Lange manen hoe schoon te houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Lange manen hoe schoon te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 14:23

Menno heeft dus lange en vooral hele dikke manen. Met dit weer kan ik ze dus niet wassen. We hebben namelijk geen warm water etc. De manen zijn dus vrij vies. Misschien een middeltje ofzo waardoor je ze zonder te wassen toch iets schoner krijgt? En ook misschien wat makkelijker doorkambaar? En dan bedoel ik niet antiklit want dat spuit ik al Lachen
Iemand tips?

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

makkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 15:00

aangezien mijn pony een haflinger is en nu al lange manen is ben ik wel bekend met dit probleem Haha!
heeft menno witte manen ?? zo jah zou je ze kunnen weken in gloor ( klinkt slecht maar als je er dan glansspray EN anti kit spray dr over heen spuit dan zijn de manen en/of staart als nieuw Haha!
en doorkambaar

manen kun je niet in een emmer hangen mar je kunt ze wel schoonmaken met een spons ...... Pling

nou ......dat was het wel ik hoop dat je dr wat aan hebt Knipoog \


xxies sylvana
en hoefjes promiss en fanny

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 21:02

Menno heeft zwarte manen. Dus wit hoeven ze niet te worden Lachen

Nog andere handigheidjes iemand?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:06

Ik doe *als er *bijna*geen wind staat, soms met een emmer ... maantjes er in "hangen" flink veeel shampoo ..... goed vaak spoelen *veel emmertjes water!* ... en weer wit!
Alleen Tos is dan zo leuk... de eerste beste x in de wei: ROLLEN!
Dag witte maantjes... Scheve mond

_________________
[img]http://www.meldersnet.nl/forum/images/smiles/icon_slotje.gif [/img]
Stem op mij, als slotjes-moddie!
Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 08:03

Je hebt bij de paardendrogist (en vast nog wel ergens anders) spul om je pony te wassen zonder water. Ook goed voor manen en staart stond erbij. Misschien kun je dat kopen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:51

Hmmm, dat spul van de paardendrogist heb ik ook en af en toe gebruik ik het, dan werkt het wel redelijk maar echt helemaal schoon wordt het niet hoor.
Als je het vaak gebruikt worden de manen en staart ook helemaal kleverig en trekken ze nog meer vuil aan!
Ik sta ook gewoon te hannessen met een emmertje en een spons en op hele koude gure dagen gebruik ik het spul van de paardendrogist (ik weet even niet meer hoe het heet)

Groetjes, Tanja.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

vieze manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 13:18

Veel glansspray erin d-tangler van de paardendrogist is goed.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 14:31

Bedankt voor de tips. Ik zal eens gaan naar dat manen spul.

Tanja: Maar hoe spoel jij het schuim er dan uit? Of maak je ze alleen maar nat?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:54

staart en manen spray..makkelijk door kambaar ze worden zachter...en dan kam je het vieze er wel uit Knipoog

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 14:59

Antiklit gebruik ik al meerdere keren per week. Scheelt wel wat klitten. Maar vies blijven ze. En daardoor raken ze erg snel weer in de klit. Moet ze toch al dagelijk helemaal voorzichtig uitkammen etc. Want ook al zijn ze klit vrij en spuit ik ze daarna in, de dag daarna zitten ze al weer in de klit.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 15:15

poeh zeg wat vervelend joh!
we hebben ook zo'n pony op stal die altijd heerlijk moet rollen precies in de bagger met de dan nog schone manen Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 08:57

Ik ben altijd met een emmertje bezig, de manen zijn zo lang dat ik ze er gewoon in kan hangen om uit te spoelen alleen het bovenste gedeelte moet met een spons, kost wel wat tijd hoor, voor je ze helemaal hebt uitgespoeld en de hals wordt wel helemaal nat maar ik heb altijd wat handdoeken en een wollen deken bij de hand, goed afdrogen, even onder de deken en klaar!

Groetjes, Tanja.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

TIP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:51

Maak allemaal vlechtjes, zo worden ze op stal en land minder vies.
Gebruik babyolie, om het mooi schoon, en goed doorkambaar te houden.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 11:05

O ja, wat ik nog vergeten was, Divoza verkoopt het spul ook hoor, daar hebben ze meerdere merken en volgens mij hebben ze daar ook droogshampo voor paarden. Of dat werkt weet ik niet, heb ik (nog) geen ervaring mee maar je kan het altijd proberen.

Groetjes, Tanja.

Acapulco
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 13:08

Je zou de manen eerst in een emmer kunnen wassen, Laten drogen en dan in de vlechten zetten. Dan komen ze niet zo meer in de klit te zitten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 13:58

Dikke heeft ook lange, dikke manen en aangezien hij ontzettend graag rolt, zijn die dus ook vaak hardstikke smerig. Ik borstel ze altijd met zo´n wortelhoutenborstel (je weet wel, waar je ook de hoeven zo goed mee onder de tuinslang kan schrobben Knipoog , vroeger werden daar altijd de vloeren met de hand mee geschrobd *LOL* ) Zo´n borstel heeft het voordeel dat je het vuil er goed mee weg krijgt, maar er niet alle manen mee uittrekt!