Oproep : iemand bekend met hulsebos zadels???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Oproep : iemand bekend met hulsebos zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 01:36

Hallo hallo ,
Ik heb een paard met een moelijke rug ,nou vraag ik mij af of iemand bekend is met de dressuurzadels van hulsebos ...

Alvast bedankt grtjes Moniek

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:12

Er is met de zoekfunctie heel veel te vinden over HB,
ik zelf vind deze zadels waardeloos. Als je ècht maatwerk wilt hebben kan je beter naar www.daaleman.nl die maakt de zadels, in tegenstelling tot HB, wel echt op maat en in super kwaliteit.

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:22

ik heb begin dit jaar een hulsebos aangeschaft en ik vind hem geweldig. mijn paard is nu 5 en had al 4 zadels gehad. deze ligt goed, zit lekker en over de kwaliteit heb ik ook niets te klagen.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:30

Ik rijd al jaren met Hulsebos zadels en vind de kwaliteit dus wel geweldig.
Ik heb ook de Daaleman zadels geprobeerd die Sjuimpje noemt maar stuitte tot 2 keer toe op een scheve boom. Dit terwijl het zadel nieuw en op maat gemaakt was.
Ik ben zelf heel tevreden over Hulsebos maar ach....zoveel mensen, zoveel zadels, zoveel meningen Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:51

Ik heb sinds januari ook een Hulsebos. Door de verschillende negatieve verhalen heb ik wel even getwijfel, maar naast de negatieve verhalen hoorde ik ook veel mensen die erg tevreden zijn over Hulsebos. Ik ben ook erg tevreden over mijn zadel hij zit prima en de service is tot nu toe ook prima.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:31

Sjuimpje schreef:
Er is met de zoekfunctie heel veel te vinden over HB,
ik zelf vind deze zadels waardeloos. Als je ècht maatwerk wilt hebben kan je beter naar www.daaleman.nl die maakt de zadels, in tegenstelling tot HB, wel echt op maat en in super kwaliteit.


Een vriendin van mij heeft een zadel bij daaleman laten maken, maar dat was gewoon een standaard zadel/boom die op maat wordt opgevuld naar het paard. Ik denk dus niet dat er meer sprake van zadels maken is dan bij hulsebosch.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:47

Ik vond de service niet altijd indrukwekkend, maar ik ben erg blij met het zadel. Het zit goed en ligt fijn.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:05

Ik ben echt heel erg tevreden met mijn Hulsebos.

P.s. valt me trouwens vaak op dat mensen die een Hulsebos hebben heel tevreden zijn, maar mensen die een ander zadel hebben alleen maar negatief zijn over Hulsebos.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:16

Ik heb op advies van mijn instructrice overwogen om een HB te kopen. Ik had er zelf niks mee, maar was bereid het een kans te geven. Ik ben toen door een of ander miepje van die firma wel dusdanig onbeleefd te woord gestaan aan de telefoon, dat het voor mij echt niet meer hoefde! Ze hebben het later (na een telefoontje van mijn instructrice) nog soort van geprobeerd goed te maken, maar dat zadel lag echt beroerd, dat kon zelf ik als leek nog beoordelen, exit HB dus, voorgoed. Ik ken ook een aantal voorbeelden van jonge HB zadels die er echt uit zien om te janken zo kaal en versleten!

Daaleman komt met kale bomen langs en kan die indien nodig op je paard aanpassen. Past je paard in een standaardmaat, dan gaat hij uiteraard ook niet moeilijk doen. Mijn ervaringen met het vakwerk, de kwaliteit en de service van Daaleman zijn echt vele malen beter. Ik heb hier een zadel van hun liggen van zo'n 40 jaar oud, het model is wat ouderwets, maar behalve nieuwe singelstoten en een keertje opvullen kun je er zo weer mee rijden!

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 14:00

Tja ,t blijft een gok dus persoonlijk ,
Het probleem is dat er verder bijna geen ander merk zadel op mijn paard past ,kheb nu een passier grand gilbert en een vz passier paxton ,wat dus echt niet meer goed past .
Kheb nog wel een merk gevonden wat wel past maar dat is wel een heel duur zadel , Albion slk.
Iemand anders nog een merk aan te dragen ?
Daaleman heb ik verder wel goed ervaringen mee ,maar is vaak vrij ouderwets en niet een echt diepe zit .
Kheb wel een zadel nodig die mij ook helpt met zitten aangezien ik een paard heb die erg hoog op gooit .
Alvast bedankt voor jullie reacties en meer hoor ik graag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:12

Tessebes schreef:
Een vriendin van mij heeft een zadel bij daaleman laten maken, maar dat was gewoon een standaard zadel/boom die op maat wordt opgevuld naar het paard. Ik denk dus niet dat er meer sprake van zadels maken is dan bij hulsebosch.


Volgens mij ben jij nog nooit bij Daaleman in de werkplaats geweest anders zou je dit nooit geschreven hebben.
De zadel worden daar vanaf de boom zelf opgebouwd.
Hij bouwt idd ook standaardmaten, maar kom je met je paard langs zoekt hij de boom op maat uit en wordt er bekeken hoe het zadel gebouwd moet gaan worden.
Ben er pas nog samen met Naz geweest voor een zadel voor Ironique en het gaat daar dus nog steeds zo.

Als je op mijn naam en Hulsebos zoekt weet je precies waarom ik nooit meer daar kom terwijl mijn opa al klant was bij zijn opa en onze familie er al tientallen jaren alle zadels en tuigen kocht.
Het is Hulsebos jr. een beetje naar het hoofd gestegen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:15

heeft Hulsebos ook een website om prijzen te vergelijken met Daaleman of liggen die niet ver uit elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:17


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:28

paardje schreef:
Ik ben echt heel erg tevreden met mijn Hulsebos.

P.s. valt me trouwens vaak op dat mensen die een Hulsebos hebben heel tevreden zijn, maar mensen die een ander zadel hebben alleen maar negatief zijn over Hulsebos.


Ook ik ben erg tevreden over mijn Hulsebos. Heb 'm nu een jaar en heb -afkloppen- geen problemen. Hij ligt goed, zit goed en blijft er goed uitzien.

Maar mijn stalgenoot -op wiens aanraden ik HB heb gekocht- is juist zeer ontevreden over zijn HB; dat ding heeft al 2x (!) een gebroken boom opgelopen terwijl het gebruik ervan echt niet abnormaal is. Hij is dus bijzonder ontevreden over de service hierin. Tenminste, als het gaat om service van het personeel en HB jr. HB sr krijgt juist weer alle lof...

Dus wat je nou moet kiezen.. tja. Elk merk heeft z'n voors en tegens..

Heb je al eens een Sommer geprobeerd? Vind ik zelf ook een heel fijn zadel!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:44

Ilindra schreef:
Volgens mij ben jij nog nooit bij Daaleman in de werkplaats geweest anders zou je dit nooit geschreven hebben.
De zadel worden daar vanaf de boom zelf opgebouwd.
Hij bouwt idd ook standaardmaten, maar kom je met je paard langs zoekt hij de boom op maat uit en wordt er bekeken hoe het zadel gebouwd moet gaan worden.


Ja dat snap ik, maar hoe denk je dat Hulsebosch het doet dan?
Ik bedoel te zeggen dat volgens mij zowel Hulsebosch als Daaleman vanaf een standaardboom een zadel bouwen en daar dus weinig verschil in zit.

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 14:45

Ja die heb ik geprobeerd maar die past ook niet op mijn paard dat is ook het grote probleem .
Mijn paard is in de loop der jaren erg veranderd ,normaal ligt een passier grand gilbert ook bijna wel op elk paard : (
Daarom leek mij hb ook wel wat op dat het dan in geheel aangepast kan worden .

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:54

Morgen komt Jan bij mij om te meten en te passen voor een nieuw zadel. Hoewel je veel voors en tegens hoort heb ik mijn directe omgeving alleen maar mensen die erg tevreden zijn over HB. Ik heb nav alle verhalen hier op het forum wel getwijfeld maar mijn va werkt heel veel met hem samen en komt zelf ook morgen. Ikzelf ben ook erg kritisch wat zadels betreft, dus ik ben benieuwd.

Overigens wist mijn va te vertellen dat het klopt dat er bij Hulsebos in het verleden best veel mis is gegaan met de service en de communicatie betreft het te bouwen zadel. Maar inmiddels schijnen ze achter de schermen toch wat verandering te hebben aangebracht. Ik ben benieuwd, we zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:57

Tessebes schreef:
Ja dat snap ik, maar hoe denk je dat Hulsebosch het doet dan?
Ik bedoel te zeggen dat volgens mij zowel Hulsebosch als Daaleman vanaf een standaardboom een zadel bouwen en daar dus weinig verschil in zit.


