Zadelmaker laten welk zadel uitproberen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Zadelmaker laten welk zadel uitproberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 11:37

Aangezien mijn zadel gewoon weg op is ben ik binnenkort aan de beurt om een nieuw zadel te kopen. Ik heb nu een KN symphoni. Welk merk zouden jullie uitproberen en wat zijn jullie voorkeuren?

Aangezien ik mijn been voor heen steeds naar achter verlegde wil ik een zadel met niet te veel wrong aan de voorkant.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:04

Zoek je iets in ongeveer dezelfde prijsklasse als KN ?
Dan zou ik zeker de Euroriding Diamant proberen (ik ben er erg tevreden over Knipoog).
Ook de Prestige-zadels lijken me geweldig fijn, helaas pasten die niet op m'n paard.
Verder zou ik ook weer KN proberen, er zijn ondertussen weer nieuwere types van en die zien er ook weer prima uit.
Van Daaleman heb ik ook al veel goede dingen gezien en gelezen, het is alleen jammer dat je een passessie niet kunt combineren met andere merken.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:06

De nieuwe Kieffer 3000 leek mij ook een lekker zadel....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:21

Tja, Kieffer zou bij mij zowiezo al afvallen.
Wil je een nieuw zadel of is 2e hands ook een optie. 2e hands zie je namelijk nog wel eens Hulsebos en dat vind ik ook knudde zadels.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:26

ik zou gewoon alles mee laten nemen wat ze hebben. Daar doen ze bij ons nooit moeilijk over, alleen dan wel van te voren even aan geven wat zeker niet en de prijsklasse.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:27

Ik zou weer voor een KN gaan als ik jou was.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:42

Kieffer valt acuut af voor mij en idd het moet een zadel zijn met de zelfde kwaliteit en het wordt gewoon een nieuwe zadel... en ik denk dat het toch KN wordt...

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:44


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:48

Ik kreeg de mail... ik wil hem in iedergeval uitproberen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:02

Ik heb juist een nieuwe euroriding Luxor en ik vind het een geweldig zadel zit prima!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:03

Ik rij nu op een Euroriding Diamant, maar KN vind ik toch echt een klasse beter.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:11

Ik zou vanalles mee laten nemen!! Gewoon aangeven wat je prettig vindt, dus b.v. niet te grote kniewrongen, diepe zit of juist minder enz enz... en b.v. ook prijsklassse --> een zadelmaker kan op die aanwijzingen zeer goed bepalen wat hij mee kan/moet nemen en misschien wordt je wel verrast door b.v. een heel ander merk of toch ander modelletje enz........
succes ermee Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:14

mmm ik vrees dat de zadelmaker precies weet wat ik wil Knipoog en moet hebben maar ik wil graag eens toch ook wat andere merken uitproberen behalve dus Kieffer

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:36

Ik zou gewoon weer voor een KN gaan. Zijn goede zadels, ik ben erg tevreden over de mijne. De Symfonie is gewoon nog nieuw te krijgen en ook 2dehands is daar wel aan te komen, scheelt toch weer een smak geld.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:43

Chronos schreef:
mmm ik vrees dat de zadelmaker precies weet wat ik wil Knipoog en moet hebben maar ik wil graag eens toch ook wat andere merken uitproberen behalve dus Kieffer


ja Haha! dus dan zeg je--> neem ook wat andere merken en modellen mee (in idem of lagere prijsklasse?! of wat bv veel verkocht wordt) om te kijken of ik misschien ondertussen wel in ben voor iets anders Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:46

En ik ruil mijn oude zadel er op in dus dat scheelt zo wie zo maar ik wil een nieuw zadel. Maar idd KN bevalt me super...

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:56

ik zou gewoon weer voor de KN gaan hoor, als het je gewoon fijn bevalt waarom niet ?

ik heb ook een KN en vind het onwijs fijne zadels.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:04

Ik heb ook de Euroriding Diamant, het zadel was van Anouk geweest.
Ik kwam van een Wintec geval af, dus voor mij is dit toppie! Geen ervaring met andere zadels...
Over Wintec dressuurzadels gesproken, ik doe er nu wel zo neerbuigend over, maar heb er eigenlijk wel jaren heel fijn mee gereden. Weinig wrong, niet al te diepe zit, en zeer gemakkelijk in onderhoud en past op veel paarden. Ook krijg je er een hele fijne zit in. Dus misschien iets als optie?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:09

Met mijn dikke bovenbenen moet ik ook een Zadel met weinig wrong, naast de KN vind ik ook de stubben scandica een erg fijn dressuurzadel.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:34

I zwoor bij kn maar moest het verkopen......nu heb ik een daaleman en ben daar ook te spreken over Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:05

Ik heb op zowel de KN Symfony als een nieuwer model gereden (met dikke wrongen, niet die van de divoza, weet niet welk model t is, maar de wrongen zitten er zeg maar los op het bovenste zweetblad genaait) De nieuwe zat een heel stuk zachter, en ik vond hem erg fijn. Je zat er best strak in, maar had nog wel voldoende vrijheid- geen pijn-in-je-rug zadel. (hoewel de Symfony ook super zat)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 01:08

Ik heb zelf 2 Kieffer zadels waar ik erg tevreden over ben.
Het ene is een ouder model Aachen, wat nog steeds perfect op mijn ruin ligt. Het andere is een Europa, die helaas niet op mijn merrie past Verdrietig (was van m´n Haffie, die ik heb moeten laten inslapen).
Voor haar bestel ik een dezer dagen een Fryso zadel.
Op het moment heb ik voor mijn merrie een Benz te leen: super zadel OK dan! ! Het past mijn merrie goed, helaas wil mijn vriendin het zadel niet verkopen Clown !
Het Stübben zadel dat mijn vriendin nu voor haar paard heeft gekocht, zit ook prima.

Wat is trouwens de reden dat er hier zoveel mensen geen Kieffer willen hebben Verward . Zoals hierboven al gezegd: ik ben er erg tevreden over en heb er nog nooit problemen mee gehad!
(Zowel bij mezelf als bij m´n paarden)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:21

Kieffer is de afgelopen jaren heel hard in kwaliteit terug gelopen,
leer kwaliteit is slecht, en ik ken ook verhalen van mensen waarbij in hun nieuwe Kieffer, in nog geen jaar, de boom spontaan brak.
Verder vinden de meeste mensen ze heel slecht zitten.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 08:59

Dit is niet gelogen maar op een Kieffer zadel rij ik me heel snel door en het zadel doet zeer bij mijn schaambeen en zit beenknobbels.

Dus denk dat de zadelmaker de auto mag afladen met KN zadels Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:24

Ik ben zo verbaasd dat niemand hier rept over het enige juiste zadel: nl. het zadel dat het best op je paard ligt en waar jij lekker in zit.
En wat voor merk dat dan is doet toch eigenlijk niet ter zake???
Stel dat je perse KN wilt (wilde ik nl. ook graag) maar je paard loopt er echt beduidend minder onder dan onder bv. een Euroriding dan kies je toch voor de Euroriding of ben ik nou een beetje blonT?