Hoe poeder-medicijn voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe poeder-medicijn voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:55

Mijn ponies krijgen nu beide een homeopatisch poeder medicijn tegen hoesten en tegen allerlei dingen wat met de luchtwegen te maken heeft. Ze krijgen beide 25 gram per dag maar de brokken die ze krijgen daar is het eigenlijk net ff teveel voor omdat je dan zeg maar meer poeder dan brokken hebt en dan eten ze het dus niet meer. Op een broodje wil het ook niet lukken, ze laten het gewoon liggen. Wie weet een goede manier op het poeder in te stoppen zodat ze het wel opeten. Alvast bedankt!

froukje2
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:58

Lukt het niet op een stukje brood met stroop ??
Wat ook wel wil lukken is, een appel in stukjes (is vochtig)en daar het poeder goed doorheen mengen, ik voer het dan in de hand zodat ik zeker weet dat ze alles opeet.
Succes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:00

Poeder vermengen met een paar lepels appelmoes, in een injectiespuit of oude wormenspuit doen en in de mond spuiten. Zo weet je zeker dat ze het binnen krijgen, een appel of boterham kunnen ze half of niet opeten. Als een paard medicijnen hebben moet, kun je er maar beter zorg voor dragen dat ze het binnen krijgen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:01

Cassidy schreef:
Poeder vermengen met een paar lepels appelmoes, in een injectiespuit of oude wormenspuit doen en in de mond spuiten. .


Zo heb ik het ook gedaan en het werkt prima OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:02

Idd door een flinke lepel appelstroop doen en dat op een boterham smeren, of in de appelmoes. Je kunt het ook in een slobbertje doen als ze het dan nog eten.
Die van ons zijn dol op slobber en eten goed knoflook, dus als die eens een poedertje moeten, gaat het in wat slobber met een hand knoflooksnippers, zodat ze de medicijnen niet ruiken en proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:17

Cassidy schreef:
Poeder vermengen met een paar lepels appelmoes, in een injectiespuit of oude wormenspuit doen en in de mond spuiten. Zo weet je zeker dat ze het binnen krijgen, een appel of boterham kunnen ze half of niet opeten. Als een paard medicijnen hebben moet, kun je er maar beter zorg voor dragen dat ze het binnen krijgen.


Bedankt allemaal voor de tips. De tip van Cassidy lijkt me erg handig dus die ga ik dan ook proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:24

Is trouwens ook een goede manier om paarden aan een wormspuit te laten wennen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:26

Sonja schreef:
Is trouwens ook een goede manier om paarden aan een wormspuit te laten wennen!


. Als je een paard hebt die lastig is met het geven van wormenspuiten, en je volgt deze methode een bepaalde tijd, dan zal hij op een gegeven moment met zijn mond open op die spuit staan wachten.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:56

ik geef het altijd met slobber en muesli door elkaar..dan eten ze het ook wel op Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:12

Appelmoes is idd een goudentip, werkt eigenlijk altijd wel

Anders een papje (slobber) maken van brood, proeven ze het poeder ook nietmeer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:14


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:45

Mijn mams werkt in en verzorgingstehuis en daar hebben ze van die grote spuiten waar 60 ml in kan, dus die heeft ze ff voor me mee genomen. Ik had het poeder met de appelmoes gemengt en in de spuit gedaan en ze deden totaal niet moeilijk! Het ging echt harstikke goed en volgens mij vinden ze het nog lekker ook .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:47

brood met appelmoes en daar wat poeder mee overheen

of door de slobber heen, werkt altijd prima!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:52

Ik voer knoflook, en sinds een week nieuwe emmer, en ander merk, en doet ze moeilijk over. Maar met een scheut zonnebloem olie, knoflook, over de brokken. En dan eten ze het wel op. Begin liet ze de onderste laag brokken staan, maar ze eet ze nu al bijna allemaal op.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:26

Ik weet niet hoe vies dat spulletje smaak, maar ik geen mijn paard Primeval (vaniellesmaak zit daarbij) en dat meng ik met muesli, klein beetje water overheen en paard smult Knipoog

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:28

Je appel uithollen en daar je medicijnen indoen en de appel weer dichtmaken Haha!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:51

Appelmoes werkt altijd Lachen
Behalve bij mijn paard, hij vond het ronduit smerig! Haha!

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:58

Idd met appelmoes in een spuit en dan in de mond spuiten!
Toen mijn pony ziek was heb ik het ook zo moeten doen.
Het ging perfect, totdat ik een keer teveel medicijnen-poeder met te weinig appelmoes had gemengd... toen was het meteen een 'probleem' om z'n kuur af te maken! Tong uitsteken