Wie heeft er een chiplezer op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wie heeft er een chiplezer op stal

ja
6 (5%)
nee
96 (94%)

Totaal aantal stemmen: 102



daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:05

Alane schreef:
En voor een pensionhouder mischien wel handig want die mag als houder van de paarden geen paspoortloze dieren hebben staan en geen gestolen dieren... en zo kan hij dus controleren of het paspoort bij het betreffende paard hoort...


En waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? Sinds wanneer is een pensionhouder daar verantwoordelijk voor? Lijkt mij nog altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar... Verward


daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:51

Alane schreef:
Dus zouden eigenlijk alle paspoorten van de paarden op stal moeten zijn..immers moeten die ten aller tijde het paard vergezellen.. (dat is dus ook de reden waarom een paspoort geen juridisch bewijs van eigendom is, omdat een houder van paarden geen eigenaar hoeft te zijn)


Tsja, qua registratie gaat het nou eenmaal op in de richting van koeien, varkens, etc., maar het houden van paarden in de zin van een pensionstalling vind ik toch heel wat anders dan een koeienboer. In mijn optiek is een pensionstalling een hotel, je gaat mij niet vertellen dat een hotelhouder ook verantwoordelijk moet zijn voor het feit dat een van zijn gasten zijn paspoort niet bij zich heeft...

Nooit van m'n leven dat ik het paspoort aan de pensionhouder geef, aan geen enkele. Ten eerste, het risico op kwijtraken wil ik niet riskeren, ten tweede, wat geldt dan wel als jurdisch eigendomsbewijs? Ik heb geen bonnetje van aanschaf hoor, en ik denk met mij 99% van de eigenaren niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, GoogleAdsense, Trendiction, wendyh en 83 bezoekers