Veel paardrij plekken om te rijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Veel paardrij plekken om te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 13:04

Hallo,

Ik had een vraagje aan jullie vinden jullie dat je voldoende plekken in de omgeving hebt om te paardrijden??Daar bedoel ik mee op de weg.Ik heb een verzorgpaard en ik rij altijd met me vriendin mirie hier op bokt.Maar we hebben nooit egt een idee waar we nou gaan rijden omdat je niej egt een lkkr bos heb waar je kunt rijden ofzo??? Verward Hebben jullie daar nou ook last van dat zou ik graag willen weten.....! Haha! Haha!


Groetjes kelly OK dan!

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:25

Ik sta op een stal aan de Waterleidingduinen.... dat is echt enorm groot daar; kun je dagen rijden! En je kunt naar het strand als je wilt en aan de ander kant van de weg is een bos(je) waar je dus ook nog kunt rijden.... Echt ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:27

Ik ben heel tevreden, want ik ben hier juist komen wonen vanwege de prachtige uitrijmogelijkheden Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:33

Cindyt schreef:
Ik sta op een stal aan de Waterleidingduinen.... dat is echt enorm groot daar; kun je dagen rijden! En je kunt naar het strand als je wilt en aan de ander kant van de weg is een bos(je) waar je dus ook nog kunt rijden.... Echt ideaal!



ik sta ook bij Cindy op stal, en wij hebben het echt geweldig! Hoef echt nooit de weg op want in de duinen raak je niet uitgekeken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:36

Wij hebben hier dezelfde prachtige uitrijmogelijkheden als Sonja, onze stal ligt aan de andere kant van dat gebied. Lachen

Dus nee, ik heb nooit problemen met mijn omgeving, kan hier perfect buitenrijden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen balen van de omgeving waar ze zitten. Ik zou zelf niet meer zonder bos kunnen, heb altijd aan het bos gestaan. Maar dan moet je eigenlijk bij jezelf nagaan of je het ervoor over hebt om van stal te veranderen. Lachen

TypicalDutch

Berichten: 535
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Oudeschild / Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:38

Hallo! Ik heb echt niet te klagen! Woon nml. op Texel dus ik kan werkelijk waar alle kanten op! We hebben hier heus wel wegen hoor, maar in ieder geval zijn die niet zo druk (uitzondering daar gelaten) en hebben we goede bermen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:59

Hier in de buurt heb je ook niet echt een lekker bos om te rijden.
Gelukkig ben ik in het bezit van een trailer, kan ik tenminste naar een echt bos en strand Haha!

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:00

Wij hebben hier bossen, duinen en het strand.. moet wel even door een plaatsje heen, maar dat is maar 5 minuten Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:09

Ik zit hier midden in de polder en kan alleen echt langs de weg. Ik rijd dus heel veel langs de weg.

We hebben wel op een km of 8 het bos zitten, dus Dennis ff op de trailer zetten en heen rijden is ook zo gedaan Lachen.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:11

Bij ons gaat het nog net. We moeten eerst een half uur stappen (stukje langs er drukke weg met bussen=eng) maar dan is er wel een lekker groot bos!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:41

Ik denk dat ik Ć©igenlijk ook niets te klagen heb, maar ik doe het toch Tong uitsteken
Wij zitten op een half uur/drie kwartier rijdafstand van de Staatsbossen, maar daar is eigenlijk maar een route die je kunt rijden waar je 2 uur over doet, de andere routes doe je veel langer over en zijn moeilijker te vinden. Het is wel een groot bos, dus voor een dagtocht oid verleend het zich prima, maar voor eventjes de bossen in niet. Er zijn ook weinig paden, dus het wordt dan vaak steeds hetzelfde rondje.
Je hebt hier ook niet van die paden langs meren of over dijken ofzo, dat vind ik zo mooi! Maar dat kan hier dus niet Verdrietig Wel veel sloten waar een pad richting akker gaat, dat komt ook al in de buurt maar daarvoor moet je dan eerst over drukke wegen enzo Scheve mond

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:22

loulou staat aan de rand van het bos Cool

verder is op 10 min rijden een bos.
de ander kant op.. 15 min rijden voor je een bos hebt.
en dan nog herperduin op 30 min rijden.

genoeg bos dus Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:25

Waar in Leiden sta je Kelly?

Er zijn plannen om rondom Leiden een behoorlijk groot net van ruiterpaden aan te leggen, daar zijn ook al een aantal keren overleg over geweest, je kan misschien uitzoeken of jouw stal daarop aangesloten wordt?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:28

Valt hier in Alphen genoeg te klagen. 1 gebied dat wel leuk is om te rijden en dat is het koeiengebied, maar het is er vaak druk (heel alphen komt hier met honden), moet goed opletten dat er geen kuilen liggen en liggen best veel vee-roosters.

