wat zouden jullie doen...? dipje..:(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

wat zouden jullie doen...? dipje..:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:20

Ik heb nu 1,5 jr een haflingermerrie,
Ik heb haar zelf op 6jarige leeftijd ingereden, en het ging altijd super, met de wedstrijden haalde we alle prijzen weg.
Op een dag (nu ong. 3 mndn geleden) wilde ze niet meer bereden worden, ze gooide me eraf en is onwijs bang voor het zadel of een dekje als je dat op dr rug legt. Verdrietig
We hebben van alles gedaan, veearts, osteopaat, magnetiseur, en zelfs een paragnost, ik ben al klauwen vol met geld kwijt,
maar we worden niets wijzer. Er is niets engs gebeurd, ze heeft geen trauma's opgelopen. Het is een onwijs lieve pony, maar het rijden gaat gewoon niet, met het opstappen begint ze al te staken, zelfs met opzadelen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.. haar verkopen (maar aan wie? wie wil zo'n pony) of houden en er niets meer mee doen, zodat ze wegkwijnt..
Ik neem haar zowiezo 15 aug. mee naar de keuring om te kijken of ze een goede kans maakt.
Ik vind het zo moeilijk.. wie weet er raad?
Jullie mogen me ook PB-en.. alvast bedankt..

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:25

dat het toch een manier van staken is? ja maar ze lijkt zooo bang.. met opzadelen begint ze met trillen en in de bak longeren we haar eerst en bokt ze er eerst wat uit, en dan met opstappen begint het gedonder weer, maar het is wel vreemd dat als je eenmaal zit weer een super pony onder je kont heb, zonder een probleem, alleen eer je zit ben je een half uur verder, we deden het nu zo: eerst hangen rustig op de boom (voorkant van t zadel) gaan zitten, en dan mm voor mm naar achter in de lepel zakken, ze raakt in paniek, maar ze is dan te handhaven, maar iemand moet haar wel vasthouden! Tis een ramp.. zo kan ik ook nie op concour..

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:37

Ze staat nu al 3mndn stil, ondertussen word ze super vet, het gaat echt de verkeerde kant op, gelukkige heb ik veel mensen om me heen die me willen helpen, ook medici, maar niemand weet het juiste antwoord hier op, daarom dacht ik misschien dat jullie iets weten.. en Makhali: We hebben deze maand al verschillende zadels gepast, en zelfs aangemeten..maar het probleem blijft....

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:59

We hebben Luna laten praten met een paragnost (jaaa daar moet je in geloven ja) en ze heeft al verteld dat ze me 1000% vertrouwd.. maar ze verteld niet wat er aan de hand is.
En zoals ik al zei heb ik zat hulp, vooral medici, je moet met dit probleem niet aanklooien maar ECHTE hulp zoeken, en dan bedoel ik geen tienermeisjes bij mij op stal die me willen helpen. snap je? Ik heb een goede osteopaat en magnetiseur die me helpt! het komt vast goed.. maar ben bang dat het me nog jaren gaat duren en veel geld voordat het goed komt.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 13:01

Als er iets fout is met mijn paarden, ben ik in staat om heel mijn fortuin er aan uit te geven, maar dan moet het wel helpen snap je?

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 13:34

Femke kan mij rijtechnisch een eind helpen, maar toch niet met het (psychische) probleem van mijn pony? Femke is trouwens mijn instructrice, en die helpt mij ook met opstijgen e.d. en daar ben ik haar ook heel dankbaar voor. Maar met opzadelen enzo kan zij niet meer doen als ik.. (rustig blijven, pony kalmeren..)

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 13:35

Djuno: ja ik heb er voor gekozen om mijn fortuin erin te steken, dus ik ga voorlopig ook door met oplossingen, steffie van de Laarse helpt mij hier ook bij! De pony verkopen is een makkelijke oplossing, maar het doet mij veel pijn, en ik schiet er niets mee op, want ik kan een ander ook niet met dit probleem opzadelen he? en ze is het waard om een goede kans te krijgen!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 13:46

ellepel en carlinsky ik denk dat jullie gelijk hebben!!! zo wil ik het ook gaan doen. Ik ben haar al aan het laten wennen aan het zadel, maar ik moet nog een nieuw zadel aan laten meten, ik wil er namelijk 1 op maat, zodat ie echt goed zit !! echt bedankt!! hier heb ik wat aan!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 14:08

oh sorry djuno zo bedoelde ik het niet hoor! ja ik hou het zeker in mijn achterhoofd!! thanxx
En carlinsky: mijn osteopaat had mij een hulsebos op maat geadviseerd, maar ik heb eerlijk gezegd ook al aan een zadel met luchtkussens zitten denken! toppie, en ik had eerste en kieffer Wien dressuur, die zat niet helemaal lekker meer, want Luna werd van slanke pony ineens een super brede, dus vandaar heb ik die eraf gehaald.
Mithrandir: nee er is niets met haar gebeurd letterlijk, ik bedoel, de eerste 6 levensjaren waren voor haar een ramp, nooit wat mee gedaan, op haar 6e heeft ze mij leren kennen en ik ben begonnen met haar te beleren en vertrouwen te winnen. Dus het was een pony zonder schade.. maar wel met verleden.. snap je? en ik moet van de osteopaat van de kieffer naar een zadel op maat, en ik heb 1jr met die kieffer gereden, en daarna ging het mis.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 15:18

ik ga ervan uit dat het allemaal weer goed komt hoor Lachen moet me zelf er alleen meer van overtuigen.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 18:57

Ja idd, het is met alles wat je op haar rug legt, maar niemand, geen een arts kan iets vinden.. is dit nou een vreemd verhaal of niet??
Maarja.. ik geef idd de moed (nog) niet op dropsky!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 20:17

Oh wie is de pennybitch?
We zijn nog bezig met medische onderzoeken, maar dat lijkt niet zo te zijn, we zijn al 8wkn bezig met onderzoeken.
Vandaag heb ik haar een paar keer op en afgezadeld, en dat ging weer eens netjes!! Iam happy Haha!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Googlebot, MarjanB en 153 bezoekers