de wintec's wat vinden jullie er van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:26

Wij hebben een Wintec pro en het is een van de beste inversteringen ooit. Wij hebben het gekocht toen dochterlief een onstoken staartbeen had en Z dressuur was, dit in combinatie met 14km naar school fietsen, maakte het dat de blessure maar slecht overging. Op de Wintec had ze veel minder last dan op haar leren zadel en dus maar omgeruild. Nu zijn we jaren later en wordt de Wintec door haar gebruikt als 2e zadel(bosritten met waterpartijen e.d., het is zo weer schoon)
Mijn zoontje mocht het zadel een keertje op zijn manegepony proberen en is die les zo vooruitgegaan door de verbeterde zit, dat hij voor het eerst van zijn leven zelf in galop is aangesprongen! Hij is niet zo'n held maar hij zat gewoon steviger, hij beschouwt de Wintec dan ook als zijn eigendom en wil nooit meer een ander zadel, zegt hij. Schijnheilig Deze 12 jarige is dan ook de grootste reclamezuil voor de Wintec. Hij is licht, zit lekker, past op veel paarden en pony's, schuift niet en van slijtage hebben wij ook geen last. Misschien is het teveel eer voor de Wintec maar dankzij dit zadel wil mijn zoontje toch ook wel een eigen pony, want hij is nu niet meer bang om er af te stuiteren.


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:43

janne8: volgens mij zijn de mensen die zelf een Wintec hebben allemaal tevreden, de klagers hebben het over zadels van vriendinnen of kennissen. Het beugelophangsysteem(riemen) heeft mijn dochter aan haar Kieffer dressuur gehangen. Kwaliteit zal heus wel wat minder zijn( gaan al 3 jaar mee) maar wat een gemak en verstelmogelijkheden! Binnen 10 seconden 2 beugels verhangen als je het op je gemakje doet, dit zijn echt aanraders.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:01

Ik kan natuurlijk geen fotootje vinden maar ik doe een omschrijvings poging. Ze bestaan uit een lange riem die van boven een lus heeft, daarmee zit het aan je zadel. Verder allemaal gaatjes( om de paar centimeter), aan het eind zit een soort hanger die door je beugel gaat. Dat hangertje druk je door een gaatje en voila hij zit, hangertje los, volgende gaatje, etc.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:17

De middelste, die zijn het. Ze zijn Saskia(1.75m) zeker niet te kort want ze worden niet dubbel geslagen. Schijnt voor dressuur ook een voordeel te zijn, ik las net dat je voor extra dunne dressuur beugelriemen van een goed merk, €49,00 mag betalen. Daar kan ik bijna 3 paar Wintecs voor kopen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:21

Kan best, maar ik heb ze nog in het gulden tijdperk gekocht en ik dacht dat ze ongeveer Dfl 27,50 waren. LANG LEVE DE EURO!! Maar kun je meteen zien hoelang ze bij intensief gebruik mee gaan.


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:29

Ik had onze Wintec te koop staan en toen zou ik hem naar iemand brengen om uit te proberen, komen we daar zegt ze: oh maar ik wil geen kunstofzadel Scheve mond . Zij beweerde ook dat Wintec leren zadels maakte, maar ik ken ze niet, zijn volgens mij ook nergens te koop. eigenlijk een geluk bij een ongeluk, nu bleef hij in de auto liggen en mocht Colin hem op zijn manegepony proberen OK dan! . Hij is dus niet meer te koop


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers