ervaringen over trektochten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

ervaringen over trektochten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 21:27

hoi, ik ben op zoek naar ervaringen en tips over trektochten. niet zomaar de veluwetrail o.i.d., maar een trektocht zonder reserveringen, gewoon vertrekken van stal (in mijn geval uit Alphen) en dan ongeveer 3 weken rijden (tot aan de grens van duitsland) en overnachten bij (gastvrije) boeren.

iemand hier ervaring mee?

groetjes, Frederique

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:44

Wij zijn met een groep paarden een week in drenthe op trektocht geweest. We hadden een huifkar met fjord gehuurd voor degenen die zonder paard meewaren en de rest hobbelde er te paard achteraan *LOL*
We hebben zelf een route uitgestippeld van tevoren, maar niet gereserveerd(alleen bij groot bartje of zoiets). We konden overal terecht en als het vol was geweest waren we verder gereden Haha! (een keer echt gezeur gehad op een camping, paarden door de omheinig etc...toen zijn we terug gereden naar de hele gezellige camping waar we vandaan kwamen *LOL* )
Ik kan je alleen wel aanraden om op tijd een slaapplaats te zoeken. Als je dan ergens niet terecht kunt heb je nog tijd om verder te zoeken!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:55

PB even voor tips en adressen. Ik weet een hele boel kennis over dit onderwerp te zitten, maar ik kan al moeilijk privéadressen op het net gaan zetten.
Komt ie weer: www.recreatieruiter.nl en join de NVVR. Daar is meer kennis aanwezig over dit onderwerp dan waar ook, we geven er zelfs een boekje over uit. Bovendien zijn er diverse mensen die dit jaren gedaan hebben en/of nog steeds doen, daar is een boel van te leren.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:46

Ik ben vorig jaar per paard op trektocht geweest, en we hebben één grote fout gemaakt.

We hadden zadeltassen (van die leren, voor achter het zadel), en daar hadden we vrij veel spullen ingedaan. Dat was toch wel zwaar, en later bleek dat het paard het niet aankon omdat het opeens een heel andere belasting op de rug is. Het gewicht was heel anders verdeeld, en dat maakte het zwaar.

We hadden het al vrij snel door, en met een mooie constructie hebben we de zadeltassen voorop gedaan. Dat ging prima.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 19:54

hoi
allemaal bedankt.

Ik ken de nvvr ja, was al van plan er lid van te worden, dus ga dat maar doen denk ik!
zal ook even pb'en

Heb al 2x veluwetrail gedaan (1x met alles bespreken en aangesloten adressen, en 1x met overnachtingen in stallen enzo, wel ook van te voren afgesproken).
Alletwee de keren met alle bepakking erop; weet dat een goede constructie vinden erg moeilijk is, maar heb gelukkig nu al de nodige ervaring.

groetjes!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:50

ik neem aan dat jullie allemaal ritten bedoelen met eigen paarden? heeft er ook iemand een oplossing voor trektochten als je GEEN eigen paard hebt? Dat zoeken wij namelijk.. Maar een paard huren lijkt me niet zo makkelijk???

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 22:01

ja, met eigen paard ja. maar als iemand nog een oplossing weet voor zo'n rit op een paard dat niet van jezelf is; ik houd me aanbevolen voor oplossingen; iemand die ik ken zit hier namelijk ook mee.

greets!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:05

Ik weet wel een super gaaf adres in Dld. maar dat is voor jullie een beetje te ver om er met je eigen paard vanuit Nl. naar toe te gaan Scheve mond ! (ca. 800 km, in de Oberpfalz, als je in de atlas wilt kijken: de stad "Weiden" opzoeken en daar in de buurt ligt "Pfreimd")
Reinhard verhuurt dus ook paarden waar je dan óf daar in de omgeving mee rijdt (schitterende omgeving Lovers !) óf je kan van daar uit een trektocht maken!
Hij vraagt uitgebreid naar je rij-ervaring en je wensen omtrent het paard wat je zou willen hebben. Dan zoekt hij een passend paard uit en gaat op de eerste rit mee om te zien of die kennis ook daadwerkelijk voorhanden is en of je het juiste paardje gekregen hebt!
Je kan ook rijles bij hem krijgen: kost 3 € Lachen !!!, maximaal 4 ruiters in de groep, echt geweldig!!!!!
Als er iemand intresse heeft : even een PBtje sturen!!!