houtsnippers in de buitenbak: iemand ervaring ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:21

"Gewone' houtsnippers kunnen glad zijn, maar ook scherp. Ik heb meermalen paarden met wonden aan de benen/hoeven gezien.
Snippers speciaal voor een bak zijn 'stomp', maar dan kosten dan ook beduidend meer.

Zelf heb ik tapijtsnippers in de paddock liggen. Slipt niet dicht, verrot niet. Nadeel: omgooien kan niet en uitmesten moet met een dikke handschoen Haha!

Als je veel last hebt van stenen zou je er eerst antiworteldoek onder moeten doen. Dit houdt de stenen tegen, je kunt dan meteen de onderlaag mulchen, zodat hij goed waterdoorlatend blijft. Bovenop het antiworteldoek doe je dan weer een bovenlaag van 2 soorten zand. Hierdoor klinkt het zand niet in en blijft ook beter waterdoorlaatbaar.


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:47

Ik denk dat dat wel meevalt. Gravel is poreus, terwijl zand massief is.

Ik vraag me weleens af of die absorberendee kattekorrels niet iets voor in een buitenbak is Verward
Nemen veel vocht op en geven het ook weer af als de omgeving droog is. Lijkt me samen met gewoon zand een hele goeie kombi

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:06

Ligt er wel aan waarvan die korrels gemaakt zijn. Ik wil ook niet de milieupolitie op mijn nek krijgen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:13

Hoe bedoel je ??

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:41

Ze zijn er van klei, dus die zouden wel mogen, maar er zijn er ook van 'kunst'materiaal en die mogen waarschijnlijk niet.

Maar die van mij zullen de korrels wel weer gaan opeten Frusty


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers