Hoe breng ik het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Hoe breng ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 00:45

OK, sommige van jullie weten het misschien nog wel.

Een tijdje geleden had ik een poll geplaatst :wat moet ik doen?
over dat prachtige zwarte paard Kwijl wat mij hart steeds meer aan het veroveren is Lovers

Ik heb iemand gesproken die meerdere mensen heeft gesproken over dit onderwerp op de fysiotherapie(de opleiding die ik wil gaan doen). Zij kwamen tot de conclusie dat het best te doen is, mits ik maar in de trein leer (dit is al minstens 2,5 uur)
En, ik kan haar maar niet uit m'n hoofd zetten (ben stiekum al een naam aan het bedenken Lips are sealed ) en wil het dus toch proberen Schijnheilig


Ze is zo mooi!!!! Kwijl Kwijl Kwijl

Maar, hoe breng ik dit naar mijn ouders angezien zij toch het paard zullen moeten betalen, en als het even kan daarna ook een beetje van de stalling!!!

Iemand tips hoe ik dit subtiel kan brengen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 08:15

Heb je al foto's van dr?
Die kun je gewoon laten zien en dan vragen wat zij er van vinden. Dan kun je uitleggen hoe het geval in elkaar steekt en wat je plannen zijn.
Nee heb je Ja kun je krijgen. Neem ze anders een mee naar die stal om dr in het echt te bewonderen (zou je met mijn ouders nooit lukken, die schijten 7 kleuren van paarden).
Maar wees ook niet boos op ze als ze zeggen dat je studie voor gaat, ze weten echt wel wat het beste voor je is, helemaal als het uit hun portomonai moet komen Knipoog .

Succes!
Viv

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:37

Gelukkig kwamen mijn ouders met het idee naar mij toe...gek hè? Haha! Lovers Ze bieden aan om geld aan mijn paard uit te geven....maargoed Lachen

Ik zou je ouders inderdaad foto's laten zien, en eventueel meenemen naar het paard en vertellen wat je plannen zijn. Je hoeft er niet meteen bij te zeggen dat het ze geld gaat kosten, als zij weten wat je verdient, zijn ze zelf wel zo snugger om dat op te merken (mag ik hopen Party!! ). Daarna zou ik zorgen dat je ouders zien dat al je andere bezigheden niet onder je eigen paard lijden, ze slokken nu eenmaal veel tijd op, dus héél veel plannen! Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:49

Hoi,

wat bij mij altijd helpt is het hele plan op papier te zetten. Maak een planning van hoe je met je tijd omgaat en wanneer je kan leren. Ook hoe je aan een gedeelte stalgeld gaat komen en voor de rest van de onderhoudskosten. Als je ouders zien dat je er goed over nagedacht hebt en zelfs helemaal hebt gepland hoe je dit allemaal voor elkaar wilt krijgen heb je kans dat ze je die kans geven. Ga ook niet zeuren maar leg gewoon rustig uit wat je graag zou willen.
Natuurlijk ook het paard laten zien en heel verliefd kijken hahahaha

Veel Succes!!!

Esmeralda

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:02

ik had ook een planning gemaakt en het op papier gezet.

met de kosten van het hooi het stro biks etc. (op de planning was alles wel wat goedkoper maar dat maakt niet uit Knipoog )

En overal had ik foto's liggen van mystery. en dan zei ik mag ik hem nou echt niet ik vind hem echt geweldig en hij is niet duur. ik zou alles zelf betalen als julie 100,-gulden stal geld betalen (want anders waren ze het kwijt aan mijn lessen. dus vandaar.

Mijn ouders heb ik toen al zo ver gekregen. (ze hebben niks met paarden)

maar nu komen ze al kijken naar "hun invenstering" Haha! ze zijn ook gek op hem en ik zie me moeder er nog wel een keer opgaan. Mijn moeder en vader betalen nu geen 100 gulden maar de hele kale staling 36,50 per week (ik had gezegt dat het 30 was , maar omdat ik een grote stal heb betaal ik meer)

echt gewoon heel erg slijmen Kwijl en aardig doen (overdreven)

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 16:39

ok, ik heb besloten dat ik vanavond ga proberen (als ik nog durf, ben nu al zenuwachtig) het ze te vertellen.

Ik ga straks inderdaad alles op papier zetten, en ga ze proberen mee te krijgen naar de manege (mijn vader is bang en mijn moeder alergisch, dat zal moeilijk worden!!!)

En dan maar hopen.

Maar, ik ga er eigenlijk al vanuit dat het een nee wordt, maar inderdaad wie niet waagt wie niet wint!!!! Haha!

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:42

succes!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:12

succes ik ben erg nieuwsgierig naar hun antwoordt...
heb je fotos van die zwarte beauty Kwijl ?

xxx