hoe lang wandelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

hoe lang wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 13:34

hallo, ik heb een vraagje.
Hoe lang mag je maximaal wandelen met een 1-jarige?

Ik verzorg een shetlanderhengst van 1 jaar.
Hij staat in zn uppie op de wei, aandacht genoeg hoor, want hij staat op een kinderboerderij.
We nemen hem 1 keer in de week mee voor een wandeling, verder gebeurd er de hele week niks met hem, hij word alleen geborstelt.

Het wandelen vind hij helemaal geweldig, hij loopt te showen als een gek en hij wil het liefst zo hard mogelijk!

Maar omdat hij nog maar 1 is, vraag ik me af hoe lang je eigenlijk met zo'n beestje mag wandelen?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:35

Ik zou het niet langer doen dan een kwartiertje, twintig minuten.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:38

ik zou ook nooit langer dan twintig minuten doen.
Verder vind ik het eerlijk gezegd helemaal niks dat hij alleen staat, ookal krijgt hij veel aandacht van mensen. een veulen hoort IMO samen te spelen met soortgenoten, maarja dat is mijn mening..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:41

Oh, dat had ik nog niet eens gelezen.... Heel slechte zaak van die kinderboerderij. Lijkt me trouwens ook niet erg geschikt voor zo'n k-boerderij (;-)) zo'n shet-hengstje van 1 jaar.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 13:44

dat hij alleen staat vind ik ook wat minder, over een jaartje word hij wel gecastreerd, verder word hij supergoed verzorgd, krijgt goed te eten, en er mogen alleen maar kinderen bij als er iemand van de kinderboerderij bij is. We hebben afgelopen keer een kwartiertje gelopen. Ik denk dat ik dat nog wel een tijdje volhoud en over een tijdje misschien een keer 20 minuutjes?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:08

ja dat kan je doen.. maar het is idd beter zoals de rest al zegt dat hij met meerdere komt te staan zodat hij weet hoe hij zich moet gedragen in een kudde.. dat kan je later ook een hoop werk schelen Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:51

ja, hij is toch van de kibo...
en dan snap je toch wel dat zij er niet over bepaald of ie in een opfok gaat...
je kan beter gewoon normaal antwoord geven op de vraag, dan de hele tijd dat gezeur over een opfok

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:13

helemaal mee eens! ze vraagt of ze met hem aan de wandel kan gaan, niet wat wij van de k-b en hun manier van doen vinden...
ik denk dat je wel met hem kunt wandelen, zo'n jong beestje heeft aan 15 min wel genoeg, zou je kunnen uitbouwen naar 20.