Bijrijder?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Bijrijder?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 16:45

Ik heb een NRPS paard, die ik elke dag rij, omdat hij anders helemaal gek wordt op stal. Nu heb ik een nieuwe parttime baan op zaterdag, maar ik moet dus de hele dag werken en heb geen tijd om hem op zaterdag dan te rijden, en ik heb best wel vaak op zondag een wedstrijd. Ik heb na zitten denken over een bijrijder, alleen op de zaterdag, maar het probleem is dat ik niet weet of ik het zal doen, ik heb wel iemand in mijn hoofd, maar zij is erg goed bevriend met een meisje dat eerst mijn paard zou kopen bij een handelaar (dit is een verhaal apart) en ik wil niet dat dat meisje die mijn paard bijna zou kopen, op hem gaat rijden en een goede band met hem gaat maken. ze rukt namelijk erg hard in de mond, ook al is ze aan het uitstappen, het andere meisje kan best goed rijden, maar is wel wat zachter in de hand, wie weet wat ik hier het beste tegen kan doen, om niet de vriendin van die bijrijder op mijn paard zomaar te zien stappen, zonder dat ik haar kwets? of wie heeft ook zoiets meegemaakt? erg bedankt alle reacties zijn welkom
liefs rianne

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 17:44

ja moeilijk..

als ik jou was zou ik het niet doen. in ieder geval niet laten rijden. kan je niet iemand (dat meisje??) zoeken die je paard kan longeren op zaterdag? dan krijgt hij ook zijn beweging.

juist als ik de dag erna wedstrijd had, zou ik niet een ander mijn paard laten doen. iedereen rijdt weer anders, en ik voel het altijd heel erg aan grassie als er een ander op gezeten heeft.

succes!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 17:53

Ik zou als ik jouw was
OF
dat meisje vragen en zeggen dat ze 1x per week mag rijden, maar geen vriendinnen mee!
of dat ze alleen longeerd en bv af en toe rijdt als jij wel tijd hebt *dat je afspreekt op een andere dag*

OF
niemand er op laten en zaterdags langer op de wei/paddock...

Kun je niemand van stal vragen?
Of die wil longeren?

Of een ander meidje?

Ik zou het echt niet weten, je moet zelf de beslissing maken!

Sistha

Berichten: 32
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 19:05

ik denk dat je beter iemand anders kan zoeken.Misschien iemand die ook wedsrijdervaring heeft Verward Verward
het is maar een gedachte Lips are sealed
veel s6 *LOL*
Sistha

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-02 20:54

maar iemand kan toch niet zoveel schade aan je pony richten Verward of heb ik dat mis, je pony loopt bij jou misschien wel goed, en bij de andere wat minder, maar dat verknoeit de pony toch niet????? Verward anders ben ik er niet zo blij mee.... Frusty

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 20:59

het zal hem niet zo verknoeien hoor. ik heb 2 bijrijders, waarvan 1 ook op de dag voor mijn wedstrijd rijdt. no problem. ik zou afspreken dat ze er niemand anders op mag laten. mogen ze bij mij ook niet.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:10

mijn instructrice zei altijd dat je je pony in een half uur kan verknallen maar om et weer goed te krijgen duurt veel langer
het is altijd uitkijken met wie je er wel en niet oplaat rijden...
ik zou idd vragen of ze dan kan longeren ofzow, dat ie toch z'n beweging krijgt maar dat ze niet in z'n mond kan zitten en er anderen op kan laten rijden.

.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:10

mijn instructrice zei altijd dat je je pony in een half uur kan verknallen maar om et weer goed te krijgen duurt veel langer
het is altijd uitkijken met wie je er wel en niet oplaat rijden...
ik zou idd vragen of ze dan kan longeren ofzow, dat ie toch z'n beweging krijgt maar dat ze niet in z'n mond kan zitten en er anderen op kan laten rijden.

.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:39

Het kan idd heel snel gebeurd zijn hoor dat iemand hem in maar een half uurtje verknald, voordat jy hem dan weer goed hebt, dat duurt veel langer!!
Ik zou zelf niet zo gauw een bijrijder nemen, helemaal niet de dag voor de wedstrijd! Iedereen rijdt toch op een andere manier en dat kan veel effect hebben op de manier hoe de pony/paard op jou reageerd!

Vraag dan liever of iemand hem die zaterdag kan longeren of misschien even losgooien o.i.d.

Suc-6 met je beslissing

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:50

ik heb een vz paardje maar laat daar oook niemand ander sop rijden dan mijmn vriendin. Omdat wij een bepaalde manier van rijden hebben die goed voor hem is en ik niet wil dat iemand anders, anders op hem rijdt.. Voor zijn gezondheid maar ook gewoon omdat er in de bak consequent gereden moet worden!!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 21:55

Als ik iemand anders op een van mijn paarden had laten rijden merkte ik dat altijd de volgende dag meteen met rijden. Niet dat ze zo slecht gereden werden maar ze voelden toch anders aan.
Het lijkt mij vrij lastig om een dag voor de wedstrijd een ander op je paard te laten rijden maar is dat ook nodig? Ik vind het zelf altijd prettig om mijn paard een dag voor een zware activiteit lekker los te gooien of even te longeren.