Vertrouwen+ rust krijgen bij Draver!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:54

Ik denk dat je bij het begin moet beginnen. Als jij geen vertrouwen in je paard hebt (misschien onbewust ?) breng je dat over op je paard. Elk paard zal daar drukker door worden.
Jezelf ontspannen is dus het eerste punt. Kijk ook even naar het voer wat je draver krijgt, die van mij loopt klasse I endurance op 2 kg basisbrok / dag en veel ruwvoer. Misschien krijgt je draver wel te veel krachtvoer ?
Een draver zal nooit een rustig paard zijn, daar hebben ze het karakter niet voor, ze zijn gefokt om te rennen. (Wat overigens niet wil zeggen dat je ze niet met lange teugel of op een halster kunt rijden !!!)
Nogmaals....als je ergens wilt komen moet je eerst zelf je ontspanning bij je paard weten te vinden. Laat de teugel eens losser en kijk wat er gebeurd....succes!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:37

petraaken schreef:
Sorry, maar je hebt dravers die ook rustig van karakter zijn.


Volgens mij zeg ik dus ook dat het geen beperking is om zonder zadel en / of hoofdstel een rustig buitenritje te kunnen maken ?
Feit blijft dat dravers gefokt zijn om te rennen en de meeste dravers dit ook willen doen. En net wat "Haagsemeid" zegt...dravers hebben veel beweging nodig. Veel mensen hebben een paard zonder te beseffen wat de achtergrond van het dier is, wie elke dag een rustig rondje met zijn paard wil stappen kan beter geen draver nemen (nee, ik bedoel hiermee niet de topicstartster! is een algemene opmerking!)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, pjer, YandexBot en 50 bezoekers