overschrijven paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

overschrijven paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 09:57

Is het nodig dat een paspoort over wordt geschreven op de naam van de nieuwe eigenaar?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:45

Ja vind ik wel verstandig. Als je straks wedstrijden gaat rijden.. Ik noem maar wat hoor. En het gaat bijvoorbeeld heel goed dan kan degene op de papieren zo zeggen dat ie van hem is en aanspraak doen op het paard. Ik vind het persoonlijk wel handig om hem op jouw naam te laten zetten. Dan ben je in één keer van het gedonder af...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:05

Oude eigenaar kan geen aanspraak maken op het paard, ookal staat het paard op zijn naam. JIJ hebt de papieren in handen. Voor wedstrijden hoeft een paard ook niet per sé op jouw naam te staan, voor keuringen wel.

Hou er ook rekening mee dat als jij ooit in een faillissement o.i.d. terechtkomt, ze je paard niet in beslag kunnen nemen indien hij niet op jouw naam staat.

Ik heb Stan wel op mijn naam staan, Quell nog niet, maar dat komt volgend jaar wel als ik met haar naar de keuring ga.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:17

Sorry ik dacht dat hij hem wel terug kon halen. Dacht het ooit eens gelezen te hebben. Maar kan het fout hebben natuurlijk Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:07

Hoe zou je het eventueel over kunnen laten schrijven?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:18

Ja, dat moet je wel doen hoor Marina! Hoe het precies moet, dat moet je aan je stamboek vragen.
Bij het AVS had ik een (geel) papier nodig waarop de verkoper verklaarde dat ie het paard had verkocht. Dat papier moest ik samen met het stamboekpapier vervolgens opsturen naar het AVS-kantoor, en een week later had ik het papier wel op mijn naam staan.
Edje had toen nog geen (chip) paspoort, dus toen dat kwam is dat meteen op mijn naam gegaan.

Of het bij andere stamboeken ook zo ingewikkeld gaat weet ik niet, het AVS is volgens mij een van de zeikerigste stamboeken met dit soort dingen. Gewoon even bellen met het stamboek dus!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:22

Hij heeft geen papier, moet ik dan gewoon het kwpn bellen?
Het gaat wel om het paspoort (chip dus), niet om een papier

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:05

Ik heb de mijn toen overgeschreven door het paspoort en het chipformulier op te sturen naar het kwpn. Daar heb ik een briefje bij gedan dat hij overgeschreven moest worden op mijn naam. Toen kreeg ik het originele papier weer terug met mijn gegevens op het paspoort.
Het kan wel zijn dat het per stamboek verschillend is maar daar weet ik niet zoveel vanaf.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:00

Hij staat wel gewoon bij het kwpn ingeschreven.Anders bel ik hun wel even over hoe en wat.
Bedankt in ieder geval!