buitenrijden & martingaal & bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:39

ik denk dat het verstandig is om samen op 1 lijn te liggen qua rijden. Kijk als hij altijd bij het zandpad in rengalop gaat, is het logisch bij de eerstvolgende keer als jij bij het zandpad komt, hij wederom in rengalop wil gaan.
Jullie moeten samen hetzelfde consequente rijden hebben. Ondanks dat hij 2 jaar rijd, wil het niet zeggen dat hij dan dus niet consequent kan rijden, het is maar wat je zelf wilt. Als je nou met hem afspreekt om ook eens in stap over het zandpad te gaan. En met het hele buitenrijden het eens wat rustiger en consequenter aan te pakken, denk ik dat een heel groot deel van het probleem al opgelost is.
Ga eens samen, desnoods 1 op de fiets. Kijk van elkaar hoe je het aanpakt en wijs elkaar erop als het anders moet.
Voor jouw paard zal het ook verwarrend zijn als de 1 consequenter is als de ander. Dan zal hij toch proberen de kantjes ervan af te lopen.
Ik denk dat een martingaal in dit geval geen zin heeft. Die werkt toch niet in als het hoofd niet omhoog gaat. Dit moeten jullie samen, rijtechnisch op zien te lossen.

succes!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo



Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:09

Odessa1 schreef:
Ik vond dat ik toch maar eerst eens met Odessa zou moeten oefenen, om te kijken hoe het gaat voordat ik verder ga kijken wat ik het beste kan doen.

Dus, gisteravond het bos in, en geoefend met stap, draf en galop.
Iedere keer als ze sterker werd, en dus niet meer lekker nageeflijk, haar stil gezet, paar pasjes achterwaarts. Dan weer stappen, bleef ze lekker nageeflijk, dan draven, ging dit ook goed, galopje, iets sneller galopje.
En iedere keer als ze uit zichzelf harder ging dan stil zetten en het hele verhaal overnieuw. Op het laatst liep ze heel goed, lekkere grote schuimbellen bij haar mond. Ben heel blij.... Lovers


Heel goed! Maar bedenk wel als jullie beide op een andere manier rijden dat je telkens weer opnieuw kunt beginnen. Dat is toch zonde

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:49

Citaat:
Het enige dat ik wil is dat ze niet haar eigen willetje gaat doordrukken.


idd, en als je daar beide consequent iin bent is het probleem zo opgelost. (daar komt bij dat ze natuurlijk bij jou en jouw man moet weten wie de baas is)
Goede oplossing en veel plezier samen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers