traumatisch paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:58

ik denk dat het ook verstandig is om je paard eens goed na te laten kijken (door een fysio of iets dergelijks). Daarna voorzichtig met hem aan het werk. Een "paardenfluisteraar" is op zich helemaal niet raar hoor vind ik. Iemand die goed is in Natural Horsemanship of iets dergelijks.
Mijn paard had een angsttrauma (door pijn wat hij gehad heeft) en ik heb er uiteindelijk wel iemand bij gehaald die oa ook cursussen natural horsemanship/paardentaal etc geeft. Zij weten erg goed waarom en hoe paarden reageren. Er is niets zweverigs aan (zoals heel veel mensen denken) maar juist erg leerzaam etc. Je leert dingen over paarden die eigenlijk zo logisch en vanzelfsprekend zijn, maar waar je zelf gewoon minder bij stil staat). Het heeft voor mij en m'n paard heel goed geholpen, ben iets anders met hem aan het werk gegaan!
Ik vind als het zelf niet lukt moet je maar eens openstaan voor andere dingen en het is zeker geen zweverig gedoe of onzin. Het is gewoon klinkklare paardentaal. Verwacht niet dat zulke mensen naar je paard kijken en even wat met 'm doen en dat het over is...zo werkt het niet. Ze zullen je echter wel erg goede tips kunnen geven over hoe je er mee aan moet.
Maar eer dat je er aan begint zal ik zeker m'n paard goed na laten kijken of hij lichamelijk niets heeft !

Succes ermee
PS...er is een hele pagina (bij www.pagina.nl) over natural horsemanship etc!

lieve Hyena....mis je...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers