Eigen trailer.... Uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leen jij je trailer weleens uit?

Ja, maar alleen tegen een vergoeding
8 (8%)
Ja, iedereen mag hem gratis gebruiken
Geen stemmen
Ja, maar alleen aan bepaalde mensen
40 (43%)
Nee, tenzij ik er zelf mee rij met hun paard
10 (10%)
Nee, tenzij het een noodgeval is, bijv koliek
28 (30%)
Nee, nooit!
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 93


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Eigen trailer.... Uitlenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 11:30

De poll zegt het al, wat doen jullie?

En vooral, waarom??
Laatst bijgewerkt door _10_ op 10-06-04 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:40

Eleonoor schreef:
Heb gekozen voor de optie alleen in geval van koliek. Maar dan doe ik het nog pas als er echt niemand anders zijn trailer eerst aanbied. Die van mij staat zo wie zo op slot en kan niet zomaar meegenomen worden.
Verder, ik heb er krom voor gelegen om het te kunnen betalen en om niet meer afhankelijk te zijn van anderen. En anderen gaan vaak toch niet zo zuinig om met jou spullen, omdat ze er niet zelf voor betaald hebben. Plus, als er wat mee gebeurt, je krijgt alleen de dagwaarde en jij zit met de ellende. Zo heb ik ook gemerkt dat vaak mensen niet correct de trailer trekken (onvoldoende trekkracht op hun auto, geen ervaring met trailer rijden). Daarom leen ik hem niet uit.



Nou jij noemt EXACT waarom ik hem dus ook niet uitleen

Alleen in uiterste nood zal ik mijn eigen trailer pakken als er een paard van een ander ziek is. (die van mij staat ook op slot, de enigste van alle trailers, maar ik wil het nu eenmaal zo)

Ik heb mijn trailer gekocht om MIJN paard in te vervoeren en niet die van andere
Toen ik nog geen eigen trailer had moest ik ook (voor DIK geld) trailers huren.... en dan zou ik nu mijn eigen trailer aan andere uitlenen, NOT


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 13:57

Odess schreef:
Wij zijn altijd heel schappelijk geweest met onze trailer, wil je hem mee, geen probleem. Maar hij werd elke keer gewoon weer een stukje slechter afgeleverd. Zo zijn de stangen binnenin verbogen en zijn de driehoekjes achterop ook regelmatig kapot geweest en was diegene te beroerd was om ze te vervangen. Als het aan mij ligt wordt ie echt nooit meer uitgeleend, hier baal ik zo van! Wij zitten nu met andermans ellende...

Uiteraard in een zaak van leven en dood wel, maar dan zou ik wel meegaan.



Datsoort dingen krijg je dan inderdaad.... andere zijn nooit zo zuinig met je trailer als jijzelf!
Zie het bij ons op stal ook... daar staat een trailer die iedereen mag gebruiken, nou je wilt niet weten hoe sommige daarmee omgaan, schandalig eigenlijk! Scheve mond

In het begin gebruikte ik hem ook weleens, maar aangezien er elke keer wel weer iets kapot was had ik er op een gegeven moment echt genoeg van... sindsdien huurde ik een trailer bij een bedrijf.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:04

Cassidy schreef:
En opeens komt er wel een paard die het binnenschot lostrapt, en die moet dan alle reparaties van de voorgangers betalen? Je kweekt zo wel een hoop agressie.


Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:16

Margreet schreef:
Ik heb het eigenlijk nooit dat mensen verontwaardigd reageren als ik zeg dat ik m niet uitleen Verward En dat soort opmerkingen heb ik al helemaal nooit te horen gekregen.


Nou ik helaas dus wel (nu al!! heb mijn trailer pas een maand, nieuw gekocht!!)
Mijn paard staat dus ook keurig netjes stil op de trailer... ik gebruik hem dus ook niet om vrienden weg te brengen, iemand noemde het al... ook als jij erbij bent kan het paard van je vrienden de trailer slopen.

Ik had al voordat ik de trailer kocht besloten dat alleen MIJN paard op mijn trailer komt en alleen ik of mijn man ermee rijdt, anders niet.

Slotje blijft er dus mooi opzitten
Dus ook als ik niet op stal ben en er is een noodgeval zullen ze een andere trailer moeten pakken (als ik er wel bijben is het een ander verhaal)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 08:34

ellenlouise schreef:
Is het trouwens niet zo dat trailers inmiddels een eigen kenteken hebben en dus ook een aparte verzekering??



Ze hebben idd een eigen kenteken, maar zijn nogsteeds verzekerd via de auto waarachter ze hangen.
Daarom is het ook zo belangrijk een auto te hebben die daadwerkelijk de trailer mag trekken, anders gaat het dus mis met de verzekering.
(en uiteraard moet je een E rijbewijs hebben indien nodig met de combi)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 09:03

IngridM"]
Rare opmerkingen van mensen als ze je trailer niet mogen lenen, wat voor opmerkingen moet ik me dan voorstellen ? Kan het me niet indenken, zou toch te belachelijk voor woorden zijn !!! Je moet doen en laten met je eigen spullen wat JIJ wilt..............en als je niet uit wilt lenen, dan is dat je goed recht !!
[/quote]


Helaas gebeurt het wel Boos!

[quote="Cinzano schreef:
Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 09:34

LDRD schreef:
Inderdaad is de aansprakelijkheid nog steeds meeverzekerd met het trekkende voertuig. Er is echter wel een maar. Wanneer bijvoorbeeld na een aanrijding wordt doorgereden (wellicht niet eens met opzet, maar heeft iemand gewoon niets van de aanrijding gemerkt) en men slechts het kenteken van de trailer noteert dan ben je volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de lener, want als die zegt dat hij het niet geweest is....
Jij als eigenaar van de trailer (degene die kentekenhouder is) hebt dan wel een probleem.



JUIST... dat is voor mij dus een extra punt om mijn trailer zeker niet uit te lenen zonder er zelf mee te rijden

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 10:58

[VN] Anky geluk na ongeluk op snelweg

Kijk aangezien dit dus met iedereen kan gebeuren leen ik mijn trailer dus ook niet uit. De "lener" kan er nog zo voorzichtig mee zijn, maar een ander kan ook jou trailer in de prak rijden.... Scheve mond
Erg vervelend als jij daardoor je eigen trailer kwijtraakt, zou het dan toch liever hebben dat het bij mij gebeurt en niet dat je 's avond een telefoontje krijgt... : "goh heel vervelend maar je trailer staat op de schroothoop" (geld voor alle schade trouwens Haha! )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:25

Kippigje schreef:
Ik weet niet of het echt handig is dit allemaal in het openbaar op internet te zetten.
Als je andere stalgenoten dit lezen,wordt je er volgens mij niet echt populairder op.
Tja,dat is mijn mening,hoor.
Er is daar op stal naar mijn weten al eens iemand weggegaan door zo'n akkefietje op Bokt.Dus wees gewaarschuwd!!



Sorry hoor maar dit is mijn mening en dat heb ik die betreffende mensen ook verteld! Dus ze mogen het best op bokt lezen hoor, geen probleem, misschien zullen ze mij dankzij dit topic juist een beetje beter begrijpen, zoniet dan niet!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 16:27

xhorseloverx schreef:
Je ziet het wel erg zwart/wit vind ik.Je weet toch wanneer je je trailer hebt uitgeleend?Dan weet je toch ook wie dit op zijn geweten heeft?



Dat is juist het probleem, dan moet JIJ de schade zien te verhalen bij die ander... denk dat daar een hoop problemen van kunnen komen. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers