Trektocht, hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Trektocht, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 15:13

Als je een trektocht wilt gaan doen, wat komt er allemaal bij kijken behalve goede conditie en harnegement. En kun je t in heel nederland zeg maar doen of alleen in bepaalde provinsies, regios etc. Lijkt me leuk om een x te doen, alleen zou ik niet weten waar ik moet beginnen. En of er ook speciale boerderijen zijn waar je een nacht kunt overnachten zeg maar enz. iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:32

de Veluwe trail is een voorbeeld van een trektocht. Je kan m helemaal zelf samenstellen (de route) en er zijn onderweg een hoop logeeradressen. Maar volgens mij kan je in heel nederland wel een trektocht uitstippelen. Op sommige plaatsen makkelijker dan andere. Vaak kan je bij boeren of maneges je paard al voor een nacht stallen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:20

Hee ben je ook lid van het stamboek, of van de aangespannen haflinger? Zij organiseren om de 2 jaar een trektocht, ik heb al 2 keer meegedaan. Dan leg je met belgen en haffies een aftsnad van ongeveer 250 km af en daar doe je een week over. Ik vond het erg leuk! Misschien hebben zij info voor je? En ik geloof dat er in 2005 weer een tocht wordt georganiseerd...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:43

Kijk eens op http://www.veluwetrail.nl , daar staan ook allerlei adressen op en je kan ook evt. een boekje bestellen met routes. Mocht je de Veluwe Trail gaan doen, neem dan ook een goede kaart mee, want de bordjes van de veluwe trail zijn niet zo heel duidelijk.
Je moet op tijd je verblijfplaatsen regelen. Als je bijv. in de zomer een trektocht wilt maken in de Veluwe, dan zou je eigenlijk in februari ofzo er al achteraan moeten (zeker als je met een groep gaat). De verblijfsplaatsen verschillen ontzettend, van luxe hotels tot campings, dus genoeg mogelijkheden. De veluwe is ontzettend mooi en het is echt ontzettend gaaf om daar op trektocht te gaan, een echte aanrader Lachen

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:24

lijkt me idd gaaf!!! alleen moet ik dan de tijd nemen om iemand te vinden die zo ver wilt rijden... nee Doris staat nog niet in t nederlandse stamboek geschreven, ik moet dr duitse papieren nog een x opsturen! maar zal zeker navraag doen!

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:52

Kijk eens op & vraag eens info op bij http://www.hippisch-toerisme.nl
Of www.recreatieruiter.nl (nvvr)

Er zijn diverse boekjes te koop, "bepakt en bezakt" en "met het paard op pad"
Ben vervent trektocht ganger, als je nog meer info wilt kan je altijd p.ben of mailen!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 19:44

Hey strudel dank je!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:20

Alet schreef:
Hee ben je ook lid van het stamboek, of van de aangespannen haflinger? Zij organiseren om de 2 jaar een trektocht, ik heb al 2 keer meegedaan. Dan leg je met belgen en haffies een aftsnad van ongeveer 250 km af en daar doe je een week over. Ik vond het erg leuk! Misschien hebben zij info voor je? En ik geloof dat er in 2005 weer een tocht wordt georganiseerd...



kewl zeg dan wil ik mee!!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:37

Je moet of lid zijn van het stamboek of van de aangespannen haflinger om mee te kunnen doen. Maar is echt een aanrader!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:42

ik ben lid van het stamboek