help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 20:11

hallo allemaal!
ik ben al 5 jaar paardengek, en wil ook al heel lang een eigen paardje!
ik heb een paar maanden 2 verzorgpony's gehad en die wei (hier om de hoek) komt vrij..
ik vind persoonlijk dat dit een unieke kans is, maar mijn vader vindt dat school voorgaat Boos!
school gaaaat ook voor, maar deze kans.. Huilen
ik heb een paar smeekbrieven geschreven en niks helpt...
Huilen wie kan mij helpen?
groetjes een enorm verdrietige paardengek Roows

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:13

je ouders moeten er achter staan anders kan je niks beginnen. En heb je al over de kosten na gedacht die erbij komen. Ik wil ook zo graag een eigen paardje maar ik mag alles bij me verzorgpaardje alleen het is net niet mijn eigen paardje maar ik mag het wel zo beschouwen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:18

Als je ouders er niet achter staan, kan het sowieso al niet... Anders kan je (denk ik) het niet betalen. En snap wel dat je vader er bang voor is, dat je school eronder lijdt... Maar misschien kan je nu eerst nog opzoek gaan naar een verzorgpony, en dat je van school af bent een eigen pony kopen (als je het geld, ruimte ervoor hebt natuurlijk!)???

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:24

Inderdaad, een eigen pony is een hele verantwoordelijkheid en kost behoorlijk wat tijd en geld...

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:29

Hoe zit het met school en financiel?

Als je met school onwijs je best moet doen om redelijke cijfers te krijgen kan je het denk vergeten... En bedenk, hoe beter je het op school doet, des te meer geld kan je later verdienen Knipoog

Als je ouders financiel niet geweldig zitten kan je ook moeilijk een paard eisen...

Als je ouders het niet goed vinden, niet kunnen betalen of als het ten kosten kan gaan van je toekomst, zou ik nog ff wachten Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:44

Ben het met Zhivago eens.
Een paard is hartstikke duur en het zou zonde (understatement) zijn als je paard daar onder te lijden zou hebben, dat geldt trouwens ook voor school Knipoog

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:52

Tja; als je nu een paard wil maar je ouders staan er niet achter; is het sowiezo moeilijk om zo'n paardje te onderhouden.

Want wie verzorgt hem als jij ziek bent ? Of examens voor school hebt ?
En wie betaalt alles ? Ook als hij eens naar de tandarts of de dierenarts moet ??

Dat doen allemaal je ouders, dus is het moeilijk om hen te overtuigen dat je dat zelf gaat doen. Misschien kun je beter nog een paar jaartjes wachten en heel hard sparen voor spulletjes voor je toekomstige paard / pony.
Dat heb ik ook gedaan en heb er nooit spijt van gehad.

(ken je Remy trouwens ook)?

Groetjes en leg je er eventjes bij neer... Lachen

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:14

Zhivago schreef:
Hoe zit het met school en financiel?

Als je met school onwijs je best moet doen om redelijke cijfers te krijgen kan je het denk vergeten... En bedenk, hoe beter je het op school doet, des te meer geld kan je later verdienen Knipoog

Als je ouders financiel niet geweldig zitten kan je ook moeilijk een paard eisen...

Als je ouders het niet goed vinden, niet kunnen betalen of als het ten kosten kan gaan van je toekomst, zou ik nog ff wachten Knipoog


financien geen probleem, school : niks doen en goede punten halen Schijnheilig

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:10

Ben het met de rest eens, maar om toch nog wat in te brengen: het enige dat ik kan bedenken is dat je het paard met iemand deelt. Dan heb je het paard een bepaald aantal dagen voor jou, heb je genoeg tijd voor school, deel je de kosten en is het paardje toch helemaal van jou (en ook helemaal van die ander natuurlijk).
Als dat niets is, zou ik maar eerder een verzorgpaardje gaan zoeken.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 15:43

nou zit het zo : een vriendin van mij wil een manege pony een goed pensioen geven en wil dus daar haar pony neerzetten, en als ik dus ook een pony mag gaat het daar! Lachen snappie?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:47

Met alleen een weitje red je het niet, dat is alleen maar een begin... Scheve mond

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:23

Ja, ik denk dat je er een beetje te makkelijk over denkt hoor....

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:23

Sorry, datik het zeg.. Maar kun je niet ff wachten met een pony aan te schaffen want, het is niet niks.. Maar ik wil je niet beledigen hoor Lachen

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:13

jaa, soms denk ik er wel makkelijk over, maar ik heb er echt ontzettend lang over nagedacht en alle nadelen en voordelen overwogen!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:26

Wei met schuilstal of zonderschuilstal ? een echt leuk paardje moet swinters op stal of een schuilstal hebben, daa ral over nagedacht ? Je kan echt niets zonder je ouders, geloof me, zoek eerst nbog een verzorgpony, en laat zien datje school er niet onder lijdt. EN praat daarna weer met je ouders. en de kosten en onderhoud?

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:27

met schuilstal... misschien dat mijn ouders gaan instemmen ze hadden namelijk al gebeld voor de wei Lachen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:36

Ik denk dat misschien een manier is om een degelijk plan op papier te zetten.
1. Zet erop hoeveel geld je kwijt denkt te zijn aan aanschaf, huur van de weide, huur van de stal, voer, lessen, dierenarts, evt verzekering, tuig en andere benodigdheden, hoefsmid en ga zo maar door wat je allemaal voor kosten maakt.

2. Zet daarnaast uiteen hoeveel tijd je denkt dat het kost. Uurtje rijden, uurtje poetsen, half uur mesten, halfuur reistijd, ik noem maar wat.

3. Zet erbij of je op je 15e een bijbaantje gaat zoeken en hoeveel tijd je eraan kwijt denkt te zijn. En hoeveel geld je daarmee denkt te verdienen wat je aan je paard kunt besteden (dat kan je dan meenemen in plan 1)

4. Het belangrijkste voor je ouders: Zet uiteen hoeveel tijd je dan nog over hebt voor je school en huiswerk. Houd er wel rekening mee dat hoe hoger de klassen worden, hoe meer tijd je aan huiswerk kwijt bent.

Zo kan je meteen zien hoe veel tijd je zelf nog over hebt voor andere dingen zoals je vriendinnen en eventueel andere hobbies.

Dus dan kom je op een avond met een plan voor je ouders: Kijk pap en mam: ZO veel geld kost het (per maand of ineens),
ZO veel tijd heb ik om eraan te besteden,
ZO veel kan ik over een tijdje meebetalen,
en heel belangrijk: ZO veel tijd heb ik dus nog over voor mijn school.

Als dat allemaal klopt en redelijk klinkt, en je ouders kunnen het gewoon betalen, dan moet het wel heel raar lopen als het dan nog niet mag!
Het kost wat voorbereiding, maar als je het echt graag wilt...

Succes ermee!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:37

Bovendien is het een heel volwassen aanpak, daar houden ouders ook van! Knipoog

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:38

miepmiep schreef:
Ik denk dat misschien een manier is om een degelijk plan op papier te zetten.
1. Zet erop hoeveel geld je kwijt denkt te zijn aan aanschaf, huur van de weide, huur van de stal, voer, lessen, dierenarts, evt verzekering, tuig en andere benodigdheden, hoefsmid en ga zo maar door wat je allemaal voor kosten maakt.

2. Zet daarnaast uiteen hoeveel tijd je denkt dat het kost. Uurtje rijden, uurtje poetsen, half uur mesten, halfuur reistijd, ik noem maar wat.

3. Zet erbij of je op je 15e een bijbaantje gaat zoeken en hoeveel tijd je eraan kwijt denkt te zijn. En hoeveel geld je daarmee denkt te verdienen wat je aan je paard kunt besteden (dat kan je dan meenemen in plan 1)

4. Het belangrijkste voor je ouders: Zet uiteen hoeveel tijd je dan nog over hebt voor je school en huiswerk. Houd er wel rekening mee dat hoe hoger de klassen worden, hoe meer tijd je aan huiswerk kwijt bent.

Zo kan je meteen zien hoe veel tijd je zelf nog over hebt voor andere dingen zoals je vriendinnen en eventueel andere hobbies.

Dus dan kom je op een avond met een plan voor je ouders: Kijk pap en mam: ZO veel geld kost het (per maand of ineens),
ZO veel tijd heb ik om eraan te besteden,
ZO veel kan ik over een tijdje meebetalen,
en heel belangrijk: ZO veel tijd heb ik dus nog over voor mijn school.

Als dat allemaal klopt en redelijk klinkt, en je ouders kunnen het gewoon betalen, dan moet het wel heel raar lopen als het dan nog niet mag!
Het kost wat voorbereiding, maar als je het echt graag wilt...

Succes ermee!


hartstikke bedankt miepmiep daar heb ik wat aan Haha!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:58

ik heb ook zelf een paard gekocht komt trouwens ook uit stein patricia van het eelshalf beter bekent als patje (van chantal gearts geweest die nu latje heeft) maar betaal haar ook helemaal zelf dierenarst enzovoort alles maar dat wist ik van te voren werk er kei hard voor en zou haar nooit meer willen missen

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 13:03

floortje01 schreef:
ik heb ook zelf een paard gekocht komt trouwens ook uit stein patricia van het eelshalf beter bekent als patje (van chantal gearts geweest die nu latje heeft) maar betaal haar ook helemaal zelf dierenarst enzovoort alles maar dat wist ik van te voren werk er kei hard voor en zou haar nooit meer willen missen


koel Haha! patje...Lachen
ken je latoura ook dan?

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:13

off-topic->
Gezellig, er zijn dus toch nog Limburgers op Bokt. Haha!

Dat plannetje van Miepmiep zit wel wat in.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 13:15

René schreef:
off-topic->
Gezellig, er zijn dus toch nog Limburgers op Bokt. Haha!

Dat plannetje van Miepmiep zit wel wat in.

jahaha heel veel limbokijenaren Haha!
nou ik geloof dat ik de hoop maar op kan geven, want mijn ouders hebben me op grove wijze duidelijk gemaakt dat ik maar beter meteen naar het vmbo terug kan, terwijl ik 71 punten heb terwijl ik er maar 63 hoef te hebben, en ik heb nu (nog) geen verliespunten!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:17

ja natuurlijk ken ik latje ook

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 15:32

ken je haar nog van vroeger dan?