Ik heb hier van beiden zadels liggen (van beiden zowel van sr. als jr.) en van Hulsebos ook nog een tandemtuig.
Over Hulsebos sr. geen kwaad woord, maar Hulsebos jr. is echt een heel stuk minder dan zijn vader.
Je bent hier altijd welkom om het verschil van het leer en de afwerking te bekijken, dan snap je direct wat ik bedoel Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:07

Tessebes schreef:
Ja dat snap ik, maar hoe denk je dat Hulsebosch het doet dan?
Ik bedoel te zeggen dat volgens mij zowel Hulsebosch als Daaleman vanaf een standaardboom een zadel bouwen en daar dus weinig verschil in zit.


Hulsebos zet diverse standaard onderdelen naar wens en "op maat" in elkaar en noemt dat maatwerk, dat is niet slecht hoor als het voldoet en past, maar het IMO geen echt maatwerk.
Daaleman maakt de onderdelen als dat nodig is ook nog zelf of past ze aan, dat is wél echt maatwerk.
Ik heb ze allebei een aantal keren aan het werk gezien en Daaleman is toch echt de enige die ik met een kale boom op het paard in de weer gezien heb, HB kwam altijd met complete zadels en vult die passend (?) op, de aanpassingen zijn vooral voor de ruiter in de vorm van andere wrongen, zweetbladen etc.

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:11

Ja die aanpassingen voor de ruiter wil ik ook wel graag ,maar het belangrijkste vind ik dat het mijn paard niet meer in de weg ligt en stoort in de beweging .
Is er by the way ook een dress van forestier? kan hier weinig over vinden namelijk...

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:42

Nou Jan Hulsebos is geweest hoor. En ik moet zeggen. Hij heeft er echt wel verstand van. Hij komt inderdaad met verschillende zadels. Puur om te kijken hoe het zadel, in werking op jouw paard zou liggen. Daarnaast om te kijken waarin jij het beste zit. Het zadel zelf word wel degelijk vanaf de boom gebouwd. Er zijn nml ook verschillende technieken om deze te bouwen. Afhankelijk van oa het gewicht en zwakke plekken van de ruiter en het paard. We hebben ook mijn huidige zadel bekeken en de ligging beoordeeld. Uiteindelijk gekozen voor de Ultimate II met een vlakke zit en halve wrongen (alleen bij het bovenbeen, niet bij de knieen). Ik had er een goed gevoel bij. De man had er duidelijk veel verstand van en concentreerde zich duidelijk op het 'zo comfortabel mogelijk voor het paard' en mijn beste rijpositie. Ik kan bijvoorbeeld geen grote wrongen hebben omdat ik dan mijn knieen vastzet en mijn rug blokkeer. Dat zag hij gelijk. Nadat het zadel gemaakt is komt hij terug om hem te passen en eventuele laatste aanpassingen te maken. Dit is denk ik wat mensen vaak zien, hij komt dan met een compleet zadel en brengt eventueel de laatste vulling aan.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:28

Dat klinkt allemaal goed, ik ben benieuwd naar jullie nieuwe zadel Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:39

Ik ken zelf 3 HB zadels.

2 zijn er perfect op maat gemaakt, maar de 3e vind ik echt verschikkelijk liggen.

Het HB zadel dat ik niet goed vindt liggen is op maat gemaakt voor een paard met een zeer korte rug en hele hoge schoft.
Als je 20 minuten aan het rijden bent kun je al nauwelijks meer een vinger tussen het zadel aan de voorkant en het paard krijgen, dat kan niet goed zijn. Verder vind ik het wel fijne zadels om op te rijden hoor

Kijk ook is naar Daaleman zadels die zijn ook erg fijn, en kunnen ook goed op maat gemaakt worden.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:44

paardje schreef:
Ik ben echt heel erg tevreden met mijn Hulsebos.

P.s. valt me trouwens vaak op dat mensen die een Hulsebos hebben heel tevreden zijn, maar mensen die een ander zadel hebben alleen maar negatief zijn over Hulsebos.


Dat is wel logisch, als het je niet bevalt koop je wat anders!!

Ik heb een HB gehad, maar voor mij niet weer, zat niet fijn, mijn houding werd er niet beter van en tweedehands krijg je er niets meer voor!

Heb nu een KN waar ik erg tevreden mee ben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:49

Ik ben zeer tevreden met mijn HB zadel, de service heb ik ook niks over te klagen gehad. Heb dit zadel nu 3 jaar. Mijn paard heeft geen moeilijke rug, maar ik heb er aangepaste kussens onder zitten voor betere drukverdeling en een opvullend kussentje voor naast de schoft. Daarnaast is ie op mijn kont aangepast en eveneens de zweetbladen. En was goedkoper dan een nieuwe AvG Barnsby Lachen Daarnaast had zowel mijn toenmalige instructrice als een stalgenoot met een fries goede ervaring met HB.