Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:19

Ik had een vliegendeken voor Jiron voor in de wei. Er zat alleen een voorsluiting aan en een staartlus. Aangezien Jiron een flinke bult had van een insect heb ik d deken ook op stal omgedaan, maar zoals ik al vreesde is hij binnen een week kapot gegaan. Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar dan wel meteen een goede. Wat vinden jullie de beste?


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 19:45

Bedankt voor de reacties (meer zijn welkom!).

Ik zoek een deken ZONDER hals. Willen jullie er ook even bij vermelden of de deken bilkoorden en/of singels heeft?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 11:06

Mijn paard heeft geen staart en manenexceem, gelukkig. Vandaar dat ik ook niet persé een deken met hals zoek. Ik vind de volgende deken er goed uitzien:
Afbeelding
Vantaggio Buzz-off high neck
Fijmazige deken met hele hals welke UV-reflecterend werkt. Hierdoor heeft Uw paard het minder warm in de wei. Optimale protectie tegen insecten door de fijmazige structuur van het materiaal. Uitgevoerd met kruissingels, staartflap en lieskoorden. Kleur icegreen.


Prijs: € 69,50

Heeft iemand ervaringen met deze deken?
De bucas ziet er idd ook goed uit, maar die vind ik wel erg duur! De HH ga ik ook nog naar kijken, al wil ik liever een deken met bilkoorden.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 22:46

Ben het wel met Margreet eens, daarom zei ik eerder al dat een hals niet nodig is.

Verder vind ik ook een Boett deken wel erg prijzig, maar bedankt voor de tip.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 08:35

Merens schreef:
Als het om eczeem gaat zou ik echt een Boett kopen. Ik had ook een HH en dat voldeed niet. Ze had nog steeds last van eczeem in haar manen omdat de deken 20cm achter haar oren vrij liet als ze graasd. De boett bedekt de hals wel perfect; ook als ze graasd. Dus nou ben ik in verhouding duur uit omdat ik een HH en een Boett heb moeten kopen.

Als het alleen om de vliegen te doen is kan je idd een 'gewone' vliegendeken kopen.

Zoals ik al eerder zei: hij heeft geen exceem.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 15:12

Alvaron schreef:
Ik heb ook nog een Bucas Buzz-off met hals, maar die is voor Alfie veel te warm. Vandaar dat ik er een zonder hals wilde. De Bucas gaat in de verkoop.

Welke maat? Dat is toch de deken waar veel het hier in het topic over hebben?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers