is het de leeftijd...??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

is het de leeftijd...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 21:28

Carina is de laatste tijd, tja, anders dan anders. ze loopt echt haar zin door te drijven en begint af en toe mateloos irritant te worden...

Nu vroeg ik me af of het soms aan de leeftijd kon liggen, ze is nu bijna 2 jaar, en tot vorige week, hardstikke braaf en gehoorzaam. Ze is in een korte tijd een beetje gaan schrapen, daar heb ik haar wel al weer bijna vanaf.
Maar ze nu begint haar zin door te drijven, harder lopen dan ik, trekken, niet stil willen staan enz enz. Kleine dingetjes, maar wel dingen die IK niet wil! En ze voorheen ook nooit deed, het was voor haar gewoon duidelijk dat ik bepaalde wat er gebeurde.
Ze begint me denk ik gewoon uit te proberen, wat kan ik hier het beste aan doen, behalve goed consequent te blijven?? En hebben jullie er ook ervaring mee dat ze rond die leeftijd beginnen te etteren?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 21:41

ik dacht dat die pas rond 4-5 jaar kwam? *zucht*

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 21:57

Sjuimpje, deze discussie is al vaak geweest, er zijn mensen die vinden dat je met een paard onder de 3 niets moet doen en er zijn mensen die vinden dat je met een paard onder de 3 zoveel mogelijk moet doen. ik behoor tot de laatste groep. Dat is mijn keuze en ik vind dat een goede manier.

Verder vind ik ook dat een paard, van welke leeftijd dan ook respect voor z'n ruiter, verzorger moet hebben, dan kunnen ze 1 jaar zijn of 20 jaar, als ze geen respect voor je hebben zijn het gewoon grote lompe gevaarlijke dieren waar je als mens niets mee kan beginnen. En dat is op dit moment een beetje m'n "probleem" ik wil dat ze dit respect, wat ze altijd heeft gehad, behoudt. En ik wil graag advies hoe ik dat het beste kan krijgen.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 22:05

carola, het is maar wat je het beste voor je paard vind, is het eerlijk voor hem om 3 jaar lang in een groep te lopen, als ie 3 jaar is eruit gerukt te worden, in een vreemde omgeving geplaatst te worden, een halster om z'n kop krijgt en van hem verwacht wordt dat ie braaf is? Zelf vind ik dat niet eerlijk voor een paard, Carina kent het halster en alles en is zo, naar mijn mening beter voorbereid op het leven als "huisdier". Maar goed, dat is mijn mening en andere zullen hier andere meningen over hebben, maar is dat niet altijd zo?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 13:41

jantina schreef:

Lok niet iets uit, waarvan je van te voren weet dat ze gaat klooien. Beter makkelijke dingen kort doen, en dat later uitbreiden.
Natuurlijk moet ze luisteren, maar je kunt het met zo'n jong paard ook overdrijven. (ook al weet ik natuurlijk niet of je dat doet, dat voorop!)

Maar ik hoop dat je er met consequent zijn goed uitkomt.
(ook al vind ik het wel heel erg erg dat je als jong paard niet iedere middag lekker in de wei kunt dollen Verward )


Ik vraag niet veel van haar, alleen netjes meelopen als ik haar aan de hand heb en stilstaan mocht er een auto aankomen.

Dat ze nu de hele dag op stal staat vind ik erg vervelend, maar er is nu geen andere optie, de wei staat behoorlijk onder water en als ze er nu in gaan staat er van de zomer geen gras. Als het niet zo slechte winter was geweest had ze lekker elke dag met haar paardevriendjes buiten kunnen dollen. Maar ja, het is nu niet anders.
Ze heeft vorig jaar ook gewoon de hele winter dag en nacht buiten gelopen.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers