Wanneer en hoevaak voeren jullie op een dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:49

In principe krijgen onze paarden als ik op stal kom, eerst een plak hooi.
Als zij eten, loop ik naar de paddock en vul water bij, mest de paddock en leg de rest van het hooi klaar. Daarna krijgen ze hun krachtvoer en gaan ze de paddock op.
´s Middags krijgen ze hooi en ´s avonds krijgen ze hun hooi/krachtvoer tegelijkertijd.
´s Avonds krijgen ze ook nog een plak stro naast het hooi. (onze staan op zaagsel)

Nu de zomertijd weer is aangebroken en de paarden dus weer op de wei komen, krijgen ze ´s ochtend hooi/krachtvoer zoals hierboven beschreven is, daarna gaan ze de wei op.
´s Middags krijgen ze niets Clown en ´s avonds ook weer zoals hierboven beschreven is.
Wel krijgen ze minder krachtvoer als ze minstens 8 uur op de wei staan Knipoog !

Als we ´s ochtends willen rijden, zorgen we er altijd voor dat er minstens een uur zit tussen het krachtvoer eten en het rijden.

joyce85 schreef:
Wel weet ik dat hooi meestal wordt gegeven tegen verveling of omdat het zo normaal is om hooi te voeren. In hooi zitten ipc geen voedingsstoffen.

Verward
Hooi is een basisvoer (ruwvoer!) Het zorgt ervoor dat de darm wat te doen heeft! Door het kauwen van hooi komt bovendien speeksel vrij, die weer enzymen bevatten, die een belangrijke rol bij de spijsvertering spelen! Om die reden krijgen onze paarden ´s avonds ook nog een plak stro extra in hun box (nog meer kauwen, nog mee speeksel) en bovendien hebben ze dan voor de nacht langer wat te doen!
Er zitten wel degelijk voedingsstoffen/vitaminen/mineralen in, die naarmate het hooi langer ligt (vanaf ong. Feb.) er langzaam uit verdwijnen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 13 bezoekers