Is er iemand die een pessoa wil knopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:44

rina schreef:
ik heb er zelf ooit eens een gemaakt, en kan het dus wel. maar tegenwoordig zijn die dingen niet zo duur meer en kun je beter 1 kopen in de winkel dan er zelf een maken. het geld wat je voor het materiaal al kwijt bent is bijna net zo veel als de pessoa nu kost.


Dat is niet waar. Wij hebben er zelf 1 gemaakt (naja, mn vader) en waren voor iets van 10 euro klaar, we hadden zelf wel al een paar dingen in huis dus dat scheelde dan wel in kosten. In sommige winkels zijn ze in de aanbieding voor 35 euro, goedkoper heb ik ze nog niet gezien.

Fellor; denk dat mijn vader het best zou willen doen, maar met het 2x verzenden erbij ben je dan ook weer een hoop geld kwijt. En het is toch het makkelijkst als je er eerst 1 past omdat je dan ongeveer weet hoe groot ie moet worden.

Gamble


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:51

Misschien dat mijn vader nog een handeltje kan beginnen als ik vraag of hij het wil doen Haha!

Gamble

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:35

Musketons en touw is het probleem niet das heel goedkoop. Probleem is het bondje... Wij hadden nog ergens een stofje liggen wat we hebben gebruikt maar die is toch niet helemaal goed, we hebben nog geen andere oplossing gevonden. Als je hem echt mooi wil hebben dan moet er ook elastiek onder het bondje (is bij een echte ook) en soort haakjes zodat je hem kan verstellen.
Soort handleiding staat ook in de divoza gids dus die mogen mensen zelf lezen Tong uitsteken

Gamble


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:34

rina schreef:
het is dan al een paar jaar geleden (in de guldentijd nog Knipoog ) maar ik was toendertijd nog zo ongeveer een 50 gulden aan matereaal kwijt. dus diegene die het voor nu 10 en ik las al 7,50 euro doen hoe maak je dat ding dan?
ik heb de katrollen die eraan horen nu in de winkel zien liggen voor 7.50 euro. dan ben je nog een metertje of wat aan koord nodig. een binnenband van een fiets (om dat elastiek na te bootsen voor diegene die nog naar iets aan het zoeken waren) schuifjes van tentharingen om de pessoa te kunnen verstellen. en musketon haken. al met al kom ik nu nog steeds op meer dan die 10 euro. de mijne is wel zo gemaakt dat ik hem op kleine paardjes als grote kan gebruiken misschien dat het verschil????
dus vertel me aub. hoe jullie dat ding dan zo goedkoop hebben gemaakt?? (ik meen het serieus)


Gewoon een beetje creatief nadenken qua spullen die je nodig heb Haha! Wij hadden nog wat dingen thuis liggen die we hebben gebruikt dus vandaar dat we redelijk goedkoop uit waren. Katrollen hebben we niet gebruikt, ik vind dat je die niet nodig heb. Touw is niet zo heel duur, weetniet meer wat wij eraan kwijt waren. 3 musketonhaakjes... Wij hadden nog ergens een ding met elastiek en haken eraan waarmee je dingen op je fiets vast kan binenden zeg maar (geen snelbinders maar wat anders). Dat hebben we uit elkaar gehaald en gebruikt als elastiek voor onder het bontje. We hadden nog ergens een stofje liggen en die hebben we gebruikt als bontje. Mijn vader heeft zelf van iets van die schuifjes gemaakt waarmee je het kan verstellen. en uiteindelijk is dat dus een pessoa geworden Haha! mijn vader gaat er nu een voor Fellor maken en die word waarschijnlijk anders omdat we met die van ons tegen wat probleempjes aan zijn gelopen, hopelijk word die voor fellor een verbeterde versie Cool Haha!

Gamble

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:01

Als die voor Fellor goed lukt en we weten de kosten dan wil hij er wel meer maken. We moeten eerst nog op zoek naar een goed bontje, Fellor maakt die er namelijk zelf op. Maar eens op de markt kijken...

Gamble


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers