kunstof zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

kunstof zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 00:26

wat zijn jullie ervaringen met een kunstof zadel? ik ben erover aan het denken om een kunstof zadel te kopen ipv een leren maar een vriendin van mij zegt dat die van een niet zo goede kwaliteit zijn en van geen meter zitten. heeft iemand ervaring met een kunstof zadel?

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 01:44

Zelf heb ik de pony waar ik zo'n drie jaar op gereden heb altijd met een wintec kunststofzadel gereden en vond het erg fijn lekker licht en een heerlijke zit maar dat geld natuurlijk niet voor elk kunstofzadel,
Party!! gewoon proberen en verschillende modellen passen zou ik zeggen!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 08:36

Ik heb voor mijn welsh cobs een wintec 2000 VZ zadel. Mijn pony's zijn erg breed en een wintec ligt het best.
Het zadel is lekker licht, makkelijk in onderhoud en het zit ook goed. Niet zo lekker als mijn oude Kieffer zadel maar dat kon ik op de cobs niet gebruiken helaas.

Ik heb nog een oud kunststof zadel liggen, heel oud wintec model. Na een jaar of 12 ziet hij er nog steeds best goed uit en daar is echt veel mee gebeurd.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:08

Ons wintec zadel zat helemaal niet lekker in het begin.
Na 2 maanden kwamen er scheurtjes in een van de zweetbladen.
We hebben het toen teruggebracht.
Na 3 dagen kregen we een heel nieuw zadel.
Volgens de fabrikant een materiaalfout.
Het materiaal van het nieuwe zadel (van hetzelfde type)
bleek dan ook veel soepeler te zijn en veel beter
te zitten en te rijden. We hebben het zadel nu meer dan
een jaar met volle tevredenheid.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:10

het schijnt dat kunstof zadels snel klapperen, maar of het waar is weet ik niet. ik weet wel dat het iets moeilijker is met aansingelen omdat je zadel sneller verschuift omdat het zo licht is.

groetjes liselot

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:23

LiSSy schreef:
het schijnt dat kunstof zadels snel klapperen, maar of het waar is weet ik niet. ik weet wel dat het iets moeilijker is met aansingelen omdat je zadel sneller verschuift omdat het zo licht is.

groetjes liselot

Klapperen hebben we niets van gemerkt. Het zadel moet wel goed passen natuurlijk. Ook kunststofzadels moeten passend gemaakt worden.
Met aansingelen merk ik het verschil ook niet. Zou ook aan het dekje kunnen liggen, misschien dat je een dekje hebt waar kunststof makkelijker over schuift ? We hebben ook een lederen zadel, maar ik merk het verschil dus niet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:51

Ik rij met volle tevredenheid op een Wintec dressuurzadel, type Pro Dressage.
Ik wil eigenlijk een KN maar had nog geen KN geld. Ik vind dit een erg goed alternatief. Het ligt goed, zit lekker, weinig onderhoud en als ik er straks vanaf wil is het bijna niet in waarde gedaald omdat het populaire zadels zijn!
Ik vind het dus echt een aanrader!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:09

ik vind ze ook erg lekker zitten hoor! Ze zijn licht, en zitten heerlijk Lachen Nu heb ik geen ervaring met alle kunstof zadels hoor...1tje maar...kweenie eens meer wat het er voor een was. Volgens mij een Wintec 2000

Acapulco
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 17:11

Ik had met mijn oude wedstrijdpony ook een kunstof zadel. Ze zitten lekker en zijn makkelijk in onderhoud. Ik vind alleen dat als je vaak rijdt dat het heel gauw slijt.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:10

Ik heb ook een Wintec Pro en hij zit heerlijk!! Haha! *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:08

De Wintec 2000 schijnt heerlijk te zitten, maar wel binnen tien jaar echt afgeschreven te zijn, slijt snel.
Terwijl de Kieffer bijv. langer goed blijft, en je bij verkoop ook nog redelijk veel voor terug kan krijgen.
Een tweedehands Wintec zou ik als ik jou was in ieder geval niet kopen.
Wintec heeft als voordeel dat het op een paard met hoge schoft past.
Kieffer en nog wat zadels hebben dat ook.
Ik ben zelf op zoek naar een Kieffer Aachen (vzh) tweedehands, omdat ik graag wil dat hij nog lang mee gaat, en die hebben ook een uitgesneden kamer wat bij mijn paard nodig is.
Maar ondanks dat een Wintec sneller slijt, zit hij wel erg lekker heb ik gehoord!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:51

Mijn dochter heeft op haar C-pony een Wintec zadeltje gekregen.Enerzijds omdat de goedkope leren zadels maar zozo zijn.Voordeel is ook dat ze zelf de pony kan opzadelen,het onderhoud voor een wedstrijd is ook voor haar eenvoudiger.
Ze is nu over op een E-pony met de Wintec !
Het zadel paste nog goed op de pony Pling ,maar zij heeft nu een andere Wintec 500 die weliswaar zwaarder is maar ze is nu al sterker geworden.Dus Wintec is voor haar en mij de beste !!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:14

Ik ben supertevreden over wintec-zadels. Jammer genoeg, is mijn zusjes pony eruit gegroeid!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:48

Ik vind ze super. Dien heeft een Wintec Pro en die zit heerlijk. Op de manege waar ik gereden heb hadden ze ook veel wintecs(meerdere types) en die vond ik ook altijd heerlijk zitten.
Ik ben voor Dennis aan het sparen voor een Wintec 2000.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:02

haha, daar kom ik aan:

Ik vind kunststof dus echt vreeeeselijk beroerd rijden! Verdrietig Ik heb zowel dressuur als veelzijdigheid geprobeerd, bwek bwek bwek. Het is echt niet mijn type. Ik weet ook niet wat ik er precies zo fout aan vond, maar het is gewoon zwaar k*t

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:59

Ik vind ze wel lekker rijden hoor!!! Maar volgens mij ligt het er ook aan op welk paard/pony het ligt!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 00:25

ik heb een zadle van thorrowgood...
zit goed hoor..
eerst was ik ook n beetje sceptisch maar het bevalt wel...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 00:40

geef mij maar een kunststof zadel, lekker licht en zit comfortabel. misschien gaat het niet lang mee, maar dat zien we dan wel weer. omdat ik die ene zonder bekend merk en een 2e handse Wintec heb kunnen doorverkopen, heb ik vanavond horselover mijn naam doorgegeven voor de passervice. het goedkope leren zadel wat ik nu heb, vind ik dus weer niet lekker zitten, maar mijn dochter weer wil. maar ik ben de baas, ha ha

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 10:31

Dorine schreef:
De Wintec 2000 schijnt heerlijk te zitten, maar wel binnen tien jaar echt afgeschreven te zijn, slijt snel.
Terwijl de Kieffer bijv. langer goed blijft, en je bij verkoop ook nog redelijk veel voor terug kan krijgen.

Vind jij dit een eerlijke vergelijking?
Een leren zadel gaat ongeveer 20 jaar mee, maar daar zie je ook slijtage op. Laat een wintec dus 10 jaar meegaan, dan kan je 2 nieuwe zadels van Wintec kopen tegenover 1 nieuw Kieffer zadel! Dus eigenlijk is het toch wel een beetje hetzelfde. Maar ben je bij de Kieffer in 20 jaar meer geld kwijt aan leervet en zadelzeep.

Voordeel van de wintec is weer dat het makkelijk aangepast kan worden aan een ander paard. Dat het makkelijk te verkopen is want je kan de kamer aanpassen en hierdoor is het voor ieder paard op maat te maken, wat het met doorverkopen ook weer makkelijker maakt!

Tuurlijk weet iedereen dat een leren zadel duurzamer is, maar kost ook meer tijd en je kan niet makkelijk een zadel van iemand overnemen want het ligt op ieder paard anders. Het is duurder en zwaarder, dus Wintec is wat dat betreft een uitkomst!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 11:29

Voor m'n oude pony hebben we ook een wintecje. Er rijdt nu een meisje van 10 jaar op, en omdat het zadel lekker licht is, kan ze haar zelf opzadelen. Het zijn echt ideale kinderzadels!

Ook is de prijs/kwaliteit verhouding best goed. Voor 1000 gulden vind je echt geen leren zadel nieuw met zo'n mooi model en goede pasvorm.

Wintecs staan er ook om bekend dat ze bij paarden passen, waar leren zadels niet mooi op liggen. Wintecs klapperen of schuiven juist helemaal niet!

Ikzelf vind een wintec best lekker rijden, maar ik rijdt nu toch liever op m'n leren dressuurzadel. Maar ja, die was ook behoorlijk wat duurder, dus dan mag ie ook wel beter zijn!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 13:50

Toen ik mijn weshje had reed ik op eeen Wintec kunstofzadel het beviel me goed, je had een vaste zit!
Nu rijd ik gewoon op leer.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:48

over het algemeen positieve reacties dus Haha! (op 1tje na dan)

Bedankt voor jullie reacties en ik ga toch maar een kunstof zadel aan schaffen denk ik.... Cool

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:18

ik rijd nou al bijna 3 jaar een wintec (veelzijdigheid) en hij zat erbij toen we loulou kochten. en hij is nog niet echt versleten ofzo. ik vind hem super zitten en zou echt geen leren meer willen. ze zijn makkelijk schoon te maken (tuinslang er op en eventueel groene zeep) en een stuk goeiekoper als leren zadelsAfbeelding

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 21:38

ik heb ook wel eens gehoord dat de kussens na een tijdje niet meer lekker zijn zeg maar, (weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven Verward ) maar zeg maar net zo als van je eigen kussen (van je bed Haha! ) dat ligt na een paar nachten ook niet meer lekker als je het niet opschud. (ik weet het, heeeeel vaag omschreven Knipoog )