Fryso op een NRPS pony of ander ras...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Fryso op een NRPS pony of ander ras...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:41

Hallo,

Vraagje is er iemand op bokt die een fryso zadel heeft liggen op een paard dat geen FRIES is? Mijn vriendin heeft voor haar fries sinds kort een Fryso en eigelijk vind ik het heerlijk zitten dus ben ik benieuwd of er ook bokkers zijn die een fryso op een NIET fries hebben liggen???

Thanx

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:18

Gisteren had ik er eentje op mijn Haflinger liggen, zie foto's bij horses at work en hij lag vrij goed. Jaike is iets ronder dus hij schoof een klein beetje maar met een half-bontje eronder lag hij prima.

ze zitten lekker he *LOL*

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:00

Ik heb sinds 2 maanden een Fryso op m'n KWPNer liggen, ligt perfect. Ze gebruiken voor een niet fries evt. een smallere boom. Het zadel wordt op maat gemaakt en wordt dus passend gemaakt voor ieder paard (en ruiter). Met Fryso is het alleen zo dat ze zijn begonnen met het promoten van zadels voor friese paarden, omdat die bijna niet te krijgen waren ivm de bredere boom en het schoudergebruik. Nu is het zo dat mijn paard ook een erg schuine schouder heeft en die ligt nu helemaal vrij met het Fryso zadel, super..

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:14

Ben blij te zien dat het jullie bevalt.. Ik denk toch dat ik dan de stap ga wagen maar komen ze dan helemaal naar NH toe om dat zadel op maat te maken en weten jullie ook hoelang het dan duurt voordat dat zadel dan klaar is?? Ophelia waar heb je je zadel gekocht??

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:16

Ja Sybren Minkema rijdt door heel Nederland heen om zadels te passen dus hij komt ook naar NH toe. Je moet ongeveer 3 maanden wachten tot je zadel op maat gemaakt is, want het zadel komt uit Engeland. Misschien heeft hij op dit moment wel een kortere wachttijd hoor!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:23

JeZus dat had ik niet verwacht dat het zo lang kan duren!! Ik heb nu een goed zadel daar niet van maar ik zou toch graag gaan voor de Fryso en weet je of ze ook inruil doen?? Ben net nog even naar HAW geweest om je haf te zien en jammer genoeg kan je het zadel niet goed zien liggen.. Verder loopt ie leuk hoor!!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:26

JeZus dat had ik niet verwacht dat het zo lang kan duren!! Ik heb nu een goed zadel daar niet van maar ik zou toch graag gaan voor de Fryso en weet je of ze ook inruil doen?? Ben net nog even naar HAW geweest om je haf te zien en jammer genoeg kan je het zadel niet goed zien liggen.. Verder loopt ie leuk hoor!!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:03

Ik had mijn zadel meteen. Dat was wel een buitenkansje hoor. Normaal staat er idd +- 3 maanden voor, maar kan ook veel korter duren. Toevallig had hij een zadel liggen met kortere zweetbladen (ik heb korte pootjes Schijnheilig ) en wat ook nog eens perfect paste op mijn paard. Misschien was het al gemaakt voor iemand die er toch maar vanaf zag?

Sybren is bij mij thuis geweest in Assendelft, geen probleem. Gewoon een afspraak maken. Heb je al op hun website gekeken? Daar staat ook het telefoonnr. www.tweespan.com Leuke man trouwens, hij weet echt waar ie over praat..

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:41

Mijn instructrice zegt dat ik ook het beste een Fryso zadel kan kopen voor mijn arabiertje. Mijn arabiertje is redelijk breedgebouwd, heeft weinig tot geen schoft. Ik ben dus ook op zoek naar een Fryso, ga morgen zelfs eens bij de winkel langs.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:46

Ik heb een Tweespan(Fryso) op mijn Trakhener liggen en ben daar erg tevreden over.Het zit voor mij heerlijk, nog veel belangrijker: hij past prima op mijn paard en hij is mooi(vind ik dan). Hij is zwart/bruin.

Kortom: ik ben een tevreden klant!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:28

Ben blij te horen dat jullie het als positief ervaren... Toch ben ik weer aan het twijfelen wat ik zal doen,ik krijg namelijk geen drol terug voor een spinter nieuw zadel... Zou betekenen dat ik deze particulier moet verkopen en dan 3 mnd moet wachten op een Fryso en in de tussen tijd wordt het niet rijden....