gelijk schelden of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

scheld je wel eens op je paard

ja
99 (64%)
nee
55 (35%)

Totaal aantal stemmen: 154


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

gelijk schelden of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:01

Als iets niet lukt met het rijden. Ga je dan gelijk lopen vloken. IK heb dat wel als mieke niet wil wat ik wel wil. Bijna aan de teugel.. Dna ga ik gelijk zeggen mieke loop nie zo te K.....piep. G.tver loop nu eens door. En ga zo maar door maar die dingen. Heb jij dat ook of niet

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:04

ja op me zelf,ik heb weleens gezegd "rotknol" schaam Maar naderhand bied ik me excuus wel even aan Ach gut met een lekker snoepje Knipoog
maar scheld meestal op mezelf Haha!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:08

ik scheld nooit op mijn paard, ten 1e is het niet van mij en ten 2e : paard scheld toch ook nooit op jouw! en ten 3e geloof ik dat een paard er alles aan doet om goed voor je te lopen (tenminste mijn paardje wel!) en als ze iets niet goed doet dan snapt ze het niet of geef ik verkeerde hulpen!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:09

Ja, ik scheld wel iets als, appelflap, rotknol, kreng ofzo maar ik meen het niet echt. Of ik er spijt van heb? Nee, beter even schelden dan een ruk in dr smoel ofzo of een prik met mn spoor. Zodra ik ga zuchten(dus als ik dr zat ben) weet ze dat ik boos ben en doet ze braaf. BEst handig Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:10

Je hebt nu wel twee verschillende vragen staan zie ik (te laat Scheve mond) In je post zeg je namelijk iets wat ik niet doe, niet op die manier, maar ik scheld wel eens op een paard.
Bijvoorbeeld wanneer ze ergens niet langs willen, terwijl ze er al vaak genoeg langs zijn geweest, het is gewoon een vorm van frustratie van mijn kant af. Meestal helpt het bij de pony die ik rijd ook om haar verder te krijgen wanneer ze niet doorloopt, ze reageert namelijk heel goed op stem. Maar schelden als ze niet aan de teugel loopt Verward Nee daar maak je het paard alleen maar drukker van en daar schiet je dus alleen maar minder mee op. Dit doe ik dus ook niet.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:12

Heeeel soms, als hij weer eens niet aan het opletten is waar hij zijn hoeven neerzet en half stuikeld over zijn eigen benen zeg ik wel eens l*l kijk uit waar je loopt Bloos! Daarna heb ik er alweer spijt van dat ik het gezegt heb, maar ik ben eens omdat hij over zijn eigen benen struikelde met paard en al gevallen en dat was best een rare ervaring daarom schik ik wel als hij weer eens over zijn eigen benen struikeld.
Verder scheld ik nooit op mijn paard.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:13

Ik scheld egt bijna nooit.
Ik zeg alleen maar als het nie lukt: kom op nou, doe eens je best. tegen mezelf scheld ik weleens.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:13

woeps ik drukte nee, maar eigelijk soms wel een beetje. maar eigelijk meer mopperen dan echt schelden. ik heb een keer op grietje gescholden toen ze me als jong beestje me een trap verkocht. was ook een malig. soms zeg ik wel een domme knol tegen amber maar das meer op een liefkozende manier, omdat ze met de clicker niet al te snugger is Haha!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:15

Ik scheld echt niet tegen mijn pony, ik kijk eerst wat ik zelf fout doe, en meestal doe ik het fout en mijn pony niet. Dus dan kan ik beter op mezelf schelden!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:15

als het met rijden niet lukt scheld ik niet,
maar als hij weer eens aan het kloten is,
dat hij bijvoorbeels niet stil wil staan tijdens het poetsen dan noem ik hem wel eens sukkel..of soms iets erger,maar menen doe ik het niet..

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:20

Ja ik doe het ook wel is. Vooral op wedstrijden best l*llig, want dan kijken zommigen je aan zo van ???? Maar ik betrap mezelf er regelmatig op! Terwijl ze toch niet begrijpen wat je zegt, maar goed

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:21

ja ik scheld ook wel, vooral als ie irritant loopt te doen, bijv met zn been schrapen of schoppen, dan vliegen de scheldwoorden hem om de oren..
niet dat het veel helpt ofzo...

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:23

ik scheld wel op willem Haha!
maar we weten van mekaar dondersgoed wa we aan mekaar hebben.. en hij weet ook dat als ik zo boos wordt ik het ook echt meen.. en dan spontaan kandie wel luisteren Haha!
tis en blijft willem Tong uitsteken die zal eerst onder zijn werk uit willen kruipen.. en de ene dag kan ik datbeter hebben als de ander.. vooral zo vlakvoor wedstrijden kan ikhet echt niet van hem hebben Haha!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:26

DANIenVLIEG schreef:
ja ik scheld ook wel, vooral als ie irritant loopt te doen, bijv met zn been schrapen of schoppen, dan vliegen de scheldwoorden hem om de oren..
niet dat het veel helpt ofzo...


haha bij mij ook heel de buurt kan het horen Bloos achja dan weten ze ook weer wat voor ezel ik heb

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:41

tijdens het rijden niet. Maar Mirk is nogal druk in de omgang, en heeft wel eens de neiging mij per ongeluk zeer te doen. De vloek ik wel eens zacht. Niet om hem, maar om mijn zere plek Haha!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:42

Alleen als Ascot loopt te kloten scheld ik hem uit voor KNOL. Tong uitsteken

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:44

Nee, als mijn paard het niet goed doet, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gevraagd Lachen.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:53

nee maar ben weleens geirriteerd op mezelf dat ik iets niet voor me kaar krijg.

Ik ga dan terug naar stap, lange teugel en denk dan na over de communicatie stoornis(komt gelukkig niet vaak voor) Haha!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 19:59

hoe krijg ik dat af geleerd om mieke niet uit te schelden. meestal als ze iets doet wat mijn niet aanstaat dan krijgt ze een lel met de zweep op der hol. en paar scheldwoorden erna. Van g.otver loop nu eens door bla bla bla. En loop niet zo te k.tten
Laatst bijgewerkt door miekelover op 22-05-04 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

veies
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: kilder

schelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:59

Veies: Ik heb ook een keer tegen mijn schetlander gevloekt omdat hij hoefijzers aan had stampte hij op mijn voet Huilen is gebroken maar ik heb wel zo hard geschreewd van de pijn dat beest meteen van mijn poot af ging. Maar ja iedereen weet hoe slim die shetlanders zijn als je ze wilt op hallen moet je eerst een half uur achter ze aan rennen met een staart in de lucht. Lachen .

veies

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:00

Niet met rijden. Dan is het vaak wel van "kom op, Mabel" als ze zich loopt aan te stellen ofzo, maar als ze iets fout doet, is dat meestal mijn fout, en dan ga ik dat niet op haar afreageren.
Als ze bv op de spuitplaats niet stil staat of staat ze klauwen, dan kan ze ze wel vangen Knipoog

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:10

gekke_koei schreef:
ik scheld wel op willem Haha!
maar we weten van mekaar dondersgoed wa we aan mekaar hebben.. en hij weet ook dat als ik zo boos wordt ik het ook echt meen.. en dan spontaan kandie wel luisteren Haha!
tis en blijft willem Tong uitsteken die zal eerst onder zijn werk uit willen kruipen.. en de ene dag kan ik datbeter hebben als de ander.. vooral zo vlakvoor wedstrijden kan ikhet echt niet van hem hebben Haha!

Inderdaad, dat heeft Hof ook. Hij weet zo goed hoe hij onder zijn werk uit kan komen, en dat vind ik soms zwaar irritant... En als je dan es zegt/roept: "Domme onnozele rotknol, hor no es op!" Dan loopt ie opeen super te dansen door de bak, echt zo van: Ik kan het wel! Scheve mond Knipoog

Hij weet ook precies wanneer ik zwaar pissed word, dan is het opeens een engeltje... Hm, dat word dus op wedstrijden eerst zwaar pissed op hem worden Haha!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:19

Jup, ik scheld wel eens. beter een keer schelden dan een trap in de buik of zo...(wat sommigen doen, dat doe ik dus niet) niet dat pepper er zich wat van aan trekt....

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:20

Vandaag nog, Owen heeft een tijdje op rust gestaan ivm kreupelheid, nu moet hij weer aan het werk en dat bevalt hem matig. Hij probeert er op allerlei manieren eronderuit te komen en een van die manieren is net te doen of hij wat ziet, dan steekt hij in ene zijn hoofd omhoog. Ik reageer dan bijna automatisch met "oud wijf!!!! Ik ben er ook nog hoor!!!" in een poging om hem erop attent te maken dat ik er inderdaad ook nog ben en hij op mij moet letten ipv monsters in de struiken of een fietser op 500 meter afstand.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:28

soms zeg ik ook wel eens van mieke schei er mee uit want je komt 10maanden je stal niet uit hoor en dan lijk het erop dat ze het begrijpt