kattenvoer in de wei!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

kattenvoer in de wei!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 21:01

Hallo allemaal!
Mijn verzorgpopny Bliksem staat in een weitje aan het spoor,
Maar de mensen die daar in de buurt wonen gooien de raarste dingen in de wei:
Frikandelle
kattenvoer
aardappelschillen enz..
Ik wilde even vragen of iemand weet of dit erg stlecht voor een pony is en wat ik eraan kan doen(ze eten het gewoon en het stinkt heeel erg)
alvast bedankt!!!
Cool maaike

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:11

eten ze vlees enzo? weet je zeker dat ze dan wel genoeg eten krijgen. het kan voor een keer niet zo veel kwaad maar hoevaak geven die mensen dat??

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:44

of het echt erg slecht is weet ik niet, maar is het niet slim om een bordje aan het hek te hangen (of een paar bordjes) en dan te vermelden dat je paardje niet alles mag eten. Als ze toch graag wat willen geven kunnen ze dat in een eventuele emmer doen (die jij neerzet) zodat jij kan bepalen wat er wel en wat er niet naar binnengaat bij je verzorgpaard.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:50

weet niet of het kwaad kan, maar misschien kan dit geen kwaad, maar wat als ze er ineens wel wat ingooien wat wel kwaad kan..

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:55

Nou ik vind het maar een vieze gewoonte van die mensen om daar etensresten heen te gooien. Het is natuurlijk wel afval he, kunnen ook schimmels in zitten en dat lijkt mij helemaal niet gezond.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:28

ik weet dat aardappel schillen schadelijk zijn ( paar schilletjes niet maar een flinke hand vol elkedag is echt niet goed )

en wat de rest is wat ze er allemaal over heen gooien tja dat lijkt me ook niet echt super voor een paard

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:33

Ik zou zeker proberen daar wat aan te doen. Als het mogelijk is gaan praten met de mensen en inderdaad bordjes hangen.

Voor je het weet zit er iets tussen wat helemaal niet goed is; wat dacht je b.v. van de resten van een geknipte taxushaag. Weten de mensen veel.

Wanneer er niet te praten valt en je weet wie het doen, zou ik ze zelfs bij voorbaat schriftelijk aansprakelijk stellen voor eventuele negatieve gevolgen.

Bertus