:
de manege in geleen waar katrien staat lijkt me opzich ook best een fijne manege moet ik zeggen Lachen


Ik rijd hier bijna 10 jaar en heb Easy Boy 4,5 jaar gestald. Ik ben over deze manege heel tevreden Lachen . De ligging is goed, je kunt er leuke buitenritten maken en het is er erg gezellig .
Ik heb Nagoya bij een kennis staan, vlak bij Geleen. Over een tijdje wil ik wel weer gaan lessen bij ten Eijsden Lachen . Op deze link staat wat info over die manege:
http://www.grjv.nl/manegeteneysden.html

Over Heerlen weet ik niet zo veel, ik woon zelf in Geleen (en den Bosch, op kamers Knipoog ). Ik denk dat er in elke stad wel goede en minder goede buurten zijn. m`n oma woon haar hele leven in Heerlen en heeft nooit wat vervelends meegemaakt Knipoog ..

Maar wel heel leuk dat je in limburg komt wonen *LOL* OK dan! !!!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:04

Over Heerlen verschillen gewoon de meningen, netzoals die ook over Rotterdam verschillen. In hartje Heerlen zou ik persoonlijk niet willen wonen, maar dat is niet vanwege de junks maar omdat ik gewoon niet midden in een stad wil wonen. Ik loop regelmatig in mijn eentje 's nachts door de stad en heb een hele tijd 's morgens om 8 uur daar rondgelopen en ik ben nog nooit van mijn leven op een minder leuke manier benaderd door een junk.
Als ik je een tip mag geven. Snuffel dan eens een beetje rond bij makelaars hier in de buurt. Aan Heerlen vast liggen leuke dorpjes (Weustenrade bijvoorbeeld) die onder de noemer Heerlen vallen, maar echt veel leuker zijn dan het stadse deel. Zeker als je grote honden fokt. De St Barbarastraat verschilt van plek tot plek. Er is een gedeelte waar hele leuke huizen staan, maar de straat loopt ook door een wat volksere buurt.
Ik weet niet hoe ver jouw vriend/man wil rijden voor zijn nieuwe baan en hoe jullie precies willen wonen, maar wat zeer zeker de moeite waard is in Zuid-Limburg is het Heuvelland (Denk dan aan de dorpen Margraten, Epen, Valkenburg enz enz) Als je ergens fantastisch kunt rijden in Nederland dan is het daar wel.

Ik zal de woon-krantjes wel eens voor je in de gaten houden.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:17

Ik weet wel nog een privé-pensionstal. Deze ligt net over de grens in Duitsland, op ik dacht een reisafstand van ongeveer een half uurtje van Heerlen (Brunssum nog dichterbij)!
Deze stal is heel luxe, voor vragen pb me gerust!

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:42

Heel hartelijk bedankt voor alle tips en stallingen!! OK dan!

Ik zal deze pagina opslaan en alle adressen bewaren., ze zullen zeker van pas komen.

Ik houdt jullie op de hoogte

THNX!!!!
Valeska

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:39

In de Grenstaart in Landgraaf ligt als je doorrijdt tot Duitsland (niet zo ver Tong uitsteken) ook nog een superdeluze pensionstal.
Met glaswanden en weetikwat allemaal in de binnenbak.

Overeem zou ik persoonlijk niet gaan staan, is best crauw daar geloof ik Bloos
Lerares van bij mij op school is pas getrouwd met die vent...

Ohja, dan heb je nog aan de Haanweg in Landgraaf een keline pensionstal.
Hele aardige mensen ook

En ertegenover de Geitenhoudeirj die nu geen geiten meer hebben.
Hier zou ik echt noooooooooit van m'n hele leven meer gaan staan.
Deze mensen zijn zo a-sociaal dat ze je gewoon in elkaar slaan als je er wat van zegt als je kind gewoon omver gereden wordt Scheve mond
Das dus echt een "don't go there" stal.

Rest van Landgraaf is wel redelijk netjes

Heerlen zou ik persoonlijk niet willen wonen...

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:58

Wat een mensen hier uit de buurt Haha! Nooit gedacht ...!!!!

Mijn paard staat op een privestal in Heerlen, ik woon in Brunssum.
Over een paar weken gaat hij naar een gloednieuwe privestal in Landgraaf!

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 16:24

Nou, in ieder geval zat keus bij jullie zeg!!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:28

Ik woon in Beek, dat ligt in omstreken! Veel plezier hier en pas op voor de Pennymeiskes Tong uitsteken

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:22

Ik ben van Stein. Ik zou ook niet voor Heerlen kiezen maar eerlijk gezegd ook niet voor de rest van oostelijk zuid-Limburg.... Of je moet al in de regio Vaals-Epen-Slenaken zitten, daar is het prachtig.