Vorig weekend waren we in Mill, ik was gewoon jaloers op de mensen die daar konden paardrijden. Wauw wat een omgeving.

Sonja: Ik kom wel een keer bij je meeten, met mijn nieuwe paardje Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:35

Ik woon in een prachtige omgeving (Twente). De plek waar mijn paard staat is eveneens heel mooi (De Lutte). Het enige nadeel is dat De Lutte is ontdekt door fietsende senioren. Als gevolg daarvan zijn veel voorheen zandpaden opeens geasfalteerd. De mooie stukken bos die over zijn, zijn van natuurmonumenten en dus verboden voor paarden. Wij trekken ons daar niet veel van aan. De boswachter is altijd te voet, die haalt ons nooit in, en we zorgen ervoor geen gewas kapot te trappen. En sinds kort hebben we een trailer en gaat er een wereld aan prachtig gebied op een kwartiertje rijden voor ons open (ook in Duitsland Lachen )

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:58

Je kunt hier uren wegblijven, niks te klagen!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:29

In alphen zijn uitrijmogelijkhede idd niet echt geweldig.
Het zegersloto gebied heb ik eens door gereden met mijn verzorgpaard, een regelrechte ramp.

Dat was overigens nog voor de nieuwe ruiterpaden, het is nu een stuk beter. Maar toen moesten we een aantal keren over de gewone fietspad, omdat er midden op het ruiterpad een hut stond Scheve mond Verder kwamen we ergens verder vast te staan door een groto stuk beton ijzer dat midden op het pad lag. Konden geen kant op, links sloot, rechts een hele dichte bush bush. Dus moeten afstappen, spul weg moeten slepen etc. Heel leuk...

En dan die duizende honden... We zijn 3x op hol geweest, dood eng!

Nee, veel uitrijmogelijkheden hebben we niet ein:
Een rondje met de kar gaat nog prima, maar dan enkel tussen de weilanden door en wel op auto wegen.

We hebben een tijdje lang een groot zand pad tot onze beschikking gehad, en daar heerlijk aangespannen kunnen rijden. Was echt super gaaf. Helaas werd dat een weg, en is het nu niet meer open Boos!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 18:05

heey ellende Miles is mijn verzorgpony en hij staat bij de roomburgerweg ( bij de Hogerijndijk langs de kanaalweg aan de andere kant van het water)

Groetjes kelly

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:10

Nog geen kilometer van een bos vandaan, wat te bereiken is via een rustige weg. En je kan helemaal doorsteken naar andere bossen, dus uren weg blijven.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:33

Wij hebben nix te klagen eigelijk. Nog geen 5 minuten bij ons vandaan hebben ze pas een soort natuurgebiedje aangelegd met een meer en een klein strandje ervoor. Het is eigelijk een wandelgebied, maar je kan er ook heel goed rijden haha!!!
Ook hebben we gelijk achter onze stal een dijk met een ruiterpad dus nix te klagen!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:36

neej ik ben niet echt tevreden, als ik achter me de bos in ga. ben ik in 20 min weer terug.. heel klein rondje maar..

als ik de napoleonsbaan hier oversteek dan kom ik in een heel groot bos.. maar dan moet ik al weer veeel langer gaan, en daar heb ik niet altijd tijd voor EN het is een HELE drukke weg..

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:47

Als ik het zo van iedereen hoor dan hebben de meeste wel lekker de ruimte om overal te rijde Lachen

Iedereen die al wat geschreven heeft bedankt voor jullie reactie's

groetjes kelly

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:48

ben ook niet echt tevreden,hier is niet eens een bos Scheve mond
verder zit ik meteen naast een drukke baan,dus rustig over de weggetjes wandelen zit er ook niet in

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:49

Ik mag ook niet klagen, ik woon op de veluwe. 5 minuten van mijn weitje stappen, zit ik middenin het bos en heide. Kan je ook dagen in rijden. Niks geen drukke wegen oversteken.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:50

Ik kan hier echt mooie ritten maken!
Dik half uur rijden en ik ben op de Gorsselse Hei (inclusief vennetje) erg leuk als je een lange buitenrit wilt maken, en voor kortere buitenritjes zijn er ook altijd leuke weggetjes (en bijna allemaal op zand!) en bospaden.

Op de Holterberg is het ook geweldig rijden, heerlijk over de heuvels daar!