Halsdeken beperking in beweging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Halsdeken beperking in beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:37

Ik weet niet hoe het zit met de pasvormen enzo.

Is het erg beperkend in de beweging? Op de plaatjes ziet het er vak wel goed uit als de paarden gewoon staan, maar hoe zit dit in de wei/stal waar ze veel het hoofd naar beneden hebben?
Of is het wel redelijk meegevend? Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierin?

Ik vind het wel een fijn idee dat de hals ook bedekt is, maar vermenselijk ik dat nu teveel?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:52

maar heb je het over een halsdeken voor in de zomer of voor in de winter. ik gebruik ze allebei. voor in de winter, voor extra warmte en waterdichtheid, het beperkt haar bewegingsvrijheid egt niet, in de zomer zit ie ook lekker los en het maakt qua bewegingen echt nie uit. die van mij wil ook graag een deken om haar hals. vraag nie waarom maar als ze er geen om heeft is ze heel chagerijnig vooral in de zomer met de vliegen
plaatje komt nog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:53

Imker heeft in de winter een deken met hals op (een dikke) en heeft daar echt geen hinder van. In de zomer staat hij onder een Bucas Buzz-Off met hals en dat is ook absoluut niet hinderlijk voor hem.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:56

bedankt OK dan! dat is idd wat ik wilde weten ja.

Ben aan het sparen voor een eigen paardje, en mij leek het zo prettig om dekens met hals te nemen (zowiezo zweetdeken) en winterdeken en vliegendeken leek me ook wel zo prettig, alleen vroeg ik me dus af of het beperkt in de bewegingen Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:08

Ik gebruik trouwens wel een losse hals in de winter, zodat ik die op stal af kan doen.