zouden jullie het aan durven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

zouden jullie het aan durven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 23:39

He mensen !

Ik ben vandaag viavia bij een paardje gaan kijken bij ons in de buurt.. het was een hele leuke vos lekker groot en super lief hij genoot helemaal van mijn knuffels en hij was echt blij dat iemand hem lekker aandacht gaf! Ach gut.

De baas was er niet maar zijn zoon wel, ik had hem gevraagd of hij te rijden was en de gewone informatie. nu komt het probleem:

Hij wist er niet veel vanaf maar wist wel dat alleen zijn vader erop kon blijven zitten (type 2x per jaar rijdende boer Vork ) en dat er iemand anders meteen af werd gegooid Blauw oog !

Nu vraag ik me af of ik de uitdaging aan durf om hem doormiddels van veel knuffellen poetsen wandellen etc. zijn vertrouwen winnen en er toch op ga zitten na veel longeren en de rest!
zouden jullie het doen?? (Als jij links wilt gaat hij rechts Extreme duivel enz! het enige wat hij doet is bokken hij gaat niet recht omhoog ofzo)

Nouja ik hoor het wel!!
Groetjes Laurie!!!!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:57

Als jij denkt dat je dat aan kan dan zou ik het doen, maar wees wel helemaal eerlijk tegenover jezelf.
Het kan zijn dat je het met alleen knuffelen en wandelen enz niet red.
Durf je hem dan aan te pakken?
Ik vind je verhaal een beetje penny achtig over komen ( niet verkeerd bedoelt ). Weet je zeker dat hij geen vertrouwen in mensen heeft? Als ik je verhaal zo lees vind ik het eerder klinken alsof hij niet/slecht is opgevoed en dan red je het niet met knuffelen alleen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:58

Ja dat zou ik zeker aan durven, heerlijk zo'n uitdaging!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 00:04

he nee joh ik ben zeker geen penny meisje haha!

Nee ik ben gewend om probleem paarden te rijden en heb al heel wat dingen mee gemaakt! maar toch vraag ik me dan af of ik niet de enige ben die dit zou durven kijk: voor mij is het weer een gigantische ervaring! en ja hij heeft vertrouwen in de mensen maar dat komt allemaal op zijn tijd!
het is niet zo datje na 1x komen zijn vertrouwen hebt!
en met knuffellen en poetsen enzo bedoel ik gewoon puur hem laten weten dat ik de baas ben maar wel lief.. (hoe leg ik dat uit) tuurlijk zal ik hem ook longeren en hem laten zien wie de baas is anders heeft het geen zin!
ik weet iig zeker dat ik het wel aan zou kunnen vroeg me alleen af of andere het ook zouden doen! Lachen

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:07

Ja hoor! Als hij verder eerlijk en gezond is. Ook met een braaf gekocht paard krijg je geen garantie dat-ie zo blijft. Ligt toch altijd aan de combinatie. Succes en veel plezier zou ik zeggen.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:10

kimmielove schreef:
he nee joh ik ben zeker geen penny meisje haha!

Nee ik ben gewend om probleem paarden te rijden en heb al heel wat dingen mee gemaakt! maar toch vraag ik me dan af of ik niet de enige ben die dit zou durven kijk: voor mij is het weer een gigantische ervaring! en ja hij heeft vertrouwen in de mensen maar dat komt allemaal op zijn tijd!
het is niet zo datje na 1x komen zijn vertrouwen hebt!
en met knuffellen en poetsen enzo bedoel ik gewoon puur hem laten weten dat ik de baas ben maar wel lief.. (hoe leg ik dat uit) tuurlijk zal ik hem ook longeren en hem laten zien wie de baas is anders heeft het geen zin!
ik weet iig zeker dat ik het wel aan zou kunnen vroeg me alleen af of andere het ook zouden doen! Lachen


Dan zou ik er gewoon voor gaan mits hij verder gezond is enzo, maar dat is logisch Knipoog .
Veel succes met je beslissing. OK dan!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 00:12

oke reden genoeg om morgen naar de ECHTE baas te gaan en het te regelen het is tenminste lekker dicht nij huis en hij is echt heel mooi!
Kwijl

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 00:19

ben toch nog wel beniewd wie het wel en niet zou doen dus laat toch maar weten haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:25

chantal_cs schreef:
Ja dat zou ik zeker aan durven, heerlijk zo'n uitdaging!



*LOL* Ik heb ook zo'n geweldige pismerrie met een naam!! Heeft meerdere mensen getrapt aangevallen enz maar naar mij geen poot opgetrokken...

