Ezels???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ezels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:18

Vrienden van mij hebben een ezel van een jaar of 4a5 ongeveer ,een chocolade bruine met licht bruine neus.Nu zei de man vandaag dat met de ezel eigenlijk niks gedaan werd en of mijn dochtertje er niet op wil rijden.Dit zou natuurlijk erg leuk zijn, maar eigenlijk weet ik niks van ezels en zeker niet van op ezels rijden.Nu is mijn dochtertje al een vrij goede ponyruiter maar werkt een ezel het zelfde Verward .Ik heb al op google ge keken maar nog niks goeds erover gevonden of de site deed het niet.DUS...... wie weet waar ik goede info vind of werkt het wel hetzelfde als een paard Bloos

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:37

Waarschijnlijk moet je op paarden.pagina.nl kijken Lachen Want als ik het goed heb, heb ik ooit eens iets over een Ezelboerderij gelezen. Misschien weten die er meer van. Vast wel.

Zelf lijkt het mij weinig verschil te maken, maar je weet het maar nooit. Heb wel een xtje in Griekenland meegemaakt dat een bergezeltje niet verder wilde en echt ging staken. Maar of deze "gewone" Vingers aflikken Dat doen, Weet ik niet!! Lachen

Succes met zoeken!! OK dan!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:09

Wij hebben een muilezel op stal staan.
De eigenaar heeft de muilezel altijd voor het karretje staan en soms rijden er ook lichte kinderen op.
Het diertje loopt gewoon braaf zijn rondje.
Wel probeert het dier te hinneken als een paard......heel raar geluid is dat hahaha.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:04

Neem eens contact op met de ezelsocieteit in Zesit. zij verstrekken gratis informatie over ezels, ook qua rijden en verzorging.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:50

Ik heb een tijd 3 ezels verzorgt. Het werkt eigenlijk hetzelfde als met een paard, alleen zijn ezels een stuk koppiger. En is het een stuk moeilijker ze iets te leren (mijn ervaring).