Buiten of binnen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Buiten of binnen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:31

Hoi. Aangezien het alweer regent, zit ik me af te vragen Verward wat ik met mijn paard moet doen. Zou ik hem in het land laten staan of gewoon op stal zetten? Het is niet koud, maar voor mezelf heb ik zoiets van hij moet naar binnen. Sta zelf namelijk ook niet graag in de regen.Wat doen jullie met je paarden???

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:39

lekker buiten. paarden willen niet binnen staan. en hoe doen ze dat in de natuur dan kunnen ze ook niet naar binnen. Gewoon lekker buiten laten dat vinden ze zelf het fijnste

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:45

Lekker buiten laten, wennen ze vanzelf aan

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:46

Buiten!
Die van mij blijft in de zomer gewoon overdag buiten hoor, regen of niet.
We maken vaak de fout om teveel te denken over hoe we het zelf in de regen ervaren!
Paarden hebben het pas bij een veel lagere temperatuur koud dan wij, en buiten is het toch veel leuker dan op stal?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:48

wij laten ze ook gewoon buiten staan hoor.
went vanzelf,en vinden het nog fijner ook.
wij zijn geen paarden he Knipoog

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:42

Wij laten de paarden ook gewoon buiten.. Is veel gezonden dan binnen op stal. Bij ons kunnen ze zelfs nog kiezen of ze in de loop stal gaan staan of buiten als het giet. EN als ik dan op het land ben terwijl het giet staat hij altijd buiten, druk te grazen... Voor mij een teken dat het hem niet zo veel kan schelen of dat het regent of niet..

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:44

Mijn paarden lopen normaal gesproken elke dag (zomer of winter) de hele dag buiten. Ik zou ze in de zomer zelfs het liefst ook 's nachts buiten willen hebben, maar dat gaat niet bij mn pensionstal!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:44

paarden zien regen niet zoals wij dat doen. bij ons kunnen ze zelf bepalen wat ze doen en bij een buitje staan ze gewoon buiten. harde wind enzo vind ik wat anders, maar ze zijn niet van suiker en smelten echt niet van wat regen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:45

De mijne staat nog gewoon lekker buiten. Regen maakt me echt niks uit, ze kan wel wat hebben!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:16

Vaak vinden ze regen wel lekker vooral als het een lange tijd droog is geweest.

Op mijn stal loopt alles buiten en als het dan gaat regenen na een droogte gaan ze allemaal lekker in het zand rollen.

Dus paard gewoon buiten laten staan, hij smelt niet hoor en hij bezit zijn eigen regenjas waar jij jalours op kunt zijn.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:33

Die van mij staat dag en nacht, zomer en winter buiten. Hij heeft nieteens een stal.

Bij mijn vorige stalling moest hij 's nachts naar binnen, maar daar voelde hij zich niet echt lekker bij. Het is een IJslander, dus ook niet bepaald een stalpaard.
En nu regen, kou, maakt hem allemaal niets uit. Ik heb hem nog nooit zo vrolijk en goed in zijn vel meegemaakt!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:27

die van mij kan als ie wil naar binnen als het regend.en meestal doet ie dat ook..ik zou graag zien dat hij buiten bleef want ik heb ook zoiets van stel je niet aan je bent niet van suiker.maar misschien heeft zijn vorige baasje hem wel steeds binnen gezet als het regende.nou ik vind wel dat ze gewoon buiten kunnen blijven hoor.en trouwens niels gaat ook rollen als hij toch nog nat is geworden.schijnt goed voor de vacht te zijn.maakt mij niet uit .maar zoals nu kun je aan het lopen blijven.een bui naar binnen droog naar buiten.nee hoor laat lekker staan die deugniet

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:24

lekker buiten laten, paarden blijven veel liever eten in de wei dan dat ze binnen staan. En volgens mij wordt een paard ook niet tot op de huid nat maar houdt de vet laag ( als hij niet is geschoren ofzo ) de meesten regen wel tegen.
Die van mij blijft altijd lekker buiten in de zomer.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:34

buiten laten staan, het zijn paarden hoor, ze zijn niet van suiker en hebben een sterker oer-gevoel dan wij(want wij doen wel alsof we van suiker zijn haha)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:37

een bui met deze temperatuur, worden ze echt niet ziek van. Nou zijn alle beestjes weer weg, dus super.
Mijn paard kan alleen naar buiten met dit soort weer, want met warm weer wordt ze teveel gestoken.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:57

Remi staat lekker dag en nacht buiten. Als ik hem binnenzet staat hij toch alleen maar te trappen Bloos!
Verder heb ik altijd zoiets van buiten is buiten, behalve dan als hij ziek wordt, maar dat is logisch Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:58

Lekker buiten laten staan. Hoewel we hier gisteren noodweer hadden en ik blij was dat die van mij 's nachts binnen staan...Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:03

buiten, van nature staat een paard altijd buiten. meestal als ze de kans hebben om te schuyilen gaan ze nog niet eens schuilen. Dat een mens nou niet tegen regen kan, daar kan het paard niks aan doen!! denk dus niet vanuit de mens, maar vanuit het paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:08

Maar van nature wordt een paard niet dagelijks gepoetst of regelmatig gewassen en heeft de vacht van nature een laagje vet om het paard droog te houden. Het is dus niet verkeerd om ook je denkwijze een beetje aan te passen mochten de temperaturen lager komen dan nu het geval is....Lips are sealed

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:11

uhmm... het is natuurlijk niet verstandig om je paard te wassen als het gat regenen en als je echt goed poets is ook niet slim. Als je dat wel doet tj dan zou ik ze maar binnen zetten of een regendeken op. Maar het paard zelf voind het leuker om buiten te blijven.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:09

Die van mij staat ook gewoon 24/7 buiten. Geen schuilhok ofzo en midden in de polder maar het gaat prima. Ik denk ook niet dat ik hem er blij mee maak door hem op stal te zetten.