Soms heb je zo'n uitdaging nodig om het spannend en leuk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:39

Zou dat bokken niet liggen aan een slechtzittend zadel?? Want veel probleempaarden hebben toch een medisch probleem dus een reden dat ze zich zo gedragen..

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:47

kan je hem niet op proef krijgen? Of hem een paar keer uitproberen voordat je tot kopen overgaat? Lijkt mij verstandig om te kijken of hij behalve mooi ook hanteerbaar is

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 07:57

ja ik ga zoiezo eerst bij hun rijden en dan zie ik nog wel verder! kijk als het na een maand of 2/3 nog steeds helemaaal niet gaat ja dan houdt het op!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:11

Ik zou dan wel kijken of de prijs er naar is! Straks is dat niet zo en zit jij met een heel duur onhandelbaar paard!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:53

Ik zou hem eerst rijden bij de boer,daar.
Ik zou het niet aandurven als hij zou bokken.
Ik heb ook eens een "uitdaging" van een pony gekocht, super dominant en krengerig.
No way, ik zou het niet doen als hij onder mij zou gaan bokken.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:42

jaaaa! oow ik zou het zeker doen! Uiteraard eerst laten controleren door een DA dattie wel gezond is, maar zo'n paard! WOW! haha! lekker juist! Wilde van de ponymakrt ook een drukke felle pony halen, liefst een lekker dominante hengst ofzo... maar nee, waar komt MinX mee thuis... een KINDERPONY! =S een superbrave shetlandruin waar iedereen zo mee wegrijdt... Ik zou zeker voor dat paard gaan!!
Maar goed, das mijn mening

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:12

haha.. ja ik wil hem eerst gewoon daar rijden en natuurlijk komt er denk ik van te voren wel wat bij kijken omdat hij al heel lang stil staat en niemand anders meer gewend is maar ja als het echt heel goed klikt! en zoiezo.. ik kan hem daar voor nix rijden ik mag ermee doen wat ikwil als ik wedstrijden wil rijden mag het als ik naar buiten wil mag het dusja ik moet gewoon even goed er over na denken! iig zal ik niet snel een beslissing maken voor kopen!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:15

Ja ik zou het zeker doen Haha! zou wel eerst laten controleren of hij geen pijn heeft oid maar anders zou ik er zeker voor gaan.
geniet er van, veel plezier Haha!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:24

ja even over die pijn.. als zijn baas erop kan rijden zonder protest van hem.. dan zal het toch wel geen pijn doen?? Ik heb het zadel nog niet gezien..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:30

Controleer (of laat het doen, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt) het zadel toch maar of het goed ligt en in wat voor conditie het verkeert.
Sowieso als je het paard al koopt laat het dan keuren door een dierenarts. Lachen

Het lijkt me wel een uitdaging, zo'n paard. Ik weet niet of ik het zou doen, hangt van de prijs af.

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:31

Ik zou gewoon vragen of je er even op mag stappen. Dan weet je iig zelf ook hoe het aanvoelt!!!

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:38

ja dat erop gaan zitten doe ik pas als ik zeker weet dat ik zijn vertrouwen heb.. ikheb geen zin in een hersen schudding :S! en idd kan natuurlijk wel al van te voren kijken of het zadel past!
Moet ik dat dan ook aangeven van je sorry het past niet.. dan zal hij ook wel zeggen van ja dat is onzin ik kan hem er toch ook mee rijden :S...?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:43

Als het niet past zou ik dat zeker zeggen.. Een paard met straks een gigantisch rugprobleem is ook niks..
Maar is het nu de bedoeling dat je hem koopt? Zo ja, en mocht het zadel niet passen, dan kan je het beste een nieuw kopen. Zo nee, dan wordt het moeilijk, boeren zijn vaak een tikkie eigenwijs (zacht gezegd Bloos! )

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:48

ja ik weet het heb er ervaring mee.. en nee ik ga hem niet kopen ik ga hem daar rijden en misschien later nog kopen als het allemaal goed klikt!! ik zou eigenklijk eind dit jaar weleentje krijgen maar ja als ik een paardje kan rijden wat braaf is en de eigenaar laat het helemaal aan mij over dan wacht ik daat liever nog mee!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:07

Het lijkt me heel boeiend om erachter tye komen WAAROM dat paard zo eenkennig is; fijne missie dus!

Dat is meestal leuker dan een paard overnemen dat alles bij iedereen kan. Maar vraag jezelf idd steeds af of je het mentaal en qua skills aankunt, anders raak je wellicht teleurgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:12

Er zijn zat paarden te koop die zich wel kunnen gedragen...