vreemde geur...angst???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

vreemde geur...angst???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:05

sinds afgelopen donderdag is er bij ons in de bak bij de A een "geurtje" te ruiken. Blijkbaar dusdanig beangstigend dat de paarden er niet langs willen. Met sjaak is het zelfs zo erg dat hij alleen maar op de achterste beentjes staat (verder in de rest van de ruimte wel werkwillig). Het stinkt een beetje naar pis. We hebben het hele stuk al gesnoeid en kwamen alleen een vogelnestje tegen, maar sinds wanneer zijn die zo beangstigend Verward

kortom voor welke geuren zijn paarden bang Verward
het verhaal is bijna te stompzinnig voor woorden Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:07

Brand geurtjes vinden ze meestal heel erg eng weet ik wel...maar een vogelnestje?
Misschien dat er nog 1 in lag ofzo en dat die is gaan rotten en dat ze dat een rotlucht vinden?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:09

Misschien een beer Haha! Haha! Haha!

Nee plasjes van roofdieren kunnen (denk ik) best eng zijn. Misschien heeft er een tijd een vos gezeten, op jacht naar kleine vogeltjes

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:12

gijsenkim schreef:
Misschien een beer Haha! Haha! Haha!


spookzwijntjes Schijnheilig

weer even serieus Lachen het is gewoon echt vervelend, aan rijden kom ik niet eens toe met dat ge OH Scheve mond

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:22

Vervelende is dat het echt heel specifiek rond 1 punt is geconcentreerd. Kan me inderdaad wel voorstellen dat een vos angst aanjaagd. Kalisto had er in eerste instantie geen last van, maar begon eergisteren ook spontaan met vluchten.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:23

Misschien een mens (= roofdier).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:27

In jouw plaats zou ik dat stukje bak even vermijden, om langzaam aan steeds meer terrein te winnen met vooral druk van het binnenbeen (maargoed hoe dat werkt weet jij best wel, meer voor andere bokkers) licht schoudervoor steeds meer die kant op te duwen (dit zijn de enige momenten dat een paard over de buitenschouder weg mag lopen Haha! Haha! Haha!) uiteindelijk kom je er wel weer langs, maar het is mooi naadje

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:37

Ik denk dat een paar emmers met flink heet water en chloor het probleem wel voor je oplost en dan ben je waarschijnlijk ook direct verlost van die spook-pisser.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 22:18

De eigenaar heeft van de week gesnoeid en het is helemaal over. Geen gesnuif meer en geen steiger Verward
Er kwam uiteindelijk alleen een vogelnestje naar voren en het getik tegen het stroomdraad is weg. (overigens in een andere hoek tik het draad ook en dat geeft geen problemen Knipoog )

Dus wat het nou geweest is???? joost mag het weten, dus ik zal het eens aan mijn broer vragen Haha!

peracles

Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:33

bij paarden is het ook zo dat zij bij het ruiken van bijv: een muis al heel erg door kunnen draaien misschien licht er een dood muisje. kijk dus even rond. xxxxxxx linda

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:17

De geur van varkens vinden veel paarden ook niet plezant (heb weer een leuk belgisch woord in mijn assortiment) Mijn opa had vroeger een paard wat niet verder wou dan 200 meter van het slachthuis. (slim paard) De geur van bloed en dooie beesten dus.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:59

annegti schreef:
De geur van varkens vinden veel paarden ook niet plezant (heb weer een leuk belgisch woord in mijn assortiment) Mijn opa had vroeger een paard wat niet verder wou dan 200 meter van het slachthuis. (slim paard) De geur van bloed en dooie beesten dus.


Idd! Als wij in Tielen een buitenrit maken passeren we ook langs een slachthuis voor koeien. En onze paarden willen daar echt niet langs. Het liefst draaien ze zich om en galoppeeren weg.