raar gedrag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 20:28

Vandaag heb ik Anouar voor het eerst in een andere wei gezet.
Eerst liep hij altijd in een klein weitje met twee andere paarden. Nu staat hij in een land van 3 hectare met nog 20 andere paarden en pony's. Normaal is hij altijd heel erg op zich zelf en kan het hem niet zoveel schelen wat andere doen.
Dus ik zette hem vanmorgen in dat grote land, niks aan de hand, hij ging gewoon wat gras eten. Dus ik naar huis.
Kom ik aan het eind van de dag hem weer binnen halen, loopt hij alleen maar met z'n staart in de lucht tussen de andere paarden te draven, met twee andere achter zich aan die hem precies na deden.
Normaal laat hij zich zo pakken, nu deed ik er een kwartier over. En toen ik hem eindelijk had wou hij helemaal niet mee, uiteindelijk liep hij gewoon achter me aan. Maar hij zat de hele weg naar stal te hinniken. En ook in de stal wou hij niet rustig worden.

Ik keek hier wel een beetje van op omdat hij anders zo rustig is.
Kent iemand dit gedrag? Even voor de duidelijkheid: het is een ruin die pas op latere leeftijd is gecastreert.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:36

ik denk dat hij gewoon de baas van de groep wil worden of zoiets

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:40

Ik denk gewoon dat hij op die dag heeft genoten en aardig wat vriendjes heeft gemaakt, en dat hij hier dus nog gewoon lekker bij wou blijven staan.
Ik heb ook evaring met zo'n pony gehad alleen die liet zich wel pakken en was onderweg aan het schreeuwen naar d'r vriendjes op het land en in stal draaien, hinniken ga zo maar door.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:16

Hij heeft het fijn in de weide, daar mag je echt blij om zijn!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 21:05

Vandaag liet hij zich gelukkig wel gewoon vangen. De nieuwigheid was er al weer een beetje af. Maar je ziet hem gelukkig zijn en dat geeft mij zo'n goed gevoel!

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:59

jaa dat is toch heel erg mooi. Hij is gelukkig blij met zijn vriendjes!!

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:06

Er staat dan een hengstige merrie tussen doet de mijne ook

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:22

Amber doet dit ook, ten minste het hinniken, ze laat zich makkelijk pakken. Hij heeft het gewoon heel erg naar de zin in zijn nieuwe kudde denk